««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

سه خاطره کوتاه از چمران

سه خاطره کوتاه از چمران



۱) سال دوم یک استاد داشتیم که گیرداده بود همه باید کراوات بزنند.

سرامتحان، چمران کراوات نزد، استاد دونمره ازش کم کرد.
شد هجده، بالاترین نمره.

۲) نشسته بود زار زار گریه می کرد. همه جمع شده بودند دورمان. چه می دانستم این جوری می کند؟ می گویم “مصطفی طوریش نیس. من ریاضی رد شدم. برای من ناراحته.” کی باور می کند؟

۳) وقتی کنسروها را پخش می کرد، گفت “دکتر گفته قوطی ها شو سالم نگه دارین.” بعد خودش پیداش شد، با کلی شمع. توی هر قوطی یک شمع گذاشتیم و محکمش کردیم که نیفتد. شب قوطی ها را فرستادیم روی اروند.عراقی ها فکر کرده بودند غواص است، تا صبح آتش می ریختند. اصل ایده بود اصلا. لوله را دو تا سوراخ می کرد و می گفت “میخ بذارید این جا، می شه خمپاره”. می شد.

http://24tir.ir/?cat=177

صفات مردانه


امام صادق (ع):

مرد در خانه و نسبت به خانواده اش نیازمند رعایت سه صفت است هر چند در طبیعت او نباشد: خوش رفتارى، گشاده دستى به اندازه و غیرتى همراه با خویشتن دارى.

(تحف العقول، ص 322)

کلیک کنید.

جزییات استخدام 4900 نفری شرکتهای نفتی

جزییات استخدام 4900 نفری شرکتهای نفتی   

 

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران، سهمیه بندی در نظر گرفته شده برای استخدام نیروی انسانی در شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران را اعلام کرد. 
به گزارش مشرق به نقل از شرکت ملی نفت ایران، عباس خنیفر؛ مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با اعلام این مطلب که مجوز جذب 4907 نفر نیروی انسانی در شرکت ملی نفت ایران صادر شده است، به تشریح جزییات استخدام نیروی انسانی در شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران پرداخت.
 
وی گفت: بنابر سهمیه شرکت ملی نفت ایران برای استخدام نیروی انسانی در شرکت های تابعه قرار شد که 736 نفر در شرکت نفت فلات قاره ایران، 375 نفر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، 816 نفر در شرکت ملی حفاری ایران، 1422 نفر در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 838 نفر در شرکت نفت و گاز پارس، 457 نفر در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، 164 نفر در شرکت پایانه های نفتی ایران و 99 نفر در شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان جذب شوند.
 
خنیفر با اعلام این مطلب که کمینه مدرک تحصیلی در نظر گرفته شده برای نیروهای تازه استخدام کاردانی خواهد بود، افزود:
ادامه مطلب ...

چند سال تفاوت سنی در ازدواج مناسب است؟

چند سال تفاوت سنی در ازدواج مناسب است؟   

 

تحقیقات جدید نشان می دهد که بهترین حالت زمانی است که زن حداکثر 9-8 سال از مرد کوچکتر و یا تا 3-2 سال از او بزرگتر باشد، این اختلاف سنی تا حد زیادی طلاق را کاهش می دهد. 
به گزارش مشرق به نقل از برنا، تحقیقات جدید نشان می دهد که بهترین حالت برای ازدواج زمانی است که زن حداکثر 9-8 سال از مرد کوچکتر و یا تا 3-2 سال از او بزرگتر باشد، این اختلاف سنی تا حد زیادی طلاق را کاهش می دهد.

اختلاف سنی دختر و پسر نباید آنقدر زیاد باشد که دوره رشدی آنها متفاوت شود و در سرگرمی ها، طرز نگرش و بینش و انرژیهای روانی با هم متفاوت باشند. مثلا در ازدواج دختر 18 ساله ای را با پسر ۳2 ساله، در حالیکه دختر در آغاز راه هیجانات، علاقمند به شیطنت های نوجوانی، کوهنوری و جست و خیز و مهمانی و …. هست، آن آقا کار و تفکر و مطالعه، فلیم و موسیقی و گوشه ساکت خانه جهت استراحت را بیشتر می پسندد. همچنین دیدگاه آقا توام با تجربه و احتیاط است و دیدگاه دختر نوجوان ریسک و فعالیتهای نو و بدیع است...
 
به گفته دانشمندان سن،
ادامه مطلب ...

بهترین زمان برای حجامت چه وقتی است؟

بهترین زمان برای حجامت چه وقتی است؟  

 

متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به فعل و انفعالات سیستم خون بدن و نیز طبق مستندات علمی و روایات اسلامی ۱۲ تا ۱۹ هر ماه قمری، بهترین زمان مناسب برای حجامت است.
غلامرضا کرد افشار در گفت و گو با ایرنا بابیان اینکه حجامت با دو هدف اصلاح کمیت و اصلاح کیفیت خون انجام می شود، افزود: در اصلاح کمیت خون، افرادی که دارای خون زیاد و در معرض بیماری هایی مانند سکته و فشارخون هستند اقدام به حجامت می کنند.

وی ادامه داد: مناسب ترین زمان حجامت برای این افراد برای اصلاح کمیت خون ۱۲ تا ۱۵ ماه قمری است چرا که سیستم خون انسان به نیروی جاذبه ماه واکنش نشان می دهد و در این روزها خون رقیق تر در بدن جاری است و می توان آن را از راه حجامت دفع کرد.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد، اگر هدف از حجامت، اصلاح کیفیت خون و دفع مواد زائد خون باشد، بهترین زمان برای حجامت ۱۵ تا ۱۹ ماه قمری است چراکه در این زمان خون غلیظ تر بدن به سطح پوست می آید و می توان آن را دفع کرد.

کرد افشار اظهار داشت:

ادامه مطلب ...

جزئیات تازه از 7 رمال دستگیر شده

جزئیات تازه از 7 رمال دستگیر شده  

 

به گزارش  فارس، یک مقام امنیتی اظهار داشت: در راستای مبارزه با فرقه‌های نوظهور کمیسیون امنیت ملی، وزارت کشور و نهادهای ذی‌ربط طرح امنیتی اجتماعی را ارائه دادند که برخورد با فرقه‌ها و خرافات و مدعیان دروغین در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در این خصوص در فاز نخست نهادهای مربوط در ۱۰ استان اقدامات گسترده‌ای انجام دادند و در همین زمینه نیز در استان همدان اقدامات مناسبی انجام شد.

این مقام امنیتی گفت: در این ارتباط با بررسی‌هایی که به عمل آمد ۱۰ نفر در یکی از توابع شهرستان بهار شناسایی شدند که اقدام به اعمالی از قبیل رمالی، جادوگری، استفاده از طلسم و بخت‌گشایی و بخت بستن و دعا می‌کردند.

وی با بیان این که طبق تحقیقات انجام شده از سراسر کشور مراجعاتی به این افراد می‌شد، تصریح کرد:

ادامه مطلب ...

قبل از صبحانه مسواک بزنید

قبل از صبحانه مسواک بزنید  

 

یک دندانپزشک با بیان این که در فعالیتهای روزانه حین صحبت و نوشیدن مایعات، غلظت بزاق دهان دستخوش تغییرات میشود؛ گفت: اما پس از بیداری از خواب شبانه بزاق به علت سکون طولانی مدت در دهان غلیظ و PH اسیدی پیدا کرده که اثر تخریبی را بر روی مینای دندان میگذارد.
دکتر توکلی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، گفت: از این رو در هنگام صبح مینای دندان نرم و با صرف صبحانه حاوی شکر، شیرینی به منافذ ریز دندان نفوذ و زمینه تخریب آن را فراهم میکند. بنابراین دندانپزشکان مسواک زدن پیش از صرف صبحانه یا بیش از نیم ساعت پس از خوردن صبحانه را توصیه میکنند.

وی مدت زمان لازم برای مسواک زدن موثر در تمیز نگهداشتن دندانها را حدود ۵ دقیقه برشمرد و افزود: استفاده از نخ دندان و توجه به نحوه تغذیه حاوی مواد قندی کمتر و کلسیم بیشتر هم برای سلامت دندانها سودمند است.

دکتر توکلی با بیان اینکه کیفیت خدمات دندانپزشکی ایران با پیشرفته ترین کشورها برابری میکند؛ تصریح کرد:

ادامه مطلب ...

آیت‌الله امجد: نامه‌ام علیه نظام نبود

توضیحات آیت الله امجد درباره نامه اخیرش/ مدافع رهبری و نظام هستم  

 

دست های بسیاری با اختلال در نظم کشور می خواهند عملکرد غلط خود را به نام نظام و رهبری تمام کنند.  آیت الله امجد در سخنانی که به مناسبت مراسم سوگواری حضرت زینب(س) در قم برگزار شد، توضیحات کاملی درباره نامه منتشر شده به مسئولان کشور را ارائه کرد و از کسانی که سعی دارند ایشان را در مقابل رهبری و نظام قرار دهند، شدیدا تبری جست.

به گزارش خبرآنلاین آیت الله امجد گفت:" این نامه مقاصد نادرست بسیاری را برای ما معلوم کرد و اعتراض من در این نامه به مسئولان اجرایی کشور است که در بدنه های مختلف نظام رسوخ کرده و موجب اختلال در کارهای مردم می شوند."

این استاد اخلاق در سخنرانی خود با انتقاد شدید از عده ای از مسئولان اجرایی کشور افزود: "دست های بسیاری با اختلال در نظم کشور می خواهند عملکرد غلط خود را به نام نظام و رهبری تمام کنند که من منتظرم در آینده دست ها و نیت پلید آنها را رو خواهم کرد."

وی با اشاره به اینکه نامه بنده در دفاع از نظام و رهبری بوده است تاکید کرد:

ادامه مطلب ...

آغاز تفکیک جنسیتی دانشگاهها از مهر

جداسازی دانشجویان دختر و پسر از مهرماه  

 

بحث تفیک جنسیتی در دانشگاهها یک سالی می شود که به طور جدی در وزارت علوم و در میان نمایندگان مجلس مطرح می شود.
علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خبرآنلاین می گوید: وزیر علوم اعلام کرد در تابستان که فصل تعطیلی دانشگاهها است تحقیقی انجام می شود تا ظرفیت دانشگاهها برای تفکیک جنسیتی مشخص شود و دانشگاههایی که امکان جدا شدن کلاسها را داشته باشند از مهر ماه تفکیک می شوند.

وی می افزاید:

ادامه مطلب ...

قضات فاسد و تخلفات انتخاباتی به روایت معاون قوه قضائیه

قضات فاسد و تخلفات انتخاباتی به روایت معاون قوه قضائیه  

 

معاون اول قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در خصوص مسائل مختلفی از جمله پرونده‌های رسانه‌ای شده این روزها، سخن گفت. 
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های هفته قوه‌ قضائیه برگزار شد، سخنان مهمی ایراد کرد که مهمترین بخش‌های آن بدین شرح است:
*وی در این نشست خاطرنشان کرد: برنامه‌ قوه قضائیه این است که در سال جاری بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی در اولویت قرار گیرد. یعنی به طور سریع و دقیق رسیدگی شود و مردم عزیزمان در جریان این رسیدگی‌ها قرار داشته باشند. ما در این رابطه باید بدانیم آن‌چه محور است قانون خواهد بود؛ هر میزان که قانون اجرا شود، عدالت رعایت شده است. در غیر این صورت قانون نقض می‌شود و هیچ مسئولی در هیچ رده‌ای نباید به خود اجازه دهد که قانون را نقض کند.

* معاون اول قوه‌ قضائیه تاکید کرد: در این رابطه پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری و جرایم اقتصادی در اولویت رسیدگی قرار دارند. در اولویت رسیدگی یعنی همکاران ما باید به سرعت به این پرونده‌ها رسیدگی کنند و مردم را در جریان آنها قرار دهند.

* رئیسی اظهار کرد:
ادامه مطلب ...

نظر رهبر انقلاب درباره شریعتی

نظر رهبر انقلاب درباره شریعتی  

 

نظرات مرحوم شهیدمطهری درباره شریعتی - چه در آغاز که از وی به نحو شگفت‌آوری ستایش می‌کرد و چه در سالهای بعد که از او به نحو شگفت‌آوری مذمت می‌فرمود، مبالغه‌آمیز بود.  
چاپ ششم کتاب «جریانها و سازمانهای مذهبی - سیاسی ایران» نوشته رسول جعفریان از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر و روانه بازار نشر شد.
در پاورقی چند صفحه از کتاب، نظرات مقام معظم رهبری درباره مرحوم شریعتی منعکس شده است که اختصاصا برای نویسنده کتاب ارسال شده و مطالبی است که رهبر معظم انقلاب هنگام مطالعه چاپ سوم در حاشیه کتاب نگاشته اند. رسول جعفریان در چاپ ششم این کتاب ضمن انجام اصلاحات و افزودن مطالب جدید، نظرات مقام معظم رهبری را نیز در پاورقی کتاب افزوده است.

در این کتاب و در خصوص «نامه نگاری شریعتی به ساواک و نوع تعامل وی با رژیم شاه»، نویسنده دو نظر را مطرح می کند: نخست نظر سید حمید روحانی که دکتر شریعتی را عامل رژیم معرفی می کند. دوم کسانی که شریعتی را عامل رژیم نمی دانند اما معتقدند که شریعتی و رژیم شاه در چند حوزه از جمله در برخورد با مسائل اجتماعی، روحانیت، مارکسیسم و ...، دارای وحدت نظر و همسویی فکری بوده اند.

در این زمینه مقام معظم رهبری با هر دو نظر فوق مخالفت می کنند و بر نظری تاکید می کنند که مطابق آن، نامه نگاری به ساواک و انتخاب محتوای خاص در این نامه ها، یک تاکتیک به قصد فریب دستگاه حکومت شاه تلقی می شود.

مقام معظم رهبری در این باره می نویسند:
ادامه مطلب ...

روایتی از عروسی پسر دوم احمدی‌نژاد

روایتی از عروسی پسر دوم احمدی‌نژاد  

 

از دکتر خبر گرفتم. گفتن در حیاط پشتی در حال نمازن. عده ای از مهمونها بدلیل کمبود جا به حیاط پشت رفته بودن. نماز رو به حاج آقا ثمره هاشمی اقتدا کردم و برگشتم به سالن. 
جواد متین در وبلاگش از عروسی پسر دوم احمدی نژاد خبر داده و به شرح آن پرداخته است:
غروب 4 شنبه بود که موبایلم زنگ خورد و برای فردا شب به یه جشن ازدواج دعوت شدم. جشن ازدواج دوست خوبم علیرضا. قبلاً خبرشو داشتم که در عید سعید غدیر خم خانوادگی به بیت رفته بودن و خطبه عقدش با خواهر زاده شهید کاوه خونده شده بود. پنجشنبه 26 خرداد 90 . شام ولادت باسعادت آقا امیر مؤمنان علی (ع) ساعت 21 وارد باشگاه فرهنگی ورزشی نهاد شدم. بیرون باشگاه رفت و آمد مردم و ماشین ها در خیابان فرشته و اطرافش بقدری عادی بود که شک کردم که شاید اشتباه اومدم. انگار نه انگار که داخل این مجموعه جشن ازدواج پسر رییس جمهوره. وارد محوطه حیاط تالار شدم و با دیدن یک دستگاه ون در سمت راست خودم فهمیدم که باید موبایلم رو تحویل بدم. صدای صلوات در گوشه ای از حیاط توجه ام رو به خودش جلب کردم. صف نماز جماعت تشکیل شده بود و نماز اول رو خونده بودن. وارد تالار شدم. میزهای خالی از مهمون که همه برای نماز به محوطه حیاط رفته بودن. یک دیس میوه و شیرینی، یک بطری آب معدنی، پیش دستی و چاقو تموم اون چیزی بود که برای پذیرایی رو میزها گذاشته بودن.

از دکتر خبر گرفتم.
ادامه مطلب ...

دیدگاه دکتر شریعتی درباره ولایت فقیه چه بود؟

دیدگاه دکتر شریعتی درباره ولایت فقیه چه بود؟  

 

29 خرداد 90، سی و چهارمین سالگرد مرحوم شریعتی است. شخصیتی که به اندازه کافی موافق و مخالف داشته و دارد و همیشه یک پای دعواهای سنتی سیاسیون و روشنفکرن 3 دهه پس از انقلاب بوده است.

طبیعتا شریعتی نه بدون اشتباه بوده و نه 100% باطل، اما جدای از همه این مباحث که فرصت جداگانه ای می طلبد به نظر می رسد هنوز بخش هایی از تفکر وی که برای نسل امروز قابل استفاده می باشد ناشناخته مانده است. لذا بخشهایی از اشارات مسقیم وی پیرامون مبحث "ولایت فقیه" عینا نقل می شود:

« با آغاز دوران غیبت بزرگ و خاتمه کار نُواب انتصابی - که امام به وسیله آنها، در نهان، بر مردم خویش حکم می راند و مردم، از طریق این بابهای تعیین شده، با شخص رهبر تماس داشتند و وظیفه اجتماعی خود را از او کسب می کردند و حقیقت اعتقادی مذهب خویش را از او می پرسیدند - رابطه قطع می شود و مسئولیت امام به مردم واگذار می شود و دوران انتصاب پایان می گیرد و عصر انتخاب فرا می رسد.

" توقیع (فرمان) ِ مشهور امام –که پیش از ورود به دوران غیبت بزرگ صادر شده است- نظام ویژه ای را که جانشین ِ نظام ِ امامت می شود ، بدین گونه اعلام می دارد:
ادامه مطلب ...

بازداشت هفت رمال و جن‌گیر در غرب کشور

بازداشت هفت رمال و جن‌گیر در غرب کشور  

 

حجت الاسلام محرابی مشاور فرق و ادیان ستاد صیانت از حریم امنیت اجتماعی ضمن اعلام تشدید مبارزه با فرقه های انحرافی و رمالان و جن گیران از بازداشت هفت نفر از رمالان و جن گیران در غرب کشور خبر داد. 
به گزارش خبرنگار رجانیوز، وی گفت این عناصر که به کلاهبرداری و رمالی می پرداختند توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شدند.

رئیس اداره وحدت؛همبستگی و هویت ملی مرکز اجتماعی وزارت کشور افزود: با هرگونه فرقه گرایی خصوصا فرقه های نوپدید؛رمالی و جن گیری به شدت برخورد می شود.

وی ادامه داد:
ادامه مطلب ...

احتمال گران شدن بنزین قوت گرفت

سناریوهای گران شدن بنزین  

 

همزمان با تثبیت سهمیه بنزین خودروها در تیر ماه امسال، بررسی پیشنهاداتی به منظور اعمال تغییرات جدید در قیمت و سهمیه بنزین و گازوئیل خودروهای درون شهری و برون شهری در دستور کار دولت قرار گرفته است. 
به گزارش مهر، سهمیه و قیمت بنزین برای ۲۵ نوع خودروی شخصی، عمومی و خدماتی برای دهمین ماه متوالی در تیر ماه سالجاری تثبیت شده است و تا ساعت ۲۴ فردا ۳۱ خرداد ماه سهمیه سوخت این خودروها به کارتهای هوشمند سوخت واریز می شود.

بر این اساس، فردا شب ۶۰ لیتر بنزین با نرخ نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومان به کارت سوخت حدود ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه خودروی بنزین سوز شخصی واریز خواهد شد.

همچنین در نخستین ماه فصل تابستان سهمیه بنزین موتورسیکلتها و برخی از خودروهای خدماتی و عمومی همچون روال گذشته تثبیت خواهد شد، ضمن آنکه تیر ماه امسال۵۰۰ لیتر سهمیه بنزین با نرخ آزاد (۷۰۰ تومانی) برای خودروها در نظر گرفته شده است.
احتمال گران شدن بنزین قوت گرفت

به گزارش مهر، در حال حاضر هیچ تصمیم قطعی برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در سطح دولت گرفته نشده است اما به زودی یک پیشنهاد جدید توسط یک از دستگاهها برای افزایش قیمت بنزین به دولت ارائه می شود.
ادامه مطلب ...