««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

نامه جمعی از شیعیان بحرین به رهبر انقلاب

نامه جمعی از شیعیان بحرین به رهبر انقلاب


جمعی از شیعیان بحرین در نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشتند: از شما درخواست می‌کنیم برایمان نزد خدا دعا کنید زیرا اطمینان به استجابت آن داریم/ ما در رنج و عذابیم و جز مقاومت و آمادگی برای شهادت چیزی نداریم.

به گزارش  نسیم به نقل از شیعه آنلاین، متن کامل نامه جمعی از شیعیان بحرین به رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرّحیم
محضر مبارک ولی امر مسلمین جهان
حضرت آیت‌ الله العظمی سید علی خامنه ‌ای (مدظله العالی)
سلام علیکم ..

با سلام و صلوات بر خاتم أنبیاء محمد مصطفی (ص)،‌ او که پیامبر بود و از ایشان رسالت بر دوش داشتن را آموختیم، بر علی (ع) که از ایشان عدالت وار بودن را یاد گرفتیم، بر سیده دو عالم که در ایشان ولایتمداری را یافتیم، بر سبْطیْ شباب اهل الجنّة که از ایشان صبر و فرهنگ سرخ شهادت را به ارث بردیم، ‌بر ائمّه‌ طاهرین علیهم‌ السّلام که از ایشان جهاد در راه حقّ را آموختیم و بر تک سوار آخر الزّمان (عج) که از ایشان انتظار اصلاح را به تعلم نشستیم.

سلام ما بر آن امامی که در عرصه‌ی تاریک تاخت و تاز طاغوتیان قیام نمود و درود فراوان بر حضرتعالی که پرچمدار فعلی انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان هستید.

ما گروهی از شیعیان بحرین هستیم که از حضرتعالی تقلید می کنیم و سیرت و سنت جنابعالی برای ما حجت است. واقعیت این است که اکنون از ظلم و ستم آل خلیفه نزد جنابعالی شکایت می کنیم. فشار بر ما سنگین شده به حدی که برادران و خواهران و عائله ما را در مقابل چشممان می کشند، فریادرسی کمک نمی کند ما را. اجتماع می کنیم برای رضای خدا و در راه عزت مسلمین و شیعیان اما کشته می شویم.
از شما درخواست می کنیم برایمان نزد خدا دعا کنید زیرا اطمینان به استجابت آن داریم. و در ثانی کوچک تر از آنیم که درخواستی کنیم، مع ذلک رنج این آلام و مصیبت ها را که از طرف ما را احاطه کرده، جز با حضرتعالی با چه کسی در میان بگذاریم؟! هر طور که صلاح می دانید ما مقلدان و فرزندان خود در بحرین را یاری دهید. سخنرانی عربی جنابعالی در خصوص انقلاب مصر، برادران مصری ما را منصور گردانید و موجب توفیق و نصرت آنان شد، ما نیز در رنج و عذابیم و جز مقاومت و آمادگی برای شهادت چیزی نداریم و خداوند متعال فتح و نصرت را مسئلت می کنیم.. والنصر قادم إنشاءالله
جمعی از مقلدان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در بحرین

http://www.jahannews.com/vdciquazwt1aqp2.cbct.html

مجتبی خامنه ای اخلاقی ترین فردی است که در زندگی ام دیده ام

مجتبی خامنه ای اخلاقی ترین فردی است که در زندگی ام دیده ام


البته خاطره‌های مفصل دیگری دارم، ولی چون می‌دانم ایشان از بازگویی این مطلب مکدر می‌شوند نمی‌گویم. دقت‌های زیادی در این زندگی انجام می‌شود. مثلا در سفری همشیره‌ام با مقام معظم رهبری به سفر استانی رفته بود. بعد که آمد گفتم نکته جالب چه داری؟ وی گفت: آقا چندین جا را به صورت سرزده و به دور از چشم دیگران برای بازدید رفتند اما نکته عجیب این است که. . .
به گزارش  جهان بخشی از گفتگوی «فریدالدین حداد عادل» با «سالنامه مثلث» که به تازگی منتشر شده است برای خوانندگان انتخاب شده است:

رابطه شما با داماد‌تان، حاج آقا مجتبی [خامنه‌ای] چگونه است؟
ایشان اخلاقی‌ترین فردی است که من در طول عمرم دیده‌ام. در این۱۳ـ۱۲ سالی که با ایشان هستم هیچ وقت صدای بلند یا کلمه‌ای خلاف ادب از وی نشنیده‌ام. هیچ وقت نشد که خواهرم از ایشان نزد ما گله کنند. هیچ زمان هم منزل آنها خشک، تلخ و بی‌روح نبوده است. همانطور که می‌گوید و می‌خندد و با بچه‌ها و جوانان معاشرت می‌کند به همان اندازه جدی، پر‌کار و پر‌تلاش و درسخوان است. معمولا تا دو سه نیمه شب مطالعه می‌کند. بسیار اهل مطالعات مذهبی و اخلاقی است. در به‌ کار بردن الفاظ و اظهار‌نظر در مورد اقوال و اعمال افراد بسیار دقیق است. در مورد بدترین دشمنانش هم منصفانه حرف می‌زند.

ایشان چند فرزند دارد؟
یک پسر دارد.

تقریبا همسن هستید؟
خیر. ایشان ۳ـ۲ سال از من بزرگتر است.

با یکدیگر رابطه خانوادگی تنگاتنگی دارید؟
بعد از برادرانشان فکر می‌کنم رابطه ما به خاطر نسبت فامیلی‌مان زیاد است و اخیرا هم با هم در سفر خانوادگی دلچسبی بودیم.

رفت و آمد نزدیک با خانواده مقام معظم رهبری هم دارید؟
نه به آن معنی ولی در حد مناسبات فامیلی بی رابطه نیستیم اما رابطه عمیق و گسترده نداریم. مادرٰها با هم سلام و علیک خوبی دارند.

اولین بار که خبر خواستگاری فرزند مقام معظم رهبری را از خواهرتان شنیدید چه احساسی داشتید؟
من و خواهر‌هایم خیلی متعجب شده بودیم.

چرا؟
خانم آقا به طور ناشناس آمده بودند از خواهرم خواستگاری کرده بودند. مادرم گفته بود ایشان درس دارد. گفتند حالا صحبت کنیم. پدر و مادرم رفتند یک گوشه و با هم صحبت کردند. ما هم علت طولانی شدن صحبت آنها را از هم پرسیدیم. من رفتم گفتم چه خبر است؟ مادرم گفت می‌دانی برای خواهرت خواستگار آمده؟ گفتم اینکه طبیعی است. وی جواب داد نه، این بار برای پسر مقام معظم رهبری آمدند. من گفتم یعنی چه می‌شود؟ بالاخره هر برادری نسبت به آینده خواهرش حساسیت‌هایی دارد چه رسد به آنکه شوهر آینده وی بخواهد پسر مقام اول نظام باشد. از این بابت خیلی ذهنم مشغول شد.

بعد که ماجرا جلو رفت چه شد؟
ادامه مطلب ...

8 نکته پیرامون سفره هفت‌سین

8 نکته پیرامون سفره هفت‌سین

۱. هر سال رنگی را برای هفت‌سین انتخاب کنید. یک سال صورتی‌های تیره و روشن، سال بعد آبی‌های متفاوت و... شما با رنگ نشاط و شادی خلق می‌کنید که با وسیله دیگری امکان ندارد. لازم نیست سفره‌ها و پارچه‌های رنگی بخرید، شال‌های بلند زنانه را بشویید و اتو کنید. سپس با کمی چین و شکن در هم ادغام کنید. برای مثال، شال صورتی را به صورت اریب روی میز پهن کنید و یک پارچه سفید یا روسری سفید را مانند گل در مرکز شال صورتی جمع کنید تا ظرف سیب یا ماهی را روی آن بگذارید.

۲. لیوان‌های ساده را با چسب حرارتی و کمی نگین و دکمه و پارچه تزیین کنید. با این کار محیط را به فضایی شادمانه و خوشایند تبدیل می‌کنید. برای مثال، نوارهای طلایی را اطراف یک لیوان ساده چین بدهید و با سنگ و شیشه‌های طلایی که اغلب روی لباس زنانه دوخته می‌شود کاملش کنید.

ادامه مطلب ...

حیوونکی ! (گفت و شنود)

حیوونکی ! (گفت و شنود)


گفت: برخی از مدعیان اصلاحات که به آمریکا و اروپا گریخته و پناهنده شده اند از شرایط حقارت آمیز خود به شدت گلایه دارند و ابراز نگرانی می کنند.
گفتم: از قدیم و ندیم گفته اند که «لایق دیگ چغندر است» و این که؛ «خلایق، هرچه لایق».
گفت: یکی از آنها که به آمریکا پناهنده شده است چندین فحش آبدار نثار سران فتنه کرده و نوشته است «تصور نمی کردم در آمریکا به جای تقدیر، اینهمه تحقیر شوم.»
گفتم: در زمان طاغوت، شخصی که خیلی به آمریکا علاقه داشت با یکی از مستشاران آمریکایی طرح دوستی ریخت و بالاخره یک روز مهمان او شد و برای این که دقیقا آداب آمریکایی ها را تقلید کند سر میز غذا، کارهای مستشار آمریکایی را تکرار می کرد. مستشار آمریکایی ابتدا یک کاسه برداشت و مقداری شیر در آن ریخت و یارو هم همان کار را کرد. بعد آمریکایی چندتا بیسکویت درون کاسه شیر انداخت و او هم چنین کرد، بعد مستشار آمریکایی کاسه را روی زمین گذاشت و سگش را برای خوردن آن صدا زد! و یارو... حیوونکی بدجوری به جدول زده بود!
     
   

عربستان با اشغال بحرین وارد جنگ نیابتی شد

عربستان با اشغال بحرین وارد جنگ نیابتی شد

اشغال نظامی بحرین توسط عربستان سعودی و همراهی و همگامی صوری امارات متحده عربی با این اشغال نظامی در برابر توجیهات مقامات آمریکایی از یک سو و سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر از سوی دیگر، بیانگر وقوع جنگی نیابتی در بحرین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گسیل نظامیان سعودی به بحرین که پس از سفر وزیر دفاع آمریکا به این مجمع‌الجزایر صورت می‌گیرد، به همراه واکنش سیاسی سخنگوی کاخ سفید بیانگر این موضوع مهم است که بحرین امروز در اشغال آمریکا است و نظامیان سعودی تنها عامل این اشغال هستند.

در پاسخ به این سوال که چرا عربستان ناچار به انجام این جنگ نیابتی شد – علی‌رغم تبلیغاتی که این روزها رسانه‌های غربی در مورد اختلاف‌نظر عربستان و آمریکا در مورد اشغال بحرین- به مشکلات آمریکایی‌ها در اشغال سرزمین دیگری پس از عراق و افغانستان باز می‌گردد.

در حالی که کاخ سفید پیش از این به دلیل اشغال افغانستان و عراق همچنان تبعات آن را می‌پردازد؛

ادامه مطلب ...

یک عکس دیدنی از بحرین شعار زنان رشید بحرین

یک عکس دیدنی از بحرین شعار زنان رشید بحرین
خدایا این قربانی را از ما بپذیر....


شیعیان را در سترة (بحرین) قتل عام کردند حتی به بیمارستان حمله کرده اند. شهدا خیلی زیادند. مساجد اعلام جهاد کرده اند. بیمارستان سلمانیه در معرض حمله نظامیان سعودیست. زنان و کودکان رو به طبقات بالایی منتقل کرده اند و مردهای سالم به محوطه جلوی بیمارستان رفتن تا در مقابل نظامیان مقاومت کنند.

http://24tir.ir/wordpress/myLDlinker.php?url=1185

جواب منطقی

جواب منطقی (گفت و شنود)


گفت: یک سایت ضدانقلابی در انگلیس نوشته است اگر فرزندان موسوی و کروبی هم گفتند که پدر و مادرشان زندانی نیستند نباید باور کنیم، چون رژیم همه را وادار می کند به نفع حاکمیت حرف بزنند.
گفتم: خب! دیگه چی؟!
گفت: همین سایت نوشته است اعتراف زندانیان هم به خاطر فشاری است که در زندان بر آنها وارد کرده و آنها را مجبور به اعتراف می کنند!
گفتم: حالا بر فرض که اینطور باشد. وقتی سردمداران فتنه تحمل اندکی فشار را ندارند و تسلیم می شوند، چطوری انتظار دارند بر ملتی که با خون خود از انقلاب دفاع می کنند پیروز شوند؟!
گفت: چه عرض کنم؟! خودشان هم نمی فهمند چه می گویند!
گفتم: شخصی به یک آدم خل و چل که حرف حالیش نمی شد گفت؛ گیر عجب آدم نفهم و کله خری افتادیم! و یارو خل و چله با عصبانیت بهش گفت؛ خودت گیر عجب آدم نفهم و کله خری افتادی!!
    

تنها یک علی فضلی کافی است!

تنها یک علی فضلی کافی است!

محمد صادق کوشکی

شاید هنوز موعد در افتادن آشکار با این فرقه خوارج‌صفت نرسیده باشد که اگر آن موعد برسد آنگاه نظام ثابت کرده که برای کوبیدن سر فرقه‌ها و فتنه‌هایی از این دست تنها یک علی فضلی کافی است!

ا- اظهار نظر درست سردار فضلی در خصوص باند تفرقه‌افکن و فتنه‌آفرین باعث شد تا این جماعت دست خود را رو کنند! حمله به سردار علی فضلی در برخی بنگاه‌های لجن‌پراکنی وابسته به این باند و متهم کردن این یادگار ماندگار سال‌های حماسه و شرافت ملت مسلمان ایران به سکوت در برابر فتنه و فتنه‌گران (آن هم به جرم یک اظهار نظر درست و عاقلانه!) نشان داد که این جماعت خوارج‌صفت چه کینه‌ای از امثال علی فضلی در دل دارند! و مگر می‌شود خوارج از سرداران بی‌ادعا اما مالک اشتر‌صفت دوران کینه‌ای به دل نداشته باشند؟


ادامه مطلب ...

6 ماده سرطان‌زا اما پر مصرف

6 ماده سرطان‌زا اما پر مصرف

محققان معتقدند استفاده بیش از حد از تلفن همراه به سبب امواج مضری که از آنها ساطع می‌شود بر مغز و بافت آن تأثیر گذاشته و سبب ایجاد سلول‌های سرطانی می‌شوند.

به گزارش از شبکه ایران شناخت مواد سرطان‌زا و اجتناب از استفاده و در معرض قرار گرفتن آنها از فاکتورهای مهم در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان محسوب می‌شود.

در آخرین تحقیقات انجام شده دانشمندان با بررسی‌های دقیق محصولات شوینده و پرکاربرد خانگی دریافتند بسیاری از دهانشویه‌ها، دئودورانت‌ها و برخی موادغذایی از فاکتورهای مؤثر در سرطانی شدن سلول‌های بدن هستند.

* شیرین‌کننده‌های مصنوعی
تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد، شیرین‌کننده‌های مصــــنوعی مانند (سایکلامیت) خطر سرطان را افزایش می‌دهند.

برای حل این مشکل "ساخارین " در موادغذایی به جای شیرین‌کننده‌های مصنوعی به‌کار برده شد، تحقیقات جدید انجام شده در خصوص عملکرد "ساخارین " در بدن نشان داد تمام محصولات حاوی ساخارین نیز سبب سرطانی شدن سلول‌ها می‌شوند.

* دهانشویه‌ها

ادامه مطلب ...

خانمها مراقب باشند

خانمها مراقب باشند/ عادی‏سازی روابط با نامحرم!

آیت‌الله مجتبی تهرانی در ادامه درس تربیت در محیط شغلی، با تأکید بر اینکه خانمها باید مراقب حرف زدن خود باشند، گفت: اگر حداقلها رعایت نشود کم‏کم رابطه با نامحرم به بهانه اقتضای شغل عادی شده، قباحت یک سنخ محرمات از بین می‏رود.

مروری بر مباحث گذشته
 
بحثِ ما راجع به تربیت به معنای روشِ رفتاری و کرداری دادن است. انسان به طورِ معمول در چهار محیط خانوادگی، آموزشی، رفاقتی و شغلی روش می گیرد؛ البته فضای پنجمی هم بر آنها حاکم است که بعداً می‏گوییم. بحثِ ما به محیطِ چهارم، یعنی محیط شغلی رسید و عرض کردیم که مباحث مربوط به محیط شغلی، در سه رابطه مطرح است؛ اول، نفسِ شغل، دوم، فضایی که انسان در آن محیط کار می‏‏کند و سوم، مراجعین.
 
مبحث اول و دوم را بحث کردم و گفتم که بعضی از شغلها نقشِ سازندگی و بعضی نقشِ تخریبی دارند. آن فضایی هم که انسان در آن کار می‏کند نیز چنین است. در آخرِ جلسه گذشته عرض کردم که خودِ فضاهایی که انسان در آنها قرار می‏گیرد، یا فضاهایی است که بُعدِ شیطانی و حیوانی را در انسان زنده می‏کند و یا فضاهایی است که بُعدِ معنوی و الهی انسان را شکوفا می‏کند. در این مورد روایاتی را خواندم و مثال‏هایی هم زدم.
 
 
 
بُعد سوم؛ مراجعه‏کنندگان
 
ادامه مطلب ...

عکس: کفن پوشی بحرینی‌ها در حمایت از انقلاب

عکس: کفن پوشی بحرینی‌ها در حمایت از انقلاب

ادامه مطلب ...

حضرت زینب(س) الگویی برای همگان است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

حضرت زینب(س) الگویی برای همگان است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: حضرت زینب(س) با بصیرت تمام به تکلیف خود بعد از قیام کربلا عمل کرد و امروز ما وظیفه داریم از ایشان الگو بگیریم و در مسیر ایشان حرکت نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، آیت اله مصطفی علما در اولین کنگره کشوری حضرت زینب (س) که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سیره حضرت زینب (س) یک دانشگاه است که ما باید از این پایگاه علمی استفاده کنیم و تا قیامت نیز مکلف هستیم فرزندانمان را با این روش تربیت کنیم و در مسیر ایشان حرکت نماییم.

وی در ادامه با بیان اینکه  قیام کربلا از زوایای گوناگونی قابل تامل است، گفت:
ادامه مطلب ...

ثبت‌ نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 89

ثبت‌ نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 89 آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این آزمون در اجرای مفاد بند (الف) ماده (7) قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری مصوب جلسه مورخ 18 فروردین‌ماه سال 81 به منظور جذب و تامین کارشناسان مورد نیاز کانون‌های کارشناسان رسمی دادگستری استان‌ها در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

ثبت‌نام این آزمون تا 26 اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت و اطلاعیه جدید شورای عالی مبنی بر خاتمه یا تمدید احتمالی مهلت ثبت‌نام ضمن اعلام در پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی به نشانی www.scioe.org و در صورت لزوم در جراید کثیرالانتشار روز چهارشنبه 25 اسفندماه نیز منتشر خواهد شد.

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال جاری در قالب 35 رشته و به صورت دو مرحله‌ای (شفاهی و کتبی) تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.
متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی مذکور مراجعه کنند.

خل و چل!

خل و چل (گفت و شنود)


گفت: چه خبر؟!
گفتم: تعدادی از ایرانیان فراری به حمایت از موسوی و کروبی در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو دست به تحصن چند ساعته زده اند!
گفت: که چی بشه؟!
گفتم: از آمریکا و کشورهای اروپایی خواسته اند ایران را وادار کنند که ارتباط قطع شده موسوی و کروبی با خارج از کشور را دوباره برقرار کنند!
گفت: آمریکا و اروپا آن روزهایی که قدرت داشتند نتوانستند علیه ایران هیچ غلطی بکنند، چه رسد به حالا که با انقلاب های اسلامی در خاورمیانه از همیشه خاک برسرتر شده اند.
گفتم: اما خودمونیم! چقدر خوب شد که این خل و چل ها از ایران فرار کردند.
گفت: غلط نکنم! بعضی ها برای خدمت به مردم ایران زمینه فرار این خل و چل ها را فراهم کرده اند!
گفتم: تعدادی دیوانه را با هواپیما به تیمارستان یک شهر دیگر منتقل می کردند و دیوانه ها با سر و صدا و حرکت های دیوانه وار برای پرواز مشکل ایجاد کرده بودند. خلبان به مهماندار گفت؛ برو این دیوانه ها را آرام کن! و بعد از چند دقیقه همه چیز آرام شده بود. خلبان از مهماندار پرسید چیکار کردی؟ گفت؛ در هواپیما را باز کردم گفتم بروید بیرون هواخوری!


پاسخ دفتر آیت‌الله بهجت به برخی اظهارات

پاسخ دفتر آیت‌الله بهجت به برخی اظهارات

اخیراً مستندی با عنوان «ظهور بسیار نزدیک است» در شمارگان بسیار گسترده‌ای در محافل عمومی منتشر شده ‌است که دفتر آیت‌الله العظمی بهجت با توجه به نقل قول‌های منتسب به این مرجع تقلید درباره ظهور، مطلبی را منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، متن کامل این پرسش و پاسخ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله العظمی بهجت(ره) به شرح ذیل است.

سؤال: از برخی از بزرگان نقل می‌شود که آیت‌الله العظمی بهجت(ره) فرموده‌اند: ما تاکنون به جوان‌ها مژده می‌دادیم که ظهور امام‌زمان(عج) را درک خواهند کرد، اما اکنون به پیرها هم بشارت می‌دهیم که دوران ظهور را خواهند دید؛ آیا این مطلب به آیت‌الله العظمی بهجت(ره) قابل استناد است یا خیر؟

پاسخ: 1- اتفاقاً در این باره از آیت‌الله العظمی بهجت(ره) سؤال شد، ایشان فرمودند: آقایی دم محراب مسجد نزد من آمد و به من گفت: به خدمت حضرت علیه‌السلام رسیدم و از ظهور پرسیدم که آیا من ظهور را درک می‌کنم. آنگاه مطالب یاد شده را آیت‌الله العظمی بهجت از این شخص نقل کردند. بنابراین خود آیت‌الله العظمی بهجت(ره) مستقیماً مطلب را نفرمودند، بلکه از شخص دیگری نقل کردند.

2- همچنین وی فرمودند:‌ اگر گفتن این مطالب لازم بود من برای شاگردانم می‌گفتم.

3- امکان دارد همانگونه که آقا مکرر بیان می‌فرمودند، این مطلب اشاره به ظهور شخصی داشته باشد و نه ظهور عمومی.

4- امکان دارد، اینگونه اظهارات از باب «إنّهم یرونه بعیدا و نراه قریبا» باشد.

والله العالم.

http://mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=34797