««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

بهترین زمان برای حجامت چه وقتی است؟

بهترین زمان برای حجامت چه وقتی است؟  

 

متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به فعل و انفعالات سیستم خون بدن و نیز طبق مستندات علمی و روایات اسلامی ۱۲ تا ۱۹ هر ماه قمری، بهترین زمان مناسب برای حجامت است.
غلامرضا کرد افشار در گفت و گو با ایرنا بابیان اینکه حجامت با دو هدف اصلاح کمیت و اصلاح کیفیت خون انجام می شود، افزود: در اصلاح کمیت خون، افرادی که دارای خون زیاد و در معرض بیماری هایی مانند سکته و فشارخون هستند اقدام به حجامت می کنند.

وی ادامه داد: مناسب ترین زمان حجامت برای این افراد برای اصلاح کمیت خون ۱۲ تا ۱۵ ماه قمری است چرا که سیستم خون انسان به نیروی جاذبه ماه واکنش نشان می دهد و در این روزها خون رقیق تر در بدن جاری است و می توان آن را از راه حجامت دفع کرد.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد، اگر هدف از حجامت، اصلاح کیفیت خون و دفع مواد زائد خون باشد، بهترین زمان برای حجامت ۱۵ تا ۱۹ ماه قمری است چراکه در این زمان خون غلیظ تر بدن به سطح پوست می آید و می توان آن را دفع کرد.

کرد افشار اظهار داشت:

۱۵ هر ماه قمری، اوج جوشش خون انسان است و پزشکان نیز تلاش می کنند در این روزها به دلیل افزایش احتمال خطر، بجز موقعیت های اورژانسی از انجام عمل جراحی پرهیز کنند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه حجامت یک روش موثر برای حفظ سلامت بدن است،

یادآور شد، حجامت باید از سوی متخصصان و با مواد یکبارمصرف و استریل انجام شود.

وی افزود: در روش حجامت، پوست بدن با ابزار مخصوص خراشیده می شود تا خون بیرون بیاید اما این خراشیدگی به لایه های عمیق پوست نمی رسد و به بخیه نیازی ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد