««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

14 پرسش کلیدی از حجتی ‏کرمانی

14 پرسش کلیدی از حجتی ‏کرمانی   

 

هجمه­ی سیاسی و رسانه­ای به علامه مصباح، پدیده­ی جدیدی نیست. اصلاح‏طلبان از آن هنگام که احساس کردند ایشان در مقابل «التقاط و انحراف فکری» آنها، صف­آرایی شجاعانه و شفاف کرده و به هیچ رو، قصد عقب­نشینی و مدارا ندارد، همواره دست به «ترور شخصیت» ایشان زده­اند و به هر مناسبتی، انواعی از تهمت و افترا را بر ایشان روا داشته­اند[1].

چندی پیش «حجت­الاسلام­و­المسلمین حجتی کرمانی- که سابقه­ی چند جلسه مناظره­ی تلویزیونی با علامه مصباح را در کارنامه­ی فکری خود دارد[2] و شاید هم‌چنان از شکست خود در آن مناظره، تلخ­کام و آزرده دل است- طی نامه‏ای سرگشاده به جناب علامه، ایشان را به دلیل دفاع از دکتر احمدی‏نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال­های 1384 و 1388، سرزنش کرد. جوهر و گرانیگاه نامه­ی آشفته و نامسنجم ایشان دربردارنده­ی استدلال زیر است:


مقدمه­ی اول: علامه مصباح در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال­های 1384 و 1388 از دکتر احمدی نژاد دفاع کرده است.
 
 مقدمه­ی دوم: امروز ضعف­ها و انحراف­ها و ناکارآمدی­های دکتر احمدی نژاد بر همگان روشن و اثبات شده است.
 
مقدمه سوم: اصلاح‏طلبان از وجود چنین ضعف­ها و انحراف­ها و ناکارآمدی­هایی در تفکر و شخصیت دکتر احمدی‏نژاد مطلع بودند و یا تحقق آنها را در آینده، پیش­بینی می‌کردند و از این‏رو، او را برنگزیدند.
 
نتیجه: حمایت و دفاع علامه مصباح از دکتر احمدی‏نژاد، خطایی آشکار و پرهزینه، و مخالفت اصلاح‏طلبان با احمدی‏نژاد، تصمیمی صواب و مدبّرانه بوده‌است.
 
برای ابطال این استدلال، پرسش‏هایی را- که البته پاسخ‏های شفاف و نمایان دارند- مطرح می‏کنیم و امیدواریم ایشان که زحمت «نامه‏نگاری سرگشاده» را به خود داده‏اند، از «پاسخ‏گویی منطقی» به پرسش­های معطوف به نامه­ی یاد شده، شانه خالی نکنند و نشان بدهند که صرفاً «مقاصد خاص سیاسی» یا «اغراض شخصی» را دنبال نکرده‏اند و تنها در جستجوی «حقیقت» هستند.
 
1- بر فرض که هر آنچه درباره­ی ضعف و سستی و انحطاط دولت­های نهم و دهم نگاشته‏اید، صحیح و صواب باشد؛ اما آیا از این یافته، «برتری» شخصیت­های مقبول شما- که طبق نوشته­ی خودتان آقایان هاشمی و خاتمی و سایر اصلاح‏طلبان هستند- به اثبات می‏رسد؟! شما کدام ضعف و انحراف و نقص را در «دولت احمدی نژاد» و در شخص او سراغ دارید که در «دولت سازندگی» و «دولت اصلاحات» نبوده باشد؟!

ادامه مطلب ...

احمدی نژاد وارد معامله با دانشگاه آزاد شد:

برخی مدعیان اصولگرایی در مجلس وصولگرا هستند  

 

عباس سلیمی نمین نظرات جالبی درباره وضع فعلی جریان اصولگرایی دارد. او معتقد است اگر اصولگرایان با اقدامات خود مردم را به لج بازی وادار نکنند مطمئنا اصلاح طلبان توفیقی در انتخابات مجلس نهم نخواهند داشت.بیشترین دغدغه او عدم قدرت تبیین مسائل پیچیده سیاسی در جامعه است. عقیده دارد عدم تبیین موضوعات باعث از دست رفتن سرمایه های نظام می شود و می تواند جامعه را نیز دچار التهاب کند.
عباس سلیمی نمین نظرات جالبی درباره وضع فعلی جریان اصولگرایی دارد. او معتقد است اگر اصولگرایان با اقدامات خود مردم را به لج بازی وادار نکنند مطمئنا اصلاح طلبان توفیقی در انتخابات مجلس نهم نخواهند داشت.

سلیمی نمین از نوع برخورد با احمدی نژاد و عدم تفکیف میان او و جریان های انحرافی اطرافش نگران، و هنر جریان اصولگرایی را در حفظ احمدی نژاد به عنوان سرمایه می داند.

با وی درباره موضوعات مختلفی اعم از دانشگاه آزاد، باندهای فساد شکل گرفته از دوران هاشمی، نحوه برخورد با جریان انحرافی به گفت و گو نشستیم که در ادامه مصاحبه مشروح مشرق را با او می خوانید.

عدم تجزیه مسائل پیچیده باعث ایجاد هزینه برای نظام شد
ادامه مطلب ...

تلاش معاونین وزارت نفت برای رای اعتماد مجلس به علی آبادی

تلاش معاونین وزارت نفت برای رای اعتماد مجلس به علی آبادی 

 

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه محمدعلی آبادی گزینه دولت برای تصدی مسئولیت وزارت نفت است، گفت: معاونین این وزارتخانه از روز سه شنبه در مجلس تلاش می کردند تا نظر نمایندگان را نسبت به علی آبادی جلب کنند.
صمد فدایی نماینده سنقر و کلیایی در مجلس در گفت وگو با خبرنگار جهان با بیان اینکه رئیس جمهور تصمیم دارد تا محمد علی آبادی سرپرست فعلی وزارت نفت را بعنوان وزیر نفت به مجلس معرفی کند، گفت: در همین راستا معاونین وزارت نفت در اولین جلسه مجلس در بعد از تعطیلات تابستانی یعنی در جلسه روز سه شنبه ۲۸ تیر با نمایندگان رایزنی می کرده و از آنها می خواستند تا بعد از معرفی علی آبادی به مجلس بعنوان وزیر پیشنهادی، به وی رای اعتماد دهند.

وی افزود: معاونین این وزارتخانه همچنین درصد فراهم کردن زمینه ملاقات حضوری نمایندگان با علی آبادی بوده که در همین راستا برخی از نمایندگان با وی دیدار و گفت وگو کردند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:

ادامه مطلب ...

ترتیب ورود به جهنم

ترتیب ورود به جهنم  

 

واژه جهنم را برخی فارسی دانسته اند که اصل آن «گهنام» به معنای چاه بسیار گود و ژرف است. برخی نیز آن را عبری شمرده که از «جهنیون» گرفته شده است. در هر صورت جهنم به عقیده همه ادیان، جایی است در جهان دیگر که بزه کاران را در آنجا انواع عقوبت کیفر می دهند.(ر.ک: جوادی آملی، معاد در قرآن5/365) 

از آیات قرآن کریم برمی آید که ورود تبهکاران به جهنم با یک ترتیب خاصی انجام می شود ترتیبی که با نوع رفتار آنها در این دنیا ارتباط تنگاتنگ دارد.

مثالی برای ورود به بحث

برای جدا کردن آهن خالص از سنگ آهن کوره ای برپا می کنند تا با حرارت دادن آن سنگ ذوب شده ناخالصی ها از آن جدا شود. هر بار که قرار است این فرآیند خالص سازی رخ دهد مراحلی وجود دارد که باید یکی پس از دیگری انجام شود.

مرحله اول : آماده سازی کوره است. برای این کار ابتدا سوخت اصلی را وارد کوره می کنند سپس با ماده آتش زایی آن سوخت را شعله ور می کنند پس از آنکه کوره داغ شد موادی را که می خواهند با این آتش بسوزانند و ذوب کنند وارد کوره می کنند.

 

ورود به بحث:

ادامه مطلب ...

فعالیت انتخاباتی اخراجی های دولت

فعالیت انتخاباتی اخراجی های دولت  

 

خبرآنلاین نوشت: «جبهه پایداری انقلاب اسلامی» به زودی اعلام موجودیت می‌کند.
پس از آنکه تلاش ها برای تشکیل جریانی موسوم به «شورای حکمیت اصولگرایان» به نتیجه نرسید «جبهه پایداری انقلاب اسلامی» به دنبال اعلام موجودیت است.

به گزارش خبرآنلاین، این جریان که توسط صادق محصولی مدیریت می شود، با حضور تعدادی از اعضای حذف شده از کابینه و دولت های نهم و دهم تشکیل شده است. در این تشکل که با هدف شرکت در انتخابات مجلس نهم تشکیل شده است برخی نمایندگان حامی دولت در مجلس شورای اسلامی نیز عضویت دارند.

هسته اولیه این تشکل پیش از این در فضای سیاسی کشورمان با عنوان و تابلوی «رایحه خوش خدمت» شناخته می شد.

فارس ضمن مخابره این خبر که «جبهه پایداری انقلاب اسلامی به زودی با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت می‌کند و همایش سراسری آن هفته آینده برگزار خواهد شد» اسامی اعضای تشکیل دهنده آن را اعلام کرد و نوشت:

ادامه مطلب ...

فرمانده قرارگاه خاتم گزینه وزارت نفت

فرمانده قرارگاه خاتم گزینه وزارت نفت  

 

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت که سردار رستم قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء و محمد علی‌آبادی سرپرست فعلی وزارت نفت، گزینه‌های مطرح دولت برای تصدی وزارتخانه مذکور هستند. 
عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت که سردار رستم قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء و محمد علی‌آبادی سرپرست فعلی وزارت نفت، گزینه‌های مطرح دولت برای تصدی وزارتخانه مذکور هستند.

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی و عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که سردار رستم قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء و محمد علی‌آبادی سرپرست فعلی وزارت نفت، گزینه‌های مطرح دولت برای تصدی این وزارتخانه ‌هستند.

به گفته وی،
ادامه مطلب ...

توصیه هایی برای اصلاح حالت بدن

توصیه هایی برای اصلاح حالت بدن  

 

سلامت نیوز : همه ما یا حداقل اکثریت ما بد می‌نشینیم، بد راه می‌رویم و بد می‌خوابیم. این حالت‌های بد بدن در دراز مدت مشکلات زیادی را برای ما ایجاد می‌کند و به همین دلیل است که باید کاملا مراقب وضعیت و حالت بدن‌تان باشید. اینها توصیه‌هایی برای شماست:

صاف بنشینید

اگر پشت میز کار می‌کنید، به صندلی تکیه دهید، کف دو پای خود را روی زمین بگذارید، طوری‌که زانوها در امتداد باسن قرار بگیرند. سرتان باید قائم باشد و چشم‌هایتان کمی به سمت پایین متمرکز شود، به این معنا که صفحه مانیتور خیلی بالا یا پایین‌تر قرار نگیرد.

در مورد کفش‌های خود تجدید‌نظر کنید

ادامه مطلب ...

جزییات مرگ روح الله داداشی به روایت برادرش:

جزییات مرگ روح الله داداشی به روایت برادرش/تا آخر عمر مشکی می‌پوشم  

 

همه آنهایی که روح‌الله داداشی را شناخته و می‌شناختند، خوب می‌دانند که ارتباط او با برادرش علی چگونه بود. روح‌الله همه چیز علی بود. جایی نبود که روح‌الله باشد، اما از علی خبری نباشد. در حالیکه هنوز کمتر از ۷۲ ساعت از مرگ دلخراش روح‌الله داداشی می‌گذرد و گریه امان برادرش را بریده سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت‌وگویی را با علی داداشی برادر روح الله انجام داده‌ که متن کامل آن در زیر آمده است:

* احساس شما از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر روح‌الله چه بود؟
- دیروز برای روح‌الله مراسم عروسی گرفتیم. مراسمی که بسیار باشکوه برگزار شد و همه مردم ایران هم در آن حضور داشتند.

* روح‌الله برای شما فراتر از یک برادر بود، اینطور نیست؟

ادامه مطلب ...

چی‌کار کنیم تا ثواب حج ببریم!

چی‌کار کنیم تا ثواب حج ببریم!   

 

شادی دل پدر و مادر، سرمایه عظیمی است که در کالبد وجود آدمی، روح تازه‌ای دمیده و زندگی او را مملو از عشق و صفا می‌کند، و به لحظات عمر او چنان لذّتی می‌بخشد که طعم شیرین آن را به خوبی می‌تواند در زندگی تجربه نماید. 

پروردگار هستی، نظام زیبای آفرینش را به گونه‌ای طراحی و تنظیم نموده که آدمی در آن بتواند با دست یافتن به رمز موفقیت، در عرصه زندگی، قله‌های پیشرفت و تعالی و کمال را طی نموده و به خوشبختی ابدی دست یابد.

یکی از رموز موفقیت و دست یافتن به پیروزی در عرصه حیات دنیوی و اخروی، از دیدگاه خداوند بی مثال، موضوع احترام و نیکی به پدر و مادر و شاد نمودن دل آن عزیزان است، و لذا اگر ما در پی دست یافتن به این مهّم هستیم، حتماً باید در مدّت عمر خویش، از طریق محبّت و مهرورزی نسبت به آن دو نعمت گران‌سنگ، دل رئوف آن‌ها را شاد و رضایت باطنی ایشان را به سوی خویش جلب نماییم.

شادی دل پدر و مادر، سرمایه عظیمی است که در کالبد وجود آدمی، روح تازه‌ای دمیده و زندگی او را مملو از عشق و صفا می‌کند، و به لحظات عمر او چنان لذّتی می‌بخشد که طعم شیرین آن را به خوبی می‌تواند در زندگی تجربه نماید.

ما در این نوشتار بر آنیم که به آثار درخشان نیکی به پدر و مادر مختصراً اشاره کنیم، به امید آنکه از طریق آشنایی با چنین آثار سودمندی، اندکی به خود آمده و از سستی و کوتاهی در جهت نیکی به آن دو گوهر ارزشمند و خدمت رسانی به آن عزیزان دست برداریم.

 

آثار درخشان نیکی به والدین :

ادامه مطلب ...

افزایش حقوق فرهنگیان

افزایش حقوق فرهنگیان  

 

احکام حقوقی فرهنگیان با تایید معاون منابع انسانی رییس جمهور ابلاغ شد. 
برنا: با صدور احکام حقوقی جدید حقوق فرهنگیان بین ۴۰تا ۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.
همچنین بر اساس این گزارش فرهنگیان سراسر کشور مشمول این افزایش حقوق می شوند.
این گزارش می افزاید: احکام حقوقی جدید طی هفته جاری ابلاغ و اجرایی شد.

برگزاری همایش سربازان گمنام امام زمان (عج)

برگزاری همایش سربازان گمنام امام زمان (عج)   

 

همایش سراسری وزارت اطلاعات امروز با حضور وزیر ، معاونین ، مدیران و کارشناسان این وزارتخانه برگزار شد.به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر ، در این همایش که با هدف ارج نهادن به تلاش ها و مجاهدت های خاموش پرسنل خدوم وزارت اطلاعات برپا شده بود، سخنرانان با اشاره به جایگاه و اهمیت مقوله امنیت ، ضرورت وجودی دستگاه اطلاعاتی در کشور ، وزارت اطلاعات را مهمترین ، حساس ترین و اساسی ترین ارگان حاکمیتی در تقابل با سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی دشمنان نام بردند و تداوم و تقویت بنیه اطلاعاتی کشور را خواستار شدند.
آیت الله جنتی در این نشست با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران ، حاکمیت از آن خداوند است گفت: هر مسئول و کارمندی در نظام اسلامی تحت نظارت و زیر لوای قرآن ، قانون و احکام الهی قرار دارد و مجریان باید طبق موازین و حدود الهی عمل کنند و مأموران نظام اسلامی باید جزء افراد صالح باشند.

دبیر شورای نگهبان خدمات وزارت اطلاعات را خدمات ویژه و غیر قابل قیاس با سایر مجموعه ها دانسته و گفت:
ادامه مطلب ...

فناوری فیلترینگ راچه کسی به ایران میدهد؟

فناوری فیلترینگ راچه کسی به ایران میدهد؟  

 

لیزا دافتری، نویسنده آمریکایی با اشاره به جنگ رسانه ای غرب در جریان انتشار فیلم کشته شدن نداآقاسلطان در سال ۸۸ و استفاده از انتشار ویروسیِ اینترنتی آن پس از انجام این قتل، در مقاله ای در وبگاه فاکس نیوز می نویسد: پس از این اتفاق ایران به سمت اعمال محدودیت در اینترنت حرکت کرده است. اگرچه ممکن است ایران قادر به واردات تجهیزات جاسوسی سایبری نباشد، اما با توجه به گزارش های اخیر از دولت ایران، این کشور در حال افزایش توانایی‌های خود برای نظارت بر اینترنت است. بسیاری اعتقاد دارند که تهران بومی سازی تولید فن آوری‌های جاسوسی را آغاز کرده است.
وی افزود: این گزارش که هفته گذشته توسط بخش تحقیقات کنگره، دفتر پاسخگویی دولت، صادر شده است، در ردیابی فروشندگان فن آوری‌های سطح بالای ارتباطات جاسوسی به ایران ناموفق بوده است. با این حال، کنترل اعتراضات اخیر توسط دولت نشان داد، که مقامات ایران از تجهیزات نظارتی پیچیده‌ای برای کنترل مخالفین آنلاین استفاده می‌کنند.

پس از چهار ماه مطالعه،

ادامه مطلب ...

با ایجاد ستادهای تبلیغاتی به بهانه نیمه شعبان؛

تبلیغات زودهنگام برخی نمایندگان مجلس در خیابان  

 

برخلاف تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر پرهیز از ورود زودهنگام به رقابت های انتخاباتی، مشاهده شده برخی نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرده اند. برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعیاد شعبانیه را بهانه ای کردند تا با در کنار توزیع شربت و شیرینی گزارشی تبلیغی از عملکرد خود نیز به مردم دهند. 

بر اساس گزارش های دریافتی، یکی از نمایندگان فعلی مجلس، با ایجاد یک پایگاه (ستاد تبلیغاتی) در مرکز شهر و توزیع شربت و شیرینی بین مردم به بهانه نیمه شعبان، اقدام به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی نموده است، گزارش ها حاکی است «ه.م» که اخیراً در انتخاباتی که توسط هیات رئیسه مجلس نیز در دست بررسی است، به ریاست یکی از کمیسیون های مجلس نیز رسیده است. 

«ه.م» علی رغم مصوبه شورای فرهنگ عمومی مبنی بر عدم نصب تصویر اشخاص در بنرهای سطح شهر، بنرها و تابلوهای تبلیغاتی در ابعاد بزرگ با تصویر خود در سطح این شهر نصب نموده است که اعتراض مردم این شهر را در پی داشته است. 

ادامه مطلب ...

تبلیغ مستند جنجالی'ظهور نزدیک است'درBBC

تبلیغ مستند جنجالی'ظهور نزدیک است'درBBC   

 

همزمان با نیمه شعبان، سالروز میلاد منجی بشریت، شبکه بی بی سی به بهانه انتشارخبر جشن های نیمه شعبان در ایران، تلاش کرد ضمن تحریف حقیقت مسئله مهدویت و انتظار، روایت مستند غیر واقعی و مردود 'ظهور نزدیک است' از مسئله مهدویت را روایت جاری میان مسلمانان جلوه دهد.شبکه بی بی سی، شب گذشته 17 جولای(26 تیر)با اشاره به انقلاب های اسلامی خاورمیانه گفت: «بحث مهدویت نه تنها در ایران که در خارج هم داغ است و در حال حاضر هم حوادث جاری جهان عرب به مساله امام زمان[عجل الله تعالی فرجه] دامن زده است.»
این شبکه در ادامه برای مخدوش کردن مفهوم مهدویت و انتظار، به مستند "ظهور نزدیک است" اشاره کرده و افزود: «مستندات این فیلم بیشتر از کتاب "شادی فقیه" لبنانی گرفته شده است که نویسنده آن نه دانشگاهی است و نه عالم دینی.این نظریه که آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد از یاران امام زمان[عجل الله تعالی فرجه] هستند و نامشان در احادیث آمده است در میان شیعیان لبنانی هواداران فراوانی دارد.»

گفتنی است در حالی شبکه بی بی سی تلاش کرده روایت مستند "ظهور نزدیک است" را روایت غالب در میان شیعیان به خصوص در لبنان جلوه دهد که علمای شیعه از گذشته تا حال از تطبیق احادیث آخرالزمان با وقایع رخ داده و افراد مختلف به شدت نهی کرده اند و تلاش کرده اند ضمن مقابله با مطرح شدن ادعاهایی همچون آنچه در مستند "ظهور نزدیک است" انتشار یافته است،
ادامه مطلب ...

20 نکته کلیدی برای یک زندگی سعادتمند

20 نکته کلیدی برای یک زندگی سعادتمند   

 

راه های رسیدن به یک زندگی سالم و خالی از دغدغه آن قدر ها هم سخت نیست. زن وشوهر با صبوری و کمی سیاست و البته هوشیاری و از خودگذشتگی می توانند زندگی ای مملو از عشق و خاطرات فراموش نشدنی در کنار یکدیگر داشته باشند.راه های رسیدن به یک زندگی سالم و خالی از دغدغه آن قدر ها هم سخت نیست. زن وشوهر با صبوری و کمی سیاست و البته هوشیاری و از خودگذشتگی می توانند زندگی ای مملو از عشق و خاطرات فراموش نشدنی در کنار یکدیگر داشته باشند.
1- ذهن خود را روی هدف اصلیتان، که باعث ایجاد یک زندگی سعادتمند می گردد، متمرکز کنید. چیزهایی را بیان کرده و انجام دهید که شما و همسرتان را قادر می سازد تا با خوشبختی زندگی کنید. از جبهه گیری بپرهیزید. همه مسائل بی اهمیت در حاشیه قرار دارند.

2- مدام از خود بپرسید، چه چیزهایی می توانند باعث به وجود آمدن محیطی شاد و محبت آمیز در خانه ما گردند؟

3- بیشتر به نیمه پر لیوان توجه کنید تا نیمه خالی آن. تا جایی که امکان دارد برای برآورده کردن نیازهای همسرتان بکوشید.

4- به اعمال و گفتاری که برای همسرتان اهمیت دارد، ارزش دهید.
ادامه مطلب ...