««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

جزئیات تازه از 7 رمال دستگیر شده

جزئیات تازه از 7 رمال دستگیر شده  

 

به گزارش  فارس، یک مقام امنیتی اظهار داشت: در راستای مبارزه با فرقه‌های نوظهور کمیسیون امنیت ملی، وزارت کشور و نهادهای ذی‌ربط طرح امنیتی اجتماعی را ارائه دادند که برخورد با فرقه‌ها و خرافات و مدعیان دروغین در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در این خصوص در فاز نخست نهادهای مربوط در ۱۰ استان اقدامات گسترده‌ای انجام دادند و در همین زمینه نیز در استان همدان اقدامات مناسبی انجام شد.

این مقام امنیتی گفت: در این ارتباط با بررسی‌هایی که به عمل آمد ۱۰ نفر در یکی از توابع شهرستان بهار شناسایی شدند که اقدام به اعمالی از قبیل رمالی، جادوگری، استفاده از طلسم و بخت‌گشایی و بخت بستن و دعا می‌کردند.

وی با بیان این که طبق تحقیقات انجام شده از سراسر کشور مراجعاتی به این افراد می‌شد، تصریح کرد:

تعداد هفت نفر از این تعداد تاکنون بازداشت شده که همگی باهم نسبت فامیلی داشته و اکثریت آنها باهم برادراند منتهی به دلیل رقابتی که بین هم داشتند هرکدام به صورت جداگانه اقدام به راه اندازی دفتر و شعبه برای خود کرده و البته یکدیگر را نیز نفی می‌کردند.

این منبع امنیتی یادآور شد: این افراد برای ویزیت اولیه مبلغی از ۲۵ تا ۷۵ هزار تومان دریافت می‌کردند و در مواقع ویژه نیز تا ۳۰۰ هزار تومان دریافتی برای هر مراجعه داشتند، منتهی مراجعه کنندگان باید به کرار و دفعات به آنها رجوع می‌کردند تا به زعم خود به نتیجه برسند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیگیری کار دادستان شهرستان بهار حکم مربوطه را صادر کرده و کشفیاتی نیز از آنها به دست آمد که شامل ادعیه غیر ماثوره، طلسمات و کتاب‌های مخصوص و ابزار و وسایل دیگر است.

این مقام امنیتی با اشاره به این که بیشتر مشتریان این افراد خانم‌ها بودند که اغلب متمولین نیز به آنها مراجعه می‌کردند، گفت: البته رمالان مدعی هستند که از افراد سرشناس نیز به آنها مراجعه می‌کردند.

وی اضافه کرد: دو نفر از این افراد لباس روحانیت بر تن می‌کردند درحالی که هیچ گونه مجوزی در این خصوص نداشته و نه تنها سواد حوزوی بلکه سواد عادی نیز ندارند.

این مقام امنیتی عنوان کرد: این رمالان که سن آنها از ۳۵ تا ۷۰ سال است، در کارهای خود به مسائل غیر اخلاقی نیز کشیده‌ شده‌اند.

این منبع امنیتی سپاه تأکید کرد: این افراد برای خود ادعاهایی داشته و اقدام به سخنرانی و برگزاری جلساتی می‌کردند و همچنین برای جذب مشتری تعدادی مرید نیز اطراف آنها جمع بودند و گاه تا روزی ۹۰۰ هزار تومان نیز درآمد داشتند.

وی با بیان این که هم‌اکنون بازداشت شدگان در حدود ۳۰ شاکی خصوصی دارند، خاطرنشان کرد: ارتباط این افراد بسیار گسترده بوده تا جایی که عواملی در جمع دانشجویان داشتند تا در محیط دانشگاهی نیز اقدام به تبلیغ کرده و عده‌ای از دانشجویان را نیز برای کلاه‌برداری جذب کرده‌اند.

این منبع آگاه در پایان با بیان این که آخر همه عرفان‌های منحرف و خرافات پریشانی است، اذعان داشت: اگر در این زمینه کسی شاکی هست می‌تواند به دادسرای عمومی بهار همدان مراجعه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد