««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

عربستان با اشغال بحرین وارد جنگ نیابتی شد

عربستان با اشغال بحرین وارد جنگ نیابتی شد

اشغال نظامی بحرین توسط عربستان سعودی و همراهی و همگامی صوری امارات متحده عربی با این اشغال نظامی در برابر توجیهات مقامات آمریکایی از یک سو و سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر از سوی دیگر، بیانگر وقوع جنگی نیابتی در بحرین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گسیل نظامیان سعودی به بحرین که پس از سفر وزیر دفاع آمریکا به این مجمع‌الجزایر صورت می‌گیرد، به همراه واکنش سیاسی سخنگوی کاخ سفید بیانگر این موضوع مهم است که بحرین امروز در اشغال آمریکا است و نظامیان سعودی تنها عامل این اشغال هستند.

در پاسخ به این سوال که چرا عربستان ناچار به انجام این جنگ نیابتی شد – علی‌رغم تبلیغاتی که این روزها رسانه‌های غربی در مورد اختلاف‌نظر عربستان و آمریکا در مورد اشغال بحرین- به مشکلات آمریکایی‌ها در اشغال سرزمین دیگری پس از عراق و افغانستان باز می‌گردد.

در حالی که کاخ سفید پیش از این به دلیل اشغال افغانستان و عراق همچنان تبعات آن را می‌پردازد؛

اشغال بحرین می‌توانست دامنه این مشکلات آمریکا را به شدت افزایش داده و محکومیت سراسری اعراب را هم در پی داشته باشد، از سوی دیگر آمریکا در حالی که در برابر دخالت نظامی در لیبی مقاومت کرده بود، نمی‌توانست خود وارد اشغال نظامی بحرین شود. اهمیت بحرین برای آمریکا به دلیل پایگاه دریایی این کشور در بحرین، بیش از آن چیزی است که در نظر آید، بنابراین کنترل مجدد بحرین و دور کردن سایه تشیع و در پی آن ایران از این مجمع‌الجزایر برای بقای نیروی دریایی آمریکا همه توجیه‌گر این موضوع است که این آمریکا بوده که دستور اشغال بحرین را داده است.

در ادامه نکته مهم دیگری که به نظر می‌رسد بسیار قابل توجه است، عدم اعتماد به نفس کافی سعودی‌ها برای چنین قمار بزرگی بوده است، هر چه هست، خلیج‌فارس بعد از این اشغالگری وارد عرصه دیگری از تعاملات خواهد شد که از صلح مسلح فعلی فراتر خواهد رفت و وارد رقابت‌های تنگاتنگ اقلیمی خواهد شد، از این‌رو سران سعودی مجوز حمایت آمریکا از خود در چنین محیطی را گرفته و پس از آن اقدام به این امر کرده‌اند.

در بعد دیگر، آمریکا با آگاهی از حساسیت ایران بر مساله بحرین و شکست‌هایی که این کشور از ایران در فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان خورده است، در تلاش برای جبران این شکست‌ها و در منگنه قرار دادن ایران، دست به تحریک آل‌سعود زد تا از این ناحیه هم ایران تحت فشار قرار بگیرد.

بنابراین اشغال بحرین توسط ارتش سعودی و حمایت‌های آمریکا از آن جنگی نیابتی است که آمریکا با ملت بحرین از یک‌سو و برای تحت فشار قرار دادن ایران از سوی دیگر راه انداخته است.


http://www.rajanews.com/detail.asp?id=82324

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد