این نُه دی فتح و یوم الله ماست
افتخار مردم آگاه ماست
روز خیل رهروان با وفاست
جلوه گاه قدرت دست خداست
روز سیل مردم و شور و خروش
خون مردان مسلمان شد به جوش
روز عشق و غیرت و شوق حضور
روز خیل مردم و شور و شعور
روز بیداری نسل حیدری
روز مرگ فتنه و روشنگری
روز پایان تمام فتنه ها
روز بطلان تمام خدعه ها
روز سیلی بر دهان فتنه گر
روز گشتن عمر اهریمن به سر
جوشش خود جوش مردان و جهاد
استقامت یکدلی و اتحاد
روز عشق و سروری آزادگی
بر ولی این زمان دلدادگی
روز بیعت با ولی این زمان
قائد حق نائب صاحب زمان
رهبر والای ما و این ولی
سید و سالار ما سید علی
روز مشق و عبرت آموزی شده
گاه درس و غیرت اندوزی شده
عاشقی در این نه دی جان گرفت
روز احیاء وفا عنوان گرفت
هرچه گویم از نه دی من سخن
باز می ماند چو یک خرمن سخن
هرچه گویم من از آن شرح و بیان
مانَدَش ناگفته هایی بیش از آن
حاشیه های جلسه مهم دانشگاه آزاد
در این جلسه که چهارشنبه هفته پیش برگزار شد، برخلاف دستور جلسه آن تصمیمی برای تعیین رییس جدید دانشگاه گرفته نشد.
از حواشی این جلسه که یاسر فرزند کوچک رییس مجمع تشخیص مصلحت نیز در آن حضور داشت، می توان به نوع برخورد آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشخاص حقوقی این شورا اشاره کرد.
در ابتدای این جلسه هنگامی که کامران دانشجو وزیر علوم تقاضای بررسی دستور جلسه یا همان تعیین رییس جدید را می کند با برخورد تند هاشمی روبرو می شود به گونه ای که هاشمی خطاب به دانشجو می گوید: علت تشکیل این جلسه تنها و تنها تعیین رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد است.
از دیگر حواشی این جلسه یادآوری خاطرات کودکی مرضیه وحید دستجردی (وزیر بهداشت) از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی در هنگام رای گیری بوده است. هاشمی خطاب به دستجردی می گوید: یادتان است شما در ایام کودکی به همراه برادرتان به منزل ما می آمدید و به بازی مشغول بودید و...
گفتنی است اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد پس از اصلاح اساسنامه آن در حالی چهارشنبه هفته گذشته (30 آذر) پشت درهای بسته برگزار شد که بر خلاف تکلیف شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزیر علوم برای تعیین رئیس جدید دانشگاه آزاد، روند این جلسه طولانی بهنحوی پیش رفت که این اتفاق نیفتاد تا برخی گمانهزنیهای رسانهای مبنی بر پایان حدود سه دهه مدیریت آقای جاسبی بر این دانشگاه کماکان نادرست از آب در بیاید.
تنها مصوبه عملی این جلسه ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی بر هیات امنای دانشگاه آزاد بود. بر این اساس تعیین رییس جدید دانشگاه آزاد به جلسه آتی هیات امنا موکول شد.
کامران دانشجو ظهر امروز دوشنبه 5 دی ماه در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای جهاد علمی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به مهمترین جزئیات مرتبط با تعیین جانشین رئیس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.
وی با بیان اینکه به طور قطع و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه پیشنهاد رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی در ساعت 16 ، 21 دی ماه جاری برگزار می شود، اضافه کرد: فردا گزارش خود را از جلسه برگزار شده هیئت امنای دانشگاه آزاد در 30 آذرماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می دهم و تمام اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تنها تا 10 دیماه فرصت دارند که سوابق علمی و اجرایی گزینه های خود را به دفتر وزیر علوم ارسال کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مهمترین جزئیات جلسه برگزار شده هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی را شرح داد و گفت: با دو سوم گزینه هایی که برای ریاست دانشگاه آزاد انتخاب شده اند تماس گرفتیم اما آنها از قبول این پست سر باز زدند
وی اضافه کرد: پس از ارسال سوابق علمی و اجرایی این گزینه ها، این سوابق برای تمام اعضای هیئت امنا ارسال می شود تا آنان تا 21 دیماه فرصت مطالعه این سوابق را داشته باشند. هیچ محدودیتی برای اعلام گزینه ها از نظر تعداد وجود ندارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در جلسه 21 دیماه و فقط در جلسه 21 دیماه رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد اعلام می شود، اظهار داشت: ما از روز گذشته تماس خود را با گزینه های مطرح شده در جلسه 30 آذرماه آغاز کردیم اما دو سوم این افراد تمایلی به پذیرفتن رئیس دانشگاه آزاد نداشته اند بنابراین تعداد اندکی باقی می مانند که سوابق اجرایی و علمی شان در جلسه 21 دیماه بررسی و از میان آنان رئیس جدید تعیین می شود.
عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به زمان آغاز دوره جدید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از برگزاری جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در روز چهارشنبه 21 دیماه، بنده فرد پیشنهاد شده را در جلسه سه شنبه 27 دیماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام می کنم.
وی اضافه کرد: در این جلسه اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرد پیشنهاد شده رای داد، رئیس جدید موظف است که از روز بعد بلافاصله در دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را آغاز کند و از خدمات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت امنا تقدیر به عمل می آید.
دانشجو در ادامه سخنان خود درباره جزئیات سلب حق رای از رئیس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی برای تایید رئیس جدید این دانشگاه گفت: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس جمهور به من پیشنهاد کردند به علت اینکه بنده مامور تشکیل جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد هستم نظر مخالف یا موافقی درباره سلب حق رای از دکتر جاسبی نداشته باشم.
وی اضافه کرد: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی 15 نفر اعلام کردند که تبصره ای اضافه شود که رئیس دانشگاه آزاد حق تایید رئیس بعدی را نداشته باشد.
دانشجو در بخش دیگری از سخنانش ضمن عذرخواهی از خبرنگارانی که در نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد ساعت ها پشت درهای بسته و در هوایی سرد منتظر اعلام نتیجه جلسه بودند، گفت: هر چند پیش از این اعلام کرده بودیم که تمهیدات لازم در این زمینه اجرا شود اما کسی نمی دانست که خبرنگاران هم در آن روز به محل تشکیل جلسه هیئت امنا می آیند.
تنها مصوبه عملی این جلسه ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی بر هیات امنای دانشگاه آزاد بود. بر این اساس تعیین رییس جدید دانشگاه آزاد به جلسه آتی هیات امنا موکول شد
24 درصد ایرانیها در آستانه ازدواج
مدیر کل دفتر اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال گفت: بر اساس آمارهای به دست
آمده 24 درصد جمعیت کشور را افراد 20 تا 29 سال تشکیل می دهند که در
آستانه ازدواج قرار داشته و نیازمند اشتغال و مسکن هستند.
به گزارش
مهر، علی اکبر محزون در نشست خبری که روز سهشنبه به مناسبت هفته ثبت احوال
برگزار شد افزود: در 9 ماهه ابتدای سال جاری یک میلیون و 35 هزار و 848
ولادت به ثبت رسیده که 531 هزار و 38 مورد پسر و 504 هزار و 810 مورد نیز
مربوط به ولادت دختران بوده است.
وی تاکید کرد: 816 هزار و 136 مورد
ولادت در مناطق شهری و 219 هزار و 712 مورد نیز در مناطق روستایی کشور به
ثبت رسیده که در مجموع آمار ولادت نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 1.4
درصدی برخوردار بوده است.
به گفته محزون بیشترین ولادت ثبت شده در گروه سنی 25 تا 29 سال بوده که نسبت به سال قبل 2.6 درصد افزایش یافته است.
وی
به آمار فوتی ها اشاره کرد و گفت: 251 هزار و 132 مورد آمار فوتی ها به
ثبت جاری رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش یک درصدی برخوردار
بوده است.
به گفته محزون در سال جاری 513 هزار و 676 مورد ثبت فوتی داشته ایم که این مابه التفاوت به دلیل ثبت فوتی های معوقه بوده است.
مدیر
کل دفتر اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: 142 هزار و 981 مورد
مربوط به مردان و 108 هزار و 151 مورد نیز فوت زنان ثبت شده است به طوری که
گروه 85 ساله ها و بیشتر 13.8 درصد کل فوتی های سال جاری را به خود اختصاص
داده اند.
وی افزود:
دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانهها چه در سر میپروراند؟
فاز دوم هدفمندی یارانه ها در حالی تا چند هفته دیگر به اجرا در خواهد آمد که به گفته بسیاری از کارشناسان هنوز در نتایج مرحله اول طرح تحول اقتصادی بیم و امیدهای فراوانی وجود دارد.
هفته گذشته طرح تحول اقتصادی یا همان هدفمند کردن یارانه ها یک ساله شد. با
بررسی عملکرد دولت در این یک سال می توان معایب و مزایای فراوانی را برای
این طرح بر شمرد.
اما نکته ای که باید به آن توجه ویژه کرد خبر رئیس
جمهور درباره آغاز اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه از هفته های آینده
بود که در نوع خود هم می تواند باعث خرسندی شود و هم می تواند نگرانی هایی
را در پی داشته باشد.
اجرای فاز دوم طرح تحول اقتصادی بدون بررسی
نتایج مرحله اول هدفمند کردن یارانه ها می تواند یکی از بزرگترین معضلات
کشور در آینده و در راه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها باشد. نباید از
این نکته گذشت که کارشناسان اقتصادی برای تحلیل نتایج مرحله اول و بیان
میزان موفقیت آن نیاز به ارائه آمار و شاخص های اقتصادی داشته که باید گفت
هنوز هم این مشکل در کشور وجود دارد. با توجه به نص صریح برنامه پنجم توسعه
که مرکز آمار را مسئول استخراج و انتشار نماگرهای اقتصادی می داند هیچ
گزارش رسمی در باب نتایج این طرح ملی به دست کارشناسان و تحلیل گران نرسیده
است.
دولت تا حدی موفق بوده است
مواظب باشید؛ می خواهند تمرکز و وحدت در انتخابات را از بین ببرند
مواظب باشید از گوشه و کنار زمزمه های دفتر هماهنگی به گوشه تان نخورد ، بخورد اما وسوسه او در دل کسی نگیرد. امروز کسانی که می گویند حزب یا فلان جریان یا فلان جمعیت کاندیدا معین نکنند می دانند چه می خواهند؟ می خواهند تمرکز و وحدت آرا یکپارچگی آرا از بین برود ،تشکل ایجاد نشود، در تشتت مردم نا امید می شوند، هم رای کم داده می شود ، ثانیا آن رای هم که داده می شود بر افراد معدودی قرار نمی گیرد نتیجتا وکیلی می رود مجلس، مثلا باید با صد هزار رای برود با ۱۵ هزار رای می رود این چه وکیلی شد؟......در مواردی وقتی مسئله بین دونفر، دو گروه، دوجناح، دو سمت دو جریان هست اولین چیزی که باید به نظر آدم برسد این است که هیچ کدام از این دو نفر،گروه، جریان، و جمعیت مطلق نیستند.خوب مطلق، بد مطلق مقابل هم نه همه ۵۰٪اینجا، ۵۰٪ آنجا ، ۴۰٪اینجا ۶۰٪ آنجا این جور نیست ، مقداری کم تر مقداری بیشتر.
آنچه در ادامه میآید متن کامل یکی از جزوات حزب جمهوری اسلامی شامل متن
سخنان آیت الله خامنهای در یکی از جلسات اعضای دفاتر حزب جمهوری با ایشان
میباشد که سایت عدالتخواهی آن را برای اولین بار منتشر میکند.
در
این دیدار آیت الله خامنهای دلایل وجود و ویژگیهای یک حزب اسلامی را
بیان میکنند. و در این موارد به طرح مسائلی نظیر نیازمندی انقلاب به
تشکیلات،
فراماسونر ها چگونه به ایران وارد شدند؟
فراماسونری از جمله اولین حرکتهای روشنفکری در ایران است ولی به دلیل وابستگی لژهای فراماسونری به کشورهای خارجی فراماسونها همواره به دنبال کسب منافع برای دولتهای خود نیز بودند. از آنجا که فراماسونها اسرار خود را در خارج از جمع خود بروز نمیداندند و سوگند میخورند که هرآنچه در میانشان رخ میدهد را در خارج از لژ فراموش کنند، لژهای فراماسونری در ایران به فراموشخانه مشهور شد.
در ایران دوره قاجار و پهلوی اول به دلیل بیم از نفوذ بیگانگان فعالیت فراماسونها محدود میشد. و فعالیتهای فراماسونها در این دوره عموماً فرهنگی بود هر چند برخی فراماسونها به درجات عالی حکومتی نیز نائل آمدند.
سازمان فراماسونری از طریق هند به ایران راه یافت و دستگاه عظیم فراماسونری انگلیس شبکه گسترده ای در ایران پیدا کرد. ایران گذشته از این که بازار خوبی برای تجارت انگلیس بود کلید دروازه هند نیز به شمار می رفت و نفوذ انگلیس از طریق همان شبکه در این منطقه مستحکم گردید، دوران قاجار انگلیس ها را مسلط ساخت و دوران پهلوی بر آن تسلط افزود. اکثر رجال سیاسی و دولت مردان ایران در دو قرن گذشته پیوسته با این شبکه مربوط بوده و گاهی مسیر نهضت های مردمی را هم برحسب خواست خود تغییر داده اند. مثلاً در جریان مشروطیت آزادیخواهان را برای رسیدن به هدف، به بست نشستن در سفارت انگلیس تشویق نمودند.
فراماسونی همیشه کوشیده است اقلیت های مذهبی را تحریک کند و مسأله ایجاد نماید. حکومت های استعماری انگلیس سعی بر این داشتند عوامل خود را به صورت مجریان صدیقی در پست های حساس قرار بدهند و گاهی هم در چندین ده سال در چهره مردان ملی ذخیره نمایند. سیاست فراماسونری هیچ گاه در مورد ایران نقش نیکخواهانه و اصلاح طلبانه نداشته بلکه فریب و تزویر، اساس کار بوده تا ملت را در عقب ماندگی و بی خبری نگهدارد. بسیاری از ایرانیان که در دوران قاجار به انگلستان وارد شدند آموزش های ماسونی یافتند و در جهت مخالف خواست توده های مردم قرار گرفتند.
وقوع انقلاب اسلامی باعث تعطیل شدن لژهای فراماسونری در ایران شد اما تفکر فراماسونری در قالب های لیبرالیسم، پلورالیسم، نسبی گرایی و... ترویج شد و هنوز هم به قوت هر چه تمامتر ترویج می شود
برای مثال در انقلاب مشروطیت که ریشه و نهاد یک انقلاب مردمی داشت و بی تردید بازتاب ده ها سال خشونت، ظلم و ستم بود، همین فراماسونرها در مرحله حساسی از آن، ابتکار عمل را به دست گرفته با اجرای نقش پیشوا و گرداننده مسیر اصلی را به نفع خود منحرف ساختند. در قضیه ملی شدن نفت هم بالأخره فراماسونری مبارزات ملت را از مسیر اصلی خارج ساخت. اولاً هر لژ باید با اجازه این لژ بزرگ تشکیل شود، ثانیاً هر عضو باید به معمار بزرگ جهان عقیده داشته باشد، ثالثاً زنها حق عضویت ندارند، رابعاً در مسائل مذهبی و سیاسی نباید وارد شوند! (چه خوب به صورت اصل قرار داده اند) و مراسم و ضوابط فراماسونی را رعایت کنند.
ادامه مطلب ...روابط جنسی سربازان امریکایی با «حیوانات»
درپی آزادی روابط همجنسبازها در ارتش آمریکا، مجلس سنای این کشور قانونی
را از تصویب گذرانده است که به موجب آن روابط جنسی سربازان ارتش با
حیوانات نیز آزاد خواهد بود.
به گزارش ایسنا، مجلس سنای آمریکا چندی
پیش با ۹۳ رای موافق و ۷ رای مخالف نه تنها از ایجاد رابطه جنسی سربازان
با همجنسهایشان حمایت کرد بلکه همچنین رابطه جنسی سربازان آمریکایی با
حیوانات را نیز بدون مجازات اعلام کرد.
در ۱۵ نوامبر کمیته خدمات
نظامی سنا آمریکا طرحی را تصویب کرد که مطابق با آن، داشتن هرگونه رابطه
جنسی با همنوع و یا حیوانات در ارتش را که تا پیش از این دارای مجازات و در
حکم لواط بود، آزاد اعلام شده است.
از نظر «تونی پرکین» رییس شورای
مطالعات خانواده در آمریکا،
7 علت اصلی بوی بد دهان
در صورتی که دهان شما خشک باشد، پلاک ها شروع به رشد بر روی دندان ها می کنند. علاوه بر این، به تدریج مشکلات بیشتری نیز برای دندان های شما به وجود می یند که نهایتاً بوی بد دهان را نیز باعث می شوند.
دست های خود را جلوی بینی و دهان خود بگیرید و هوای دهان خود را بیرون دهید. چه بویی حس می کنید؟ اگر بوی بدی حس کردید، ممکن است دلیل آن مربوط به غذایی باشد که خورده اید. همه می دانند که پس از خوردن پیاز، سیر، ترشی، ساندویچ و برخی غذاهای دیگر، ممکن است دهانمان بوی بدی داشته باشد.
اما غیر از غذایی که خورده اید، دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است عامل این بوی بد دائمی باشند.
ممکن است، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، به طور غلط مسواک زدن و یا مصرف سیگار، عامل این بوی بد باشد.
در این مطلب، هفت علت اصلی بوی بد دهان توضیح داده شده است و سعی شده روش های جلوگیری از بوی بد و راه های بهبود آنها نیز گفته شود.
تمیز نگه نداشتن دهان و دندان
شاید باور نکنید، اما بسیاری از افراد حتی قبل از خواب هم دندان های خود را مسواک نمی زنند! همچنین اغلب آنها، در طول روز فقط برای یک وعده و آن هم برای 10 ثانیه دندان های خود را مسواک می زنند.
در واقع لازم است که حداقل روزی دو بار دندان های خود را به خوبی مسواک بزنید. تمیز کردن بین دندان ها با نخ دندان و همینطور پاک کردن سطح زبان با استفاده از مسواک و زبانپاککن نیز توصیه می شود.
باقی مانده مواد غذایی در بین دندان ها و روی زبان، نه تنها بوی بد دهان را باعث می شود، بلکه منجر به بروز مشکلات جدی تری مانند پلاک و بیماری های لثه و دندان نیز می شود.
ادامه مطلب ...باید هرکاری کنیم تا سپاه پاسداران را از میان برداریم
جیمز ولزی با بیان این مطلب که گزینه نظامی آخرین راه مقابله با برنامه هستهای ایران است در عین حال بیان داشت اگر آمریکا به ایران حمله نظامی کند باید هرکاری بکنیم تا سپاه پاسداران را از بین ببریم.
جیمز ولزی، رئیس سابق سی.آی.ای در گفتوگو با صدای آمریکا با انتقاد از
سیاستهای اوباما در قبال ایران گفت: اگر اوباما تحریمهای شدیدتری را از
ابتدای ریاست جمهوریاش علیه ایران وضع می کرد، اکنون شاهد وضع متفاوتی
میبودیم.
وی به مانند دیگر مقامات این کشور که همواره گزینه نظامی
را به عنوان تهدیدی علیه ایران مطرح میکنند گفت: من فکر می کنم تنها به
عنوان آخرین راه باید از گزینه نظامی استفاده کرد. اما باید بگویم اگر از
گزینه نظامی استفاده کنیم نباید تنها برنامه اتمی ایران را هدف قرار گیرد.
جیمز ولزی تصریح کرد:
تبار شناسی پنجگانه خواص در فتنه 88
در آستانه سالگرد یوم الله 9 دی بازخوانی علل و عوامل حوادث ایام فتنه اهمیتی دوچندان می یابد و در این میان یکی از مهمترین مولفه ها، بازخوانی عملکرد خواص در آن ایام است. برای
امتیاز دهی به مواضع خواص جامعه
در ایام فتنه 88 و پس از آن تا به امروز، مجموعه نکاتی که رهبر حکیم انقلاب
در بیش از 50 سخنرانی خود از خطبه مهم نماز جمعه 29 خرداد 88 تاکنون در
مورد فتنه بیان داشته اند شاخصی متقن و خدشه ناپذیر است. مهمترین کلیدواژه
های ایشان در این ایام تاکید بر "تبیین جنگ نرم"، "تمسک توامان به بصیرت و
صبر"، "تلاش برای فهم حقایق"، "اعلام مواضع صریح و شفاف"، "عدم اتخاذ مواضع
دوپهلو"، "مرزبندی با ضد انقلاب و نظام سلطه" و نهایتا اعلام استراتژی
نظام در "جذب حداکثری و دفع حداقلی" بوده است.
در مقایسه با این شاقول و میزان، خواص جامعه در مواجهه با فتنه به 5 دسته قابل تقسیم اند:
1. افراد در خط ولایت
(اهل البصر و الصبر): این گروه از خواص بصیر و صبور جامعه، پشت سر رهبری
حرکت کردند تا گمراه نشوند و نلغزند. این افراد از موثرین کشور، خط مشی
رهبری نظام را فهم کرده، در آن مسیر حرکت نمودند و هرجا که صحنه را
غبارآلود دیدند و دچار ابهام شدند تنها به یک دهان چشم دوختند. نه دچار
افراط شدند و نه به ورطه تفریط گرفتار.
2. تندروها و جلورونده ها
(ضعف صبر): این گروه با اینکه بصیرت لازم برای درک صحیح فتنه را داشتند،
چه بسا از سر دلسوزی با تندروی قبل از تکمیل فرآیند روشنگری و از همان
ابتدا با سردادن شعار دستگیری و حتی اعدام سران فتنه به دنبال فیصله دادن
قائله بودند. ایشان که فقط نیمی از دوگانه صبر و بصیرت را گرفته بودند، بعد
از 9 دی و خصوصا بعد از غائله 25 بهمن 89 وقتی دیدند که کسی برای سران
داخلی فتنه تره هم خرد نمی کند به اشتباه خود پی بردند.
3. عقب مانده ها و متاخرین
(ضعف بصیرت): این گروه که در تحلیل صحنه دچار اشتباه شدند، یا از ابتدا بر
خطر جنگ نرم واقف نبودند یا فتنه را کوچک شمردند. آنها بجای دیدن تقابل
انقلاب و ضد انقلاب، به دلیل اختلافات سیاسی احتمالی با رئیس جمهور، گناه
اصلی فتنه گران یعنی ظلم در حق رای مردم را ندیدند یا معادل و هم سنگ
خطاهای ساختاری نظیر کهریزک قلمداد کردند. در نتیجه برخی از ایشان با درک
نکردن نیاز لحظه با تاخیری چند هفته ای، عده ای دیگر با چند ماه فاصله و
حتی گروهی دیگر بعد از 9 دی به اعلام موضع علیه فتنه گران پرداختند.
4. ساکتین در فتنه تاکنون
(بی بصیرت ها و مردودین): این عده که یک نام بزرگ در میان آنها بیش از
بقیه خودنمایی می کند و همچنان ساکتند در امتحان فتنه مردود شدند، سقوط
کردند و از چشم مردم انقلابی و نظام افتادند. شاید همراهی قبلی آنها با
فتنه گران، خصوصا نامه بی ادبانه و بی سلام به نایب امام زمان (عج)، چنین
سرنوشت شومی را برایشان رقم زده است. البته صبر علی گونه رهبر معظم انقلاب
فرصت داد تا برخی از این خواص در معرض سقوط، بعد از گذشت یک و نیم سال از
فتنه اعلام برائت کنند و جزء ساکتین نمانند؛ هرچند که حسنات الابرار سیئات
المقربین.
5. سران فتنه (بازیچه های داخلی نظام
سلطه): این جماعت دوم خردادی که از مدعیان همیشگی و دروغین جمهوریت نظام
بودند در ماجرای فتنه علاوه بر ظهور تام مخالفت همیشگی با اسلامیت نظام،
رای اکثریت مردم را نیز برنتافتند و به مقابله با قانونی برخاستند که قبل
از انتخابات 88 با شیطنت همه چیز را تنها در چهارچوب آن قابل دفاع عنوان می
کردند. ایشان به هر کاری برای رسیدن به اهداف پلیدشان دست یازیدند و از
ذبح کردن شعارهای اصلی نظام در حمایت از فلسطین و حتی جسارت به عکس امام
(ره) نیز دریغ نکردند. این گروه شقی کار را به جایی رساندند که در روز
عاشورا به خیام عزای حسینی حمله ور شدند و نهایتا در 9 دی و 22 بهمن 88
توسط همان جمهوریت که مردم مومن و حسینی بودند حذف شدند.
چه کسی برای ازدواج مناسب است؟
اگر به موقعیت انتخاب و ازدواج رسیده اید، فکر می کنید چه کسی برای انتخاب شدن مناسب است؟ کسی که واجد تمام ملاک و معیارها باشد؟ کسی که خانواده تایید می کند؟ کسی که عاشق او می شوید؟ کسی که مورد قبول اجتماع است؟ یا اصلا همه این ها؟
همین اول کار بگوییم که انتخاب کسی که صد در صد مورد تایید خانواده، اجتماع، دوست و آشنا و خود شما باشد غیرممکن است. به هر حال صرف نظر از سلایق متفاوت، هیچ کس کامل نیست و نمی توانید انتظار داشته باشید همسر آینده شما انتظارات همه را براورده کند. اما حداقل کاری که می توانید بکنید این است که همسری انتخاب کنید که در درجه اول حداکثر انتظارات شما را براورده کند و در مورد تایید خانواده تان هم باشد.
بنابراین برای انتخاب چنین شخصی به این نکات توجه کنید
- همسر شما باید هم کفو شما باشد. یعنی چه؟ یعنی درست مثل پیراهنی که سایز شماست، اندازه شخصیت شما باشد و نه برایتان کوچکتر باشد نه به تنتان زار بزند.
- کفو بودن به معنای مثل و شبیه بودن نیست، بلکه به معنای متناسب بودن است که گاهی این تناسب در شبیه بودن معنا پیدا می کند، گاهی در هم جهت بودن و گاهی در مکمل بودن. کفو و همتای شما کسی است که دارای خصوصیات و معیارهایی باشد که با او احساس آرامش می کنید.
- کفویت و برابری شامل هماهنگی دینی و ایمانی، فکری و فرهنگی، اخلاقی، جسمی و جنسی، زیبایی، مالی و خانوادگی، سیاسی، اجتماعی، روحی، روانی و هماهنگی در آینده (اهداف آینده) است.
- وقتی ملاک و معیارهایتان مشخص شد، باید بدانید که بهترین انتخاب برای شما کسی است که همتا و کفو حقیقی شما باشد. کفویت به معنای شباهت صد در صدی در همه معیارها نیست؛ بلکه آنچه مهم به نظر می رسد همتایی در معیارهای اصلی و حیاتی است.
- مؤمن کفو مؤمن است. در احادیث، تکیه اصلی بر عامل ایمان و پاکدامنی به عنوان «کفویت» است و در مردان عامل تأمین نفقه نیز مورد لحاظ قرار گرفته است.
- مهم ترین و اصلی ترین مسأله در کفویت ایمان است. زیرا اولاً شخص با ایمان به علت ارتباط قلبی با خدا و برخورداری از یک نیروی کنترل کننده درونی، فردی قابل اعتماد است. ثانیاً افراد با ایمان به علت اینکه از نظام اعتقادی و ارزشی واحدی پیروی می کنند، دارای بینش ها، گرایش ها و سلیقه های کم و بیش یکسانی هستند؛ از این رو در زندگی مشترک، تناسب فکری و روحی زیادی با هم دارند.
- ازدواج تنها پیوند دو نفر نیست بلکه ازدواج وصلت خانواده ها نیز هست. بنابراین بر همسانی و همتایی فکری، روحی، فرهنگی، اقتصادی، ایمانی و ... خانواده ها توجه ویژه ای داشته باشید.
- گاهی رفتاری که در یک خانواده طبق فرهنگشان معمولی و عادی است، در خانواده ای دیگر رفتاری توهین آمیز و زشت تلقی می شود؛ پس از هماهنگی فرهنگی خانواده ها غافل نباشید چرا که غفلت از این مساله مشکلات بزرگی را به بار می آورد.
- هر چند فرهنگ جامعه ما جنبه دینی قوی دارد ولی متأسفانه آنقدر که تحت تاثیر فرهنگ عام جامعه هستیم از دین خود تاثیر نمی گیریم. بنابراین لازم است تا در بررسی کفویت تنها به صرف مسلمان بودن فقط بر جنبه های دینی تاکید نکنید و نقش عواملی مثل (فرهنگ، اقتصاد و ...) را در گزینش همسر نادیده نگیرید.
- عدم توجه به همسانی اقتصادی خانواده های طرفین در ازدواج از همان ابتدا تحقیر، مقایسه وضع خود با طرف مقابل، فخرفروشی، منت گذاری و ... را به همراه دارد که همگی پایه های محبت و احترام متقابل را سست می کنند.
از خدا چه بخواهیم؟!
انسان در همه امور محتاج خداوند است و برای برآورده شدن حاجت نباید متکی به وسایل و وسایط عادی و ظاهری باشد. هر چه هست از خداست، هر چند خداوند نعمتهای خود را با واسطه به بندگان میرساند.
در حدیث قدسی آمده است: خداوند به موسی فرمود: هر چه را که احتیاج داری از من بخواه حتی علف گوسفند و نمک طعامت را.[1] امّا بهتر است وقتی بنده محتاج در مقابل خداوندی بینیاز میایستد و از او درخواست میکند، نعمتهای بزرگ و ارزشمند بخواهد چرا که برای خداوند، اعطای نعمت هیچ زحمتی ندارد و کوچک و بزرگ آن نزد خداوند مساوی است. در اینجا با توجه به روش معصومین ـ علیهم السّلام ـ به چند نمونه اشاره میکنیم:
پدر و مادر واسطه به وجود آمدن انسان هستند و همچنین بیشترین زحمات هر شخصی برعهده والدین اوست، لذا در اسلام احترام و نیکی به آنها بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، چنان که در آیات مختلف قرآن،[2] بعد از امر به عبادت خدا و شریک قرار ندادن برای او، امر به احسان به والدین شده است. و از آنجا که انسان هر چه به والدین خود خدمت کند، از عهده سپاس از زحمات آنان بر نمیآید، یکی از راههای جبران زحمات، دعای خیر در حق آنان است. چنان که حضرت ابراهیم و نوح ـ علیهم السّلام ـ برای والدین خود طلب مغفرت میکنند.[3] و امام سجاد ـ علیه السّلام ـ در صحیفه سجادیه دعایی مخصوص در حق والدین دارد.[4]
پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ میفرمایند: وقتی دعا میکنید برای عموم مردم دعا کنید که باعث اجابت دعاست.[5] خداوند نه از برآوردن حاجات ناتوان است و نه در اعطای آن بخل میورزد: پس اگر کسی برای دیگران خیر بخواهد، خداوند به خاطر خیرخواهی او برای دیگران، حاجت او را برآورده میکند.
یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی چقدر است؟
یارانه نقدی ۷۴ میلیون ایرانی در فاز دوم هدفمندی یارانهها چقدر است؟
خبرگزاری مهر برای پاسخ به این پرسش به بررسی ۶ سناریوی احتمالی و بار مالی
ماهانه و سالیانه هرکدام از این سناریوها پرداخت.
به گزارش خبرنگار
مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری به همراه تیم اقتصادیاش قصد
دارند فاز دوم هدفمندی یارانهها را نه در سال آینده بلکه همین امسال
عملیاتی کنند.
احمدی نژاد گفته است: "دولت میخواهد در دو سه گام
دیگر همه یارانه ها را در اختیار مردم قرار دهد و ان شاء الله همین امسال
گام دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا می کنیم و حق مردم را به جیب آنها واریز
خواهیم کرد."
درباره اینکه دولت هرطوری شده میخواهد فاز جدید
هدفمندی را در سالجاری پیادهسازی کند، ابهاماتی وجود دارد و اهداف اصلی
طرح که هدایت به سمت نظام جامع تامین اجتماعی است، در حال فراموشی است و به
نظر می رسد تنها اهداف مقطعی هدفمندی مورد نظر است.
براساس گفته
مسئولان واحدهای تولیدی، بخش تولید کشور برای فاز دو هدفمندی آمادگی ندارد،
ضمن اینکه دولت هم هنوز به وعده خود به آنان برای پرداخت یارانه عمل نکرده
است.
به هرحال، هر افزایشی در مبلغ یارانه نقدی قطعا در میزان
افزایش قیمت حاملهای انرژی تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال، اگر مبلغ
یارانه نقدی با ۲۰ درصد افزایش از ۴۵۵۰۰ تومان به ۵۵ هزار تومان به ازای هر
نفر در ماه برسد، و با توجه اینکه ۷۴ میلیون ایرانی - براساس گفته رئیس
مرکز آمار ایران، یارانه دریافت میکنند، ماهانه بیش از ۴ هزار میلیارد
تومان و سالیانه بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان بار مالی به همراه خواهد
داشت.
برهمین اساس، هرچه مبلغ یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی بیشتر
افزایش یابد، شیب افزایش قیمت حاملهای انرژی نیز تندتر خواهد شد. اگر
بخواهیم بار مالی وعدههای دو و یا سه برابر شدن یارانهای احمدی نژاد را
برآورد کنیم، این طور خواهد شد که در صورت دو برابر شدن یارانه نقدی،
ماهانه ۶۷۳۴ میلیارد تومان و سالیانه بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان و در
صورت سه برابر شدن یارانه نقدی، ماهانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان و
سالیانه بیش از ۱۲۱ هزار میلیارد تومان بار مالی به همراه خواهد داشت.
سناریوهای
مبلغ جدید یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی سناریوها مبلغ یارانه نقدی
ماهانه میزان افزایش یارانه در فاز دوم اعتبار مورد نیاز یارانه در ماه
اعتبار مورد نیاز یارانه در سال
البته
دولت باید منابع هزینهای هدفمندی یارانهها را در لایحه بودجه سالیانه
کشور بگنجاند و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان، اقدام
به هزینه کرد آن کند. برهمین اساس، هم اکنون همه نگاهها به اعتبار
هدفمندی یارانهها در لایحه بودجه سال ۹۱ کل کشور معطوف شده است.
فهرست برنامه زمانبندی انتخابات مجلس
ستاد انتخابات کشور فهرست برنامه زمان بندی روز شنبه برگزاری انتخابات مجلس نهم را اعلام کرد.
به گزارش فارس، برنامه زمان بندی روزانه برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز شنبه اعلام شد.
*فهرست برنامه برنامههای روزانه؛ شنبه از 3/10/90
1-
دستور شروع انتخابات بر اساس ماده 31 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و
مطابق فرم شماره 5 - مسئول اجرایی برنامه وزیر کشور - مهلت؛ یک روز.
2-
اعلام وصول دستور شروع انتخابات به ستاد انتخابات کشور بر اساس و مطابق
فرم شماره 6(به استناده ماده 9 آئین نامه اجرایی) - مسئول اجرایی برنامه
فرمانداران مرکز حوزه انتخابی - مهلت؛ بلافاصله پس از دریافت دستور.
3-
صدور دستور تشکیل هیاتهای اجرایی فرعی به فرمانداران و بخشداران حوزههای
فرعی مطابق فرم شماره 7(به استناد ماده 31 قانون و ماده 10 آئین نامه) -
مسئول اجرایی؛ فرمانداران مرکز حوزه انتخابیه - مهلت؛ بلافاصله پس از
دریافت دستور
4- انتشار آگهی ثبت نام داوطلبان مطابق فرم شماره 23
(به استناد ماده 45 قانون و تبصره یک ماده 21 آئین نامه) - مسئول اجرایی
برنامه؛ فرمانداران مرکز حوزه انتخابیه - مهلت؛ همان روز.
5-
انتخاب 30 نفر معتمد محلی و اعلام اسامی آنان به هیات نظارت مربوطه به
منظور تایید صلاحیت مطابق فرم شماره 8(بهاستناد ماده 32 قانون و ماده 11
آئین نامه) - مسئول اجرایی برنامه کلیه فرمانداران و بخشداران - مهلت؛ همان
روز.
6-در صورت تشکیل شورای اسلامی شهرستان / بخش، اعلام مراتب
انتخاب و معرفی یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهرستان - بخش برای شرکت در
جلسات هیات اجرایی به عنوان یک نفر از 9 نفر معتمدین اصلی به آن شورا مطابق
فرم شماره 14(به استناد ماده 31 قانون و ماده 13 آئین نامه) - مسئول
اجرایی برنامه؛ کلیه فرمانداران و بخشداران - مهلت؛ حداکثر تا 8/10/90.
7-
آغاز بررسی صلاحیت 30 نفر معتمدین معرفی شده و اظهار نظر در خصوص تایید یا
رد صلاحیت آنان و اعلم مراتب به فرماندار بخشدار ذیربط مطابق فرم شماره 9
حداکثر تا پایان روز سوم روز شمار انتخابات (بر اساس ماده 32 و تبصرههای 1
و 2 قانون و ماده 12 آئین نامه) - مسئول اجرایی برنامه؛ کلیه هیاتهای
نظارتی مراکز حوزههای انتخابیه و حوزههای فرعی - مهلت 3 روز پس از دریافت
اسامی.
8- تشکیل جلسه انتخابات معتمدین هیات اجرایی حوزه انتخابیه
در صورت وصول نظریه هیات نظارت مبنی بر تایید صلاحیت تمامی 30 نفر معتمدین
پیشنهادی و با دعوت از اعضای هیات نظارت و رئیس ثبت احوال و 30 نفر
معتمدین تایید شده و عضو معرفی شده شورای اسلامی شهرستان با بخش به منظور
انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل مطابق فرم شماره 17 (به استناد ماده 31
قانون و ماده 15 آیین نامه) - مسئول اجرایی برنامه؛ کلیه فرمانداران و
بخشداران - مهلت 6 روز حداکثر تا 8/10/90.
9- اعلام اسامی معتمدین
اصلی و علی البدل هیئت اجرایی به ستاد انتخابات کشور مطابق فرم شماره 18
(ماده 16 آیین نامه) - مسئول اجرایی برنامه؛ فرمانداران مراکز حوزه
انتخابیه - مهلت بلافاصله پس از انتخابات آنها.
10- اعلام اسامی و
مراتب انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل هیئت اجرایی فرعی به فرمانداران
مراکز حوزه انتخابیه مطابق فرم شماره 19 (ماده 17 آئیننامه) - مسئول
اجرایی برنامه؛ فرمانداران و بخشداران حوزههای فرعی - مهلت؛ بلافاصله پس
از انتخاب آنها.
11- آغاز ثبت نام از داوطلبان و اعلام اسامی و
مشخصات ثبت نام شدگان و با اعلام عدم مراجعه داوطلب برای ثبت نام به ستاد
انتخابات کشور در پایان وقت اداری مطابق فرمهای شماره 28 و 34 (به استناد
ماده 45 قانون و 23 آیین نامه و تبصره 2 آن) - مسئول اجرایی برنامه؛
فرمانداران مرکز حوزه انتخابیه - 7 روز حداکثر تا 9/10/90.
12-
ارسال دو نسخه تصویر فرم اعلام داوطلبی، دو نسخه تصویر کلیه صفحات
شناسنامه، کارت ملی، سه قطعه عکس و سایر مدارک هر یک از داوطلبان به ستاد
انتخابات کشور از طریق ستاد انتخابات استان مطابق فرمهای شماره 30 و 31
(به استناد ماده 23 قانون و تبصره 3 آن) - مسئول اجرایی برنامه فرمانداران
مرکز حوزه انتخابیه و ستاد انتخابات استان - مهلت روز حداکثر تا 9/10/90.
13-
ارسال لیست اسامی و مشخصات کامل داوطلبان به هیات مرکزی نظارت مطابق فرم
شماره 23/الف (ماده 47 قانون و 23 آئین نامه) - مسئول اجرایی برنامه؛ ستاد
انتخابات کشور - مهلت؛ روزانه.
14- ارسال فهرست اسامی و مشخصات کامل
داوطلبان به وزارت اطلاعات، دادستانی کل، اداره تشخیص هویت و پلیس بین
الملل و سازمان ثبت احوال کشور مطابق فرم شماره 35 (به استناد ماده 48 و
ماده 24 آیین نامه) - مسئول اجرایی؛ ستاد انتخابات کشور.
اسامی 15گزینه ریاست دانشگاه آزاد
در اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد، اعضا بر روی حدود 15 گزینه ریاست
دانشگاه آزاد بحث و بررسی کردند که با تصویب هیئت امنا مقرر شد تمامی
گزینهها تا ۱۰ دیماه مورد بررسی کامل قرار گیرند.
به گزارش فارس،
اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد روز چهارشنبه 30 آذر با حضور تمامی
اعضای این هیئت در دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد برگزار شد.
تاکنون
هیچ یک از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد در خصوص مطرح شدن گزینههای
ریاست دانشگاه آزاد در این جلسه اعلام نظری نکردند اما بنا بر اخبار رسیده
در اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد حدود 15 اسم به عنوان گزینههای
اصلی ریاست دانشگاه آزاد مطرح شده و اعضا بر اساس توصیه آیتالله هاشمی
مبنی بر معرفی گزینههای پیشنهادی و بررسی آن گزینههای مدنظر خود را معرفی
کردند.
در این جلسه عباس طائب مشاور عالی وزیر علوم، فرهاد دانشجو
رئیس سابق دانشگاه تربیتمدرس، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، غلامحسین
الهام عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، محمد سلیمانی وزیر سابق ارتباطات و
فناوری اطلاعات، محمدحسن شجاعیفرد مشاور وزیر علوم، کریم زارع معاون
پارلمانی دانشگاه آزاد، حمید میرزاده عضو هیئت مؤسس دانشگاه آزاد، علیمحمد
رنجبر عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، محمدصادق مهدوی قائممقام رئیس
دانشگاه آزاد و فردی با عنوان مهدویان که تاکنون جزو گزینههای ریاست
دانشگاه آزاد نبوده به عنوان گزینههای ریاست دانشگاه آزاد مطرح شدهاند.
در این جلسه 3 تا 4 نام دیگر به عنوان گزینههای ریاست دانشگاه آزاد مطرح شدهاند که نام آشنا نیستند.
در
این جلسه اسامی عباس کریمی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، منصور کبگانیان
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و امیر مظاهری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد که
پیش از این جزو گزینههای ریاست دانشگاه آزاد بودند مطرح نشدهاند.
همچنین
در این جلسه کامران دانشجو به عنوان مسئول برگزاری جلسه دوم هیئت امنا
انتخاب شد و با امضای اعضای هیئت امنا مقرر شد که تنها دستور جلسه دوم
انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد از میان گزینههای پیشنهادی باشد.
عبدالله
جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد پس از پایان جلسه در جمع خبرنگاران حضور
پیدا کرد اما علیرغم تصویب تاریخ بعدی جلسه هیئت امنا در ۲۱ دیماه و
بررسی گزینههای پیشنهادی تا تاریخ ۱۰ دی جاسبی اعلام کرد که تاریخ جلسه
بعدی هیئت امنا مشخص نشده و هیچ اشارهای هم به بررسی گزینههای ریاست
دانشگاه آزاد تا ۱۰ دیماه کرد.
بهمن یزدیصمدی عضو هیئت امنای
دانشگاه آزاد نیز در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در
پاسخ به این سؤال که روند جلسه چگونه بود، گفت: روال جلسه خوب و مشکلی وجود
نداشت.
یزدیصمدی خاطرنشان کرد: اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برگزار شد و صحبتهای مختلفی پیش آمد و در مجموعه جلسه خوب بود.
عضو
هیئت امنای دانشگاه آزاد در پاسخ به این سؤال که دستور جلسات چه بود، گفت: