««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

نمایندگانی که عطای مجلس را به لقایش بخشیدند

نمایندگانی که عطای مجلس را به لقایش بخشیدند



25 نفر از نمایندگان فعلی مجلس از حضور در رقابت‌های انتخابات مجلس نهم انصراف داده اند.

نگاهی به آمار ثبت‌نام نامزدهای نهمین دوره انتخابات مجلس نهم نشان می‌دهد که از مجموع 285 نماینده مجلس هشتم ۲۶۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس برای دوره نهم ثبت‌نام کرده‌اند. این آمار همچنین روشن می‌کند که 25 نفر از نمایندگان فعلی مجلس از حضور در رقابت‌های انتخابات پیش رو انصراف داده‌اند. این در حالی است که تعداد نمایندگان مجلس هشتم در آغاز کار مجلس 290 نفر بود که مرحوم فاکر از مشهد، مرحوم اسلامی از ساوه، مرحوم حیاتی از لامرد، میرتاج الدینی از تبریز و حاج بابایی از همدان جمع بهارستان نشینان را ترک کردند.

به نظر می‌رسد این 25 نفر از نمایندگان فعلی مجلس بنا به دلایل احتمال رد صلاحیت، کهولت سن، خسته شدن از فعالیتهای نمایندگی مجلس و همچنین مشکل مدرک تحصیلی از شرکت در انتخابات پیش‌رو انصراف داده‌اند.

بیشترین تعداد نمایندگانی که برای رقابت‌های پیش رو ثبت‌نام نکرده‌اند از اعضای فراکسیون خط امام مجلس هستند که شاید دلیل اصلی حضور نیافتن آنها در انتخابات احتمال رد صلاحیت آنها باشد.

منصور حسینی، دبیر اجرایی فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ثبت‌نام نمایندگان عضو این فراکسیون برای حضور در انتخابات مجلس نهم گفت: حدود دوسوم از مجموع نمایندگان عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس برای شرکت در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کرده‌اند.

فراکسیون اقلیت مجلس حدود 50 عضو دارد که با همراهی برخی نمایندگان مستقل، 

بعضی جلسات مجمع عمومی آنها با 64 نفر هم تشکیل شده است. از میان 13 عضو شورای مرکزی این فراکسیون 7 نفر از حضور در رقابت انتخابات آتی انصراف دادند.

علی اکبر اولیا نماینده یزد، محمدعلی کریمی نماینده کرمان، نصرالله ترابی نماینده شهرکرد، سعدالله نصیری قیداری نماینده زنجان، جمشید انصاری نماینده زنجان، سید حسین هاشمیان نماینده رفسنجان و سیروس سازدار نماینده مرند نفراتی بودند که عموما ریاست کمیته‌های فراکسیون را بر عهده داشتند.

محمدرضا تابش نماینده اردکان و دبیرکل فراکسیون اقلیت، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان، محمدرضا خبازنماینده کاشمر، قدرت‌الله علیخانی نماینده قزوین، داریوش قنبری نماینده ایلام و محمدعلی مقیمی نماینده خمین برای حضور در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کرده‌اند. پیمان فروزش، علیرضا محجوب، امیر طاهرخانی، اقبال محمدی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، انوشیروان محسنی بندپی، مصطفی ذوالقدر، مجید نصیرپور، سیدحسین هاشمی، مسعود پزشکیان، غلامحسین مسعودیریحان، غلامعلی میگلی‌نژاد، محمدمهدی پورفاطمی، محمدعلی دلاور و عبدالله کعبی از دیگر نمایندگان اصلاح طلب مجلس هشتم هستند که برای حضور در انتخابات آتی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

اما محسن نریمان، شکور اکبرنژاد، علی اسلامی‌پناه و محمدتقی بختیاری، بهمن اخوان و جمشید انصاری، علی اکبر اولیا، محمد علی کریمی، نصرالله ترابی، سعد الله نصیری قیداری، سید حسین هاشمیان و سیروس سازدار از حضور در این رقابت انصراف دادند.

منصور حسینی دبیر اجرایی این فراکسیون با اعلام اسامی فوق گفت حدود دو سوم اعضای هسته اصلی این فراکسیون نامزد انتخابات آتی هستند. در این میان اما یکی از نماینده‌های شاخص مجلس که برای انتخابات پیش رو نامزد نشده است دلیل واقعی کاندیدانشدن خود را نداشتن مدرک تحصیلی لازم برای انتخابات مجلس نهم عنوان کرد. این نماینده که میان ورزشی‌ها کاملا شناخته شده است در گفت‌وگوهایی مسائل ناشی از یک تحقیق و تفحص را دلیل عدم کاندیداتوری خود عنوان کرده اما خبر رسیده است که وی مدرک معتبر برای ثبت‌نام نداشته است.

کاندیداهای مجلس نهم باید مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا بالاتر داشته باشند اما این نماینده مجلس مدرک دیپلم دارد و با احتساب دو دوره نمایندگی،مدرک وی کارشناسی تلقی می‌شود که برای کاندیداتوری کافی نیست.

از دیگر نمایندگان مجلس که برای انتخابات آتی کاندیدا نشده است محمد تقی رهبر نماینده اصفهان است که کهولت سن را دلیل اصلی حضور نیافتن خود در انتخابات مجلس نهم عنوان کرده است.

در میان کسانی که در انتخابات شرکت نکردند نام موسی قربانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم دیده می‌شود که برخلاف برخی دیگر از همکاران خود بر سر قول قبلی خود ماند و وارد عرصه انتخابات مرحله نهم مجلس نشد. وی در سایت خود، 6 دلیل را برای نیامدنش به عرصه انتخابات ذکر کرده است.وی اولین دلیل خود را این گونه نوشته است: همیشه و در همه جای دنیا وقتی اکثریتی به فردی رأی می دهد، اقلیت قاعده بازی را رعایت وبا منتخب اکثریت همکاری کرده یا حد اقل سکوت می کند، ولی دوستان ما به قاعده بازی در عرف سیاسی پایبند نیستند وتحمل اکثریت را ندارند و برای به زیر آوردن رقیب از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند و زحمت جدی برای خود فراهم می نمایند.این ایجاد زحمت گاهی تا آنجا پیش می رود که محیطی آلوده به گناهانی از قبیل تهمت، افترا، هتک حرمت، نشر اکاذیب، شایعه پراکنی، سوء‌ظن، تجسس، پرونده سازی و... را در جامعه فراهم می نماید. اینجانب فکر کردم اکنون که قادر نیستم جلوی این آلودگی‌ها را بگیرم، حداقل با واگذاری مسئولیت، برخی از زمینه های آن را از بین ببرم.

گفته می شود «رضا عبداللهی» نماینده ماهنشان، «مهدوی» نماینده ابهر و «رحیمی» نماینده ملایر هم از جمله کسانی هستند که برای انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام نکرده‌اند.

سید رضا اکرمی هم در انتخابات کاندیدا نشده و با بیان اینکه پنج دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بودم، گفت: در دوره نهم مجلس شرکت نکردم؛ چرا که معتقدم باید میدان چرخیده و موقعیت برای حضور افراد دیگری بر روی صندلی‌های سبز مجلس فراهم شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ارائه لیست از سوی جامعه روحانیت مبارز گفت: هنوز وقت برای مطرح کردن این بحث که جامعه روحانیت مبارز لیست ارائه خواهد داد یا از لیست دیگری حمایت می‌کند، زیاد است؛ چراکه هنوز در مرحله اول انتخابات که ثبت‌نام کاندیداهاست قرار داریم و باید ببینیم از این تعداد چند نفر تایید صلاحیت می‌شوند.

در این میان اما علی مطهری، نماینده جنجالی مجلس هشتم که به خاطر ماجرای سوال از رئیس‌جمهور از نمایندگی مجلس استعفا داده بود و گمان می‌شد که برای انتخابات پیش رو کاندیدا نشود به طور مستقل برای شرکت در انتخابات داوطلب شد.

اماجدی ترین فردی که قرار بود در انتخابات شرکت نکند، روح‌الله حسینیان بود. وی به دلیل ناراحتی قلبی مایل به ثبت‌نام در انتخابات نبود، اما از حوزه رشت وارد انتخابات شد. الیاس نادران و احمد توکلی هم به طور جد مایل به شرکت در انتخابات نبودند، با این حال به نامه فعالان رسانه‌ای و درخواست های مکرر دانشجویان و اساتید دانشگاه که خواستار شرکت آنها در انتخابات بودند نه نگفتند و از حوزه انتخابیه بندر عباس و گنبد کاووس وارد صحنه انتخابات شدند،هرچند به نظر می‌رسد بعد از احراز صلاحیت حوزه انتخابیه خود را به تهران تغییر دهند.

احمد توکلی بعد از ثبت نام اعلام کرد که الیاس نادران، منتقد اقتصادی دیگر دولت و مطرح کننده اصلی ماجرای حلقه فساد فاطمی، به درخواست وی حاضر به شرکت در انتخابات شده است تا از تعداد منتقدین اقتصادی دولت در مجلس نهم کم نشود.
منبع: تهران امروز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد