سوالات نکیر و منکر در شب اول قبر
مهمترین امری که باعث میشود، قبر برای ما، نه تنها جایگاه تنهایی و وحشت
نباشد؛ بلکه خانه روشن و باغ بهشت گردد، همان ایمان و عمل صالح است که محبت
پیامبر گرامی(صلی الله علیه وآله) و خاندانش، سرمایهای بس عظیم برای طول
سفر و از جمله این مرحله میباشد
قرآن کریم پس از نقل تمنّای باطل
افراد بدکرداری که از دنیا رفتهاند و درخواست بازگشت به دنیا را دارند تا
شاید رفتاری شایسته پیشه کنند، ولی برآورده نمیشود؛ میفرماید: «و مِنْ
وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلی یَوْمِ یُبْعَثُون ؛ و پشت سر آنان برزخی است تا
روزی که برانگیخته شوند» (مؤمنون ، آیه 100.)
همچنین حال برزخ و
برزخیان پس از مرگ را چنین بیان میفرماید: «وَ ما نُؤَخِّرُهُ إِلاَّ
لِأَجَلٍ مَعْدُودٍ یَوْمَ یَأْتِ لا تَکَلَّمُ نَفْسٌ إِلاَّ بِإِذْنِهِ
فَمِنْهُمْ شَقِیٌّ وَ سَعِیدٌ فَأَمَّا الَّذِینَ شَقُوا فَفِی النَّارِ
لَهُمْ فِیها زَفِیرٌ وَ شَهِیقٌ خالِدِینَ فِیها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ
الْأَرْضُ إِلاَّ ما شاءَ رَبُّکَ إِنَّ رَبَّکَ فَعَّالٌ لِما یُرِیدُ وَ
أَمَّا الَّذِینَ سُعِدُوا فَفِی الْجَنَّةِ خالِدِینَ فِیها ما دامَتِ
السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلاَّ ما شاءَ رَبُّکَ عَطاءً غَیْرَ مَجْذُوذٍ ؛
و ما [مجازات] را جز تا زمان محدودی تأخیر نمیاندازیم، آن روز که فرا
رسد، هیچ کس جز به اجازه او سخن نمیگوید؛ گروهی بدبختند و گروهی خوشبخت.
اما آنها که بدبخت شدند، در آتشاند؛ و برای آنان در آنجا «زفیر» و «شهیق»
(نالههای طولانی دم و بازدم) است. جاودانه در آن خواهند ماند؛ تا
آسمانها و زمین بر پا است؛ مگر آنچه پروردگارت بخواهد. پروردگارت هر چه را
بخواهد انجام میدهد. اما آنهایی که سعادتمند شدند، جاودانه در بهشت
خواهند ماند، تا آسمانها و زمین برپا است؛ مگر آنچه پروردگارت بخواهد.
بخششی است قطع نشدنی» (هود ، آیات: 104 - 108.)
عبارت «ما دامَتِ
السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ» روشن میسازد که منظور از «جنت» و «جهنم»، بهشت و
دوزخ پیش از قیامت است؛ زیرا هر گاه قیامت برپا شود، بساط زمین و آسمان
نیز برچیده میشود. به همین دلیل امام علی(علیه السلام) به این آیات در
قبال کسی که ثواب و عقاب برزخی پیش از قیامت را انکار میکرد، استناد کرده
است: «اما رد بر کسی که ثواب و عقاب در دنیا پیش از برپایی قیامت را انکار
میکند، سخن خداوند متعال است». آنگاه آیات بالا را قرائت میکنند و در
ادامه میفرماید: «منظور از «إِلاَّ ما شاءَ رَبُّکَ» آسمانها و زمین پیش
از برپایی قیامت است؛ زیرا با قیامت، آسمانها و زمین تبدیل میشوند».
همانند
آیه مذکور، این سخن خداوند است:
۳۰ راهحل برای کم کردن تدریجی وزن
با این روشها هفتهای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید. راههای گام به گام خلاص شدن از وزن اضافی:
۱. چربیزدائی از بدن:
هفته
اول – حبوبات بهجای گوشتهای سرخ کرده. اگر شما بیش از حد از گوشت گوساله
یا اردک و غاز استفاده میکنید، سعی کنید در هفته اول کم کردن مقدار یک
پوند از وزن بدن خویش، به میزان نیمی از مصرف گوشت و چربی مورد استفاده، از
انواع لوبیاها، عدس و حبوبات استفاده کنید. حبوبات ضمن تأمین پروتئین مورد
نیاز بدن ”فیبر“های مورد نیاز بدن را تأمین و چربی آن را کم خواهد کرد.
۲. مواظب باشید:
اگر
تصمیم گرفتهاید در کلاسهای آموزشی تمرینات آکروباتیک شرکت کنید، سعی
کنید کلاسهای مربوطه را بهدقت و با علاقه کامل بگذارید. یکی از محققین در
این باره میگوید: ”گذراندن کلاسها و تمرینات مربوطه اعتماد به نفس
بیشتری به شما میدهد و بهعلاوه، از خطرات این قبیل تمرینات میکاهد.“
تمرینات آکروباتیک به عقیده این محقق از بهترین راههای کاستن از وزن بدن
است.
۳. بدن شما عادت میکند:
احمدی نژاد به کردستان عراق می رود؟
در صورت سفر احمدی نژاد به اربیل، وی نخستین رئیس جمهور ایران خواهد بود که
کردستان عراق سفر می کند.تاکنون وزیر امور خارجه ایران عالی ترین مقامی
بوده که به اربیل سفر کرده است.
یک منبع خبری عراقی اعلام کرد که محمود احمدی نژاد از کردستان عراق دیدار خواهد کرد .
به
گزارش عصر ایران به نقل از سایت صوت العراق، یک منبع آگاه در اربیل اعلام
کرد محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران با پذیرش دعوت مسعود بارزانی رئیس
اقلیم کردستان عراق ، در آینده به این منطقه سفر خواهد کرد.
این
منبع مطلع افزود: بارزانی در سفر اخیر خود به تهران از احمدی نژاد برای سفر
به اربیل دعوت کرد و رئیس جمهور ایران نیز وعده داد در زمان مناسب در سال
آینده میلادی این سفر را انجام دهد.
در صورت سفر احمدی نژاد به اربیل، وی نخستین رئیس جمهور ایران خواهد بود که کردستان عراق سفر می کند.
احمدی نژاد پیش از این هم به بغداد سفر کرده بود. این نخستین سفر یک رئیس جمهور ایران به عراق بود.
اقلیم کردستان عراق به مرکزیت شهر اربیل، منطقه ای فدرالی در شمال عراق است که توسط کابینه محلی اداره می شود.
تاکنون وزیر امور خارجه ایران عالی ترین مقامی بوده که به اربیل سفر کرده است.
ما می خواستیم این کار به نام شما ثبت نشود! همین
دیروز در صحن علنی مجلس اتفاقاتی رخ داد که متاسفانه با توجه به گرایشات خاصی که در برخی از رسانه ها حاکم است، این رسانه ها ترجیح دادند که واقعیت را به اطلاع مردم نرسانند و البته شاید برخی هم از پشت پرده این اتفاقات اطلاع نداشتند که البته خیلی بعید است. به همین دلیل نکاتی را به صراحت برای اطلاع عموم ذکر می کنم :
1 . هفته گذشته روز دوشنبه یک روز قبل از عید سعید غدیر، نمایندگان مجلس به استفساریه ای درباره تبصره 3 ماده 71 قانون خدمات مدیریت کشوری رای مثبت دادند و این رای موجی از انتقادات به حق نسبت به مجلس را به دنبال آورد. بر اساس تبصره 3 ماده 71 قانون خدمات مدیریت کشوری مقامات مذکور در ماده 71 (روسای قوا، نمایندگان، وزرا، معاونین وزرا، استانداران و فرماندارن) که حداقل دوسال در پست مدیریتهای سیاسی انجام وظیفه نموده یا بنمایند، پس از تصدی مقام در صورتی که به سمت پائینتری منصوب شوند ، چنانچه حقوق ثابت و فوق العاده مستمر آنها در مسئولیت جدید از هشتاد درصد (80 درصد) حقوق ثابت و فوقالعاده مستمر وی در پست قبلی کمتر باشد، به میزان مابهالتفاوت تا(80 درصد) را تفاوت تطبیق دریافت خواهند نمود. این تفاوت تطبیق با ارتقاءهای بعدی (عوامل شغل و شاغل و فوق العادهها) مستهلک میگردد و این مابهالتفاوت در محاسبه حقوق "بازنشستگی" و وظیفه نیز ملاک عمل خواهد بود. استفساریه درباره قسمت بازنشستگی این تبصره بود که آیا حکم مربوط به تمام نهادها می شود و آیا همواره اینگونه خواهد بود که با توجه به فراض پایانی این قانون که به موضوع بازنشستگان اشاره شده، مجلس اعلام کرده بود: بله. البته امروز آقای کامران مستندی را به نمایندگان نشان می داد که بر اساس آن مشخص می شد این استفساریه نیز از زمان امضا به عنوان طرح تا زمان تصویب در کمیسیون اجتماعی، دچار تغییرات ماهوی شده است.
2 . بر اساس این تبصره، پاسخی که مجلس به این استفساریه داده، طبیعی و بدیهی است. در حقیقت هر چند این استفساریه هم نوعی تبعیض است ولی این تبعیض در حد یک شاخه از یک درخت بزرگ بود و تبعیض اصلی در اصل تبصره 3 ماده 71 است که اگر مجلس به دو فوریت حذف آن امروز رای می داد، کاری انقلابی کرده بود که متاسفانه از روز یکشنبه تا امروز ده ها طراحی صورت گرفت تا این اتفاق نیفتد! در حال حاضر با دوفوریتی که آقای ابوترابی و برخی از نمایندگان دیگر به دنبال تصویب آن بودند و نهایتا هم تصویب شد، تنها استفساریه ملغی شد و اصل تبعیض در جای خود باقی مانده است.
3 . اما اصل قصه چه بود؟ روز یکشنبه هفته جاری با توجه به اعتراضات به حق رسانه ها، مردم و دانشجویان به مصوبه دوشنبه قبل (یعنی همان استفساریه) اینجانب و هفده تن از همکاران دیگر، طرح دو فوریتی ای را آمده کردیم که بر اساس آن تبصره 3 ماده 71 حذف می شد. این طرح در ساعت 10:35 روز یکشنبه تحویل هیات رییسه مجلس شد. بنده در اخذ امضا از نمایندگان تلاش کردم تا این طرح حساس را فقط به امضای نمایندگانی برسانم که پرونده روشنی در مبارزه با ویژه خواری ها دارند. برای همین به چهره های شاخص جبهه پایداری اکتفا نکردم و سراغ برخی دوستان دیگر مانند آقای دهقانی نقدر و سروری که در صحن علنی حاضر بودند هم رفتم. نهایتا این طرح به امضای رسایی، کوچک زاده، آقاتهرانی، سروری، کوثری، هدایت خواه، زارعی، دهقانی نقندر، ، قاضی زاده، حسینیان، شهرزاد، کریمی قدوسی، سلیمی، بزرگواری، طاهری، آشتیانی، قرهخانی رسید و آقای محبی نیا هم به هنگام نوشتن دستور ارسال طرح به اداره قوانین آن را امضا کردند.
4 . به فاصله نیم ساعت، بنده متوجه شدم که برخی از نمایندگان با محوریت آقای ابوترابی، در حال جمع آوری امضا برای یک طرح دو فوریتی دیگر هستند که بر اساس آن فقط استفساریه هفته گذشته ملغی می شد ولی اصل تبصره 3 در جای خود باقی می ماند. بنده و برخی از دوستان دیگر به آقای ابوترابی مراجعه کردیم که با توجه به دو فوریتی ای که ما به هیات رییسه تحویل داده ایم، دیگر نیازی به این طرح نیست. به اضافه این که اصل تبعیض در تبصره 3 ماده 71 است نه در استفساریه ای که در باره این تبصره تصویب شده.
5 . توضیحات ما فایده ای نداشت و آب و هوای تحرکات این شخصیت ها حکایت از این می کرد که قرار است موضوع به نوعی لاپوشانی شود! اما چرا که در ادامه خواهم نوشت . روز دوشنبه مجددا این موضوع را پیگیری کردم که مبدا طرح دو فوریتی ما از دستور خارج شود. آقای محبی نیا در تماس تلفنی به من گفت که آقایان گفته اند که شما طرحتان را پس گرفته اید! گفتم به هیچ وجه . این دوفوریت باید فردا در دستور کار صحن علنی قرار گیرد. از اینجا به بعد، یقین کردم که قرار است قضیه را مانند مصوبه بازگرداندن وقف 250 هزار میلیارد تومان دانشگاه آزاد هوا کنند.
6 . امروز صبح وقتی به صحن علنی مجلس رفتم، دیدم که برخی از این آقایان اصرار دارند که دو فوریتی ما در خصوص حذف تبصره 3 ماده 71 به رای گذاشته نشود و فقط دو فوریتی لغو استفساریه به رای گذاشته شود. سئوال کردم چرا این اصرار را دارید؟ آقای ابوترابی و حتی آقای لاریجانی گفتند که نگرانیم طرح شما رای نیاورد و این برای مجلس خوب نیست، آبرو ریزی می شود! استدلال برخی از همکاران این بود که در حال حاضر وقتی در برابر انتقادات قرار می گیرم اعلام می کنیم که اصل تبعیض در تبصره 3 ماده 71 است که در مجلس هفتم تصویب شده و به مجلس هشتم ربطی ندارد و اگر این طرح شما رای نیاورد، انتقادات متوجه مجلس هشتم خواهد شد! گفتم اگر ما فقط استفساریه را لغو کنیم که فقط با مردم بازی کرده ایم چون اصل تبعیض در تبصره 3 ماده 71 است و همه این را می دانیم. گفتند ما می خواهیم کاری کنیم تا مجلس رای دهد و فشار افکار عمومی از روی مجلس برداشته شود! گفتم با این کار فشارها را بیشتر می کنید چون رسانه ها، دانشجویان و آنهایی که به حق پیگیر این موضوع هستند، متوجه می شوند که اصل تبعیض در تبصره 3 ماده 71 است و لغو استفساریه چیزی نیست. به اضافه این که در این چند روز نیز همه ما مصاحبه کرده ایم و گفته ایم که مشکل از کجاست. گفتم که اگر نمایندگان را توجیه کنید و آنهایی که رایشان با میل و اشاره شماها تنظیم می شود، اگر بفهمند که نظر شما هم همراهی است با حذف تبصره 3 ماده 71 است، رای می دهند.
7 . در ادامه جلسه وقتی اصرار آنها و هیات رییسه برای انصراف ما فایده نداشت، نهایتا قرار شد که دوفوریتی حذف تبصره 3 ماده 71 در دستور قرار بگیرد اما به یکباره در لحظه طرح موضوع، آقای محبی نیا اعلام کرد که ما دو طرح دو فوریتی داشتیم که برخی از نمایندگان امضای خود را از ذیل طرح دو فوریتی حذف تبصره 3 ماده 71 پس گرفته اند و از آقای ابوترابی خواست تا درباره طرح دیگر سخن بگوید. بنده و آقای حسینیان برای بررسی موضوع به جایگاه هیات رییسه رفتیم و هر چه اصرار کردیم تا اگر کسی امضای خودش را پس گرفته باید آن را مکتوب انجام داده باشد و هیات رییسه باید آن را به ما نشان دهد، آقای محبی نیا و باهنر زیر بار این کار نرفتند! حتی آقای باهنر مرا تهدید کرد که برو پایین والا اسمت را به عنوان بی نظم از پشت تریبون اعلام می کنم و آبرویت را می برم که من هم گفتم آبروی من دست شما نیست تا آن را ببری یا نگه داری. نهایتا با اصرار زیاد ما آقای محبی نیا بدون این که برگه ای مکتوب به ما نشان دهد اعلام کرد که چهار نفر یعنی آقایان دهقانی نماینده طرقبه و شاندیز، سروری نماینده تهران، آشتیانی نماینده قم و قره خانی نماینده علی آباد کتول چند دقیقه قبل امضای خود را پس گرفته اند! گفتم آقای محبی نیا تا همین چند لحظه قبل من با شما صحبت می کردم و شما گفتید که برای طرح دوفوریتی هیچ مشکلی نیست، پس چطور به یکباره چهار نفر امضای خود را پس گرفتند؟! اگر پس گرفتند چرا زودتر نگفتید تا برخی از همکاران دیگر که قبلا نبوده اند بیایند و امضا کنند؟ اساسا این در حالی بود که یک ساعت از توزیع برگه های طرح دوفوریتی در بین نمایندگان می گذشت و پس گرفتن امضا در چنین شرایطی معنی نداشت. کار به اینجا که رسید فهمیدم ظاهرا دوستان هیات رییسه ما وقتی فشارهای وارده به ما را بی تاثیر دیده اند، دست به یک کودتا از جنس پارلمانی و هیات رییسه ای زده اند! اتفاقی که در صحن علنی زیاد رخ داده است از جمله در تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد که 250 هزار میلیارد تومان اموال عمومی به نام وقف خصوصی می شد و اصل نود رفتار هیت رییسه را بررسی و محکوم کرد ولی هیئت رییسه هرگز اجازه قرائت این گزارش را نداد.
8 . آقای باهنر از آقای ابوترابی خواست تا به عنوان طراح حذف استفساریه سخن بگوید و آقای ابوترابی هم شروع به سخن کرد. وقتی کار به اینجا رسید و ما دیدیم که هیات رییسه در تبعیضی آشکار به دنبال اجرای خواسته های خودش است نه اجرای آیین نامه، با پیشنهاد آقای حسینیان و در دفاع از حقوق مردم و در اعتراض به این رفتارها به سمت درب خروجی صحن علنی حرکت کردیم. بسیاری از همکاران از جمله آقایان زارعی، آقا تهرانی، کریمی قدوسی، قاضی زاده، ابطحی، حسینیان، موسوی مبارکه، محمدی اردبیل، کوچک زاده، کوثری، هدایت خواه و برخی از همکاران دیگر قصد خروج از صحن علنی را داشتیم که ابتدا هیات رییسه اجازه باز کردن درب را نمی داد و وقتی اصرار و پافشاری ما را دید، در کمال ناباوری علی رغم این که نمایندگان کارت خروج خود را می زدند اما عدد حاضران در جلسه کم نمی شد؟! برخی از نمایندگان مانند آقای توکلی و علی مطهری که در مقابل درب خروج حضور یافته بودند، از ما درخواست می کردند که به داخل صحن برگردیم که من به این همکارن گفتم از شما انتظار نبود! به آقای مطهری گفتم که اگر واقعا دنبال حق بودی چرا برای این رفتارهای هیات رییسه استعفا نمی دهی؟ به آقای توکلی گفتم انصافا اگر دولت چنین رفتاری کرده بود همینطور عمل می کردید ...
9 . اینجا بود که برخی از نمایندگان از جمله آقای کامران و خانم اخوان و چند تن از نمایندگان دیگر با مراجعه به هیات رییسه و امضای دو فوریتی ای که ما تقدیم کرده بودیم، بهانه را از آنها گرفتند. رفتار هیات رییسه که مانند یکشنبه سیاه در وقف 250 هزار میلیارد تومان اموال دانشگاه آزاد کاملا بر خلاف تمامی مبانی بود و از طرفی پایداری همکاران امضا کننده دو فوریتی حذف تبصره 3 ماده 71 در نهایت باعث شد تا آقای باهنر مجبور شود سخنان آقای ابوترابی را قطع کند و طرح آن دوفوریتی را متوقف کند تا طبق آیین نامه، دوفوریت امضا شده که اصل تبعیض را از بین می برد مطرح شود. در این بین که من و همکاران دیگر در حال حرکت به سمت صندلی های خود بودیم تا در این باره سخن بگوییم، آقای باهنر از آقای دهقان، عضو هیات رییسه و نماینده طرقبه که امضای خودش درباره این طرح را پس گرفته بود، درخواست کرد که به عنوان طراح سخن بگوید! این در حالی بود که همه می دانستند طراح اولیه و اصلی این طرح بنده بودم نه آقای دهقان و ایشان اساسا امضای خودش را پس گرفته بود! با اعتراض مجدد ما آقای دهقان ادامه نداد و بنده به عنوان طراح توضیح دادم که چرا باید به این دوفوریت رای داد و دوفوریت پیشنهادی آقای ابوترابی دردی را دوا نمی کند. گفتم که اگر مدعی نمایندگی مردم هستید باید به طرحی رای دهید که مردم از ما می خواهند و آن رفع تبعیض است. بعد از سخنان طراح، باز در کمال ناباوری آقای دهقان که امضای خودش را پس گرفته بود، به عنوان یکی از موافقان طرح سخن گفت و بعد از ایشان البته آقای حسینیان به وضوح تمام و با استحکام و استدلال های خیلی خوب به عنوان دومین موافق سخن گفت. آقای یوسف نژاد و آقای توکلی هم در مخالفت سخن گفتند که سخنان آقای توکلی از جمله این که دریافت مابه التفاوت حقوق، تبعیض نیست، برخلاف مواضع عدالت طلبانه ایشان در این سال ها و حتی بر خلاف نامه ای بود که چند روز قبل منتشر کرده بود. این مواضع تعجب ما را بیشتر کرد که چرا این دوستان نگران آبروی از دست رفته نیستند و چرا نمی خواهند این طرح عدالت طلبانه به ثمر بنشیند؟!
10 . نهایتا رای گیری به عمل آمد و همانطور که در یادداشت روز شنبه ام در هفته نامه 9 دی پیش بینی کرده بودم ، اکثریت نمایندگان مجلس حاضر نشدند به حذف تبصره 3 ماده 71 قانون خدمات مدیریت کشوری و این تبعیض آشکار رای دهند! یعنی اگر مدیری مانند ما نمایندگان بعد از دوره نمایندگی به یک کارمند عادی یک اداره تنزل پیدا کنیم، همچنان 80% از حقوق و مزایای دوره نمایندگی را دریافت خواهیم کرد و اگر بازنشسته شویم هم باز این حقوق را تا پایان عمر دریافت خواهیم کرد تا تطابق تطبیق صورت گیرد! بعد از این مرحله، دو فوریت آقای ابوترابی در خصوص لغو استفساریه هفته قبل طرح شد و نمایندگان به آن رای دادند و البته برخی از رسانه ها تلاش کردند این گونه القا کنند که مجلس کار بزرگی کرده و به نفی تبعیض رای داده است، در حالی که این جز ماست مالی و قلب واقعیت چیزی دیگر نیست چرا که تبصره 3 ماده 71 در جای خود باقی است و البته رسانه های انقلابی و مردم باهوش و نخبگان تیزهوش این را می فهند حتی اگر ما بخواهیم آن را طور دیگری نشان دهیم.
11 . واقعیت را بخواهید از مجلسی که به وقف 000/000/000/000/250 میلیارد تومان اموال دانشگاه آزاد رای می دهد و در حمایت از جاسبی و دانشگاه آزاد رکود می شکند و 240 امضا در ذیل نامه تقدیر از آنها ثبت می کند و دستور صریح رهبری در خصوص تصویب طرح نظارت بر نمایندگان را یک سال و چهار ماه سرگردان می گذارد و ... انتظاری بیش از این نیست که فقط حدود 64 نفر به حذف تبصره 3 ماده 71 که تبعیض آشکار است، رای دهند.
12 . تشکل های دانشجویی، نخبگان و رسانه هایی که با اهداف انقلابی این موضوع را پیگیری می کردند، از یاد نبرند که مصوبه تبعیض آمیز همچنان در جای خود باقی است بنابر این باید این موضوع را تا رسیدن به نتیجه حذف آن پیگیری کنند . البته مردم ما شک نداشته باشند که برخی از رسانه ها نیز به دنبال قلب واقعیت خواهند رفت و موضوع را به شکل دیگری القا خواهند کرد که این می تواند به عنوان یک شاحص درباره رفتار آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.
13 . اما چرا وقتی در روز یک شنبه ما این طرح دوفوریتی را ارائه دادیم بلافاصله جریانی در داخل مجلس یک دوفوریتی دیگر را در دستور آورد؟ چرا از روز یکشنبه تا امروز این جماعت تلاش کردند تا ما را منصرف کنند؟ چرا امروز تلاش کردند تا این دوفوریتی طرح نشود و آن دو فوریتی طرح شود؟ چرا برخی از نمایندگان که از آنها انتظار پس گرفتن امضا در خصوص چنین طرح مهمی نبود، به یک باره و البته به صورت شفاهی اعلام کردند که امضای خود را پس گرفته اند؟ و چندین چرای دیگر ... پاسخ را یکی از نواب رییس به من داد، شاید تعجب کنید ولی ایشان که تمام تلاشش را کرد تا این طرح دو فوریتی ضد تبعیض به ثمر ننشیند همه این چراها را در یک جمله پاسخ داد که ما نمی خواستیم این کار به نام شما ثبت شود!
برگرفته از :وبلاگ شخصی حمید رسائی
کمین گاه مدرن پدافند هوایی ایران
سامانه مرصاد قابلیت شناسایی هدسامانه پدافند هوایی میانبرد و ارتفاع متوسط مرصاد که
سال گذشته معرفی شد هم اکنون به صورت عملیاتی در اختیار یگان های پدافند
هوایی در نقاط مختلف کشور است. این سامانه که با بهره گیری از تجارب
عملیاتی 8 سال دفاع مقدس و کاربری سامانه بسیار موفق هاوک ساخته شده در
مرحله تولید انبوه قرار داشته و با آماده شدن آتشبارها پس از آزمایشات به
یگان های عملیاتی تحویل داده می شود.
در این سامانه رادار جستجو و کشف
هدف «کاوش» کار یافتن اهداف را بر عهده دارد. اهداف کشف شده دسته بندی و
ارزیابی شده و اطلاعات به واحد فرماندهی و کنترل ارسال می شود. رادار
جستجوگر ارتفاع پست «جویا» نیز برای کمک به کشف و ردگیری اهدافی که در
ارتفاع پایین پرواز می کنند ایفای نقش می کند. با کمک این رادار مرصاد
توانایی انهدام اهداف پروازی در ارتفاع پایین را نیز دارد. با تشخیص مرکز
کنترل آتش سامانه، وظیفه ردگیری و قفل روی اهدافی که خطرناک تر تشخیص داده
می شود به رادار ردگیر «هادی» سپرده شده و این رادار که سامانه های
الکترواپتیکی نیز با آن همراه و هماهنگ شده اند کار تأمین اطلاعات لازم
برای هدایت موشک نیمه فعال راداری را به سمت هدف تا لحظه اصابت به آن به
انجام می رساند.
چرا اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد؟
ایران میتواند به راحتی تنگه هرمز را که راه عبور نفت کشهایی است که یک سوم نفت دنیا را تامین میکنند، ببندد. این بدین معنی است که تقریبا تمامی خروجی عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق بسته خواهد شد. نادیده گرفتن این تنگه، کتمان حقیقت است. عرض کل این آبراه ۳۵ کیلومتر است. این یعنی چیزی نزدیک به فاصله غزه تا تا شوا که همین چند هفته پیش جهاد اسلامی با یک راکت ابتدایی آن منطقه را مورد حمله قرار داد. ایران دارای قایقهای موشکی بسیاری است ولی هیچ نیازی به آنها نخواهد بود، موشکهای زمینی کفایت خواهند کرد.
به گزارش مشرق به نقل از فردا، مدتی است که رسانه های غربی با پروپاگاندایی هماهنگ از احتمال بالای حمله نظامی اسراییل به ایران سخن می گویند. این در حالی است که ناظران بی طرف معتقدند که اسرائیل نه توان مقابله با ایران را دارد و نه از لحاظ سیاسی و اقتصادی در جایگاهی قرار دارد که بتواند از پس هزینه های مادی و معنوی چنین حمله ای بر بیاید. مقاله پیش رو در نشریه تحلیلی گلوبال آبزرور منتشر شده و تحلیل گر ارشد این نشریه این پروپاگاندای هماهنگ و بی شرمانه را بررسی کرده است.
ماجرای رویاروئی ۲ طرح دیروز مجلس چه بود؟
روز گذشته ۲ طرح همزمان با هدف اصلاح مصوبه پیشین و جنجالی مجلس به هیئت
رئیسه تقدیم شد.یک طرح که منسوب به اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی بود مورد
مخالفت مجلس قرار گرفت و نهایتا طرح دوم که امضای تعدادی از اصولگرایان از
جمله امضای شاخص احمد توکلی پای آن بود رای آورد.اما تفاوت این ۲ طرح چه
بود و چرا نمایندگان به طرح اول رای ندادند؟
برای پاسخ به این سوال ابتدا نگاهی به آنچه با نام استفساریه تصویب و موجب انتقادات گسترده در جامعه شد خواهیم داشت.
در
ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، طبق روش مرسوم در همه جای دنیا که منطق
علمی و سیاسی هم دارد هر گاه یک کارمند دولت به سمت سیاسی گمارده شود، و
بعد از حداقل دو سال خدمت در مقام یک سیاستمدار به سمت پایینتری نصب شد،
دریافتیاش در ابتدای این جابجایی از هشتاد درصد حقوق و وفوقالعادههای
مستمرش در زمان سمت سیاسی، کمتر نمیشود.
تا اینجا مردم ظاهراً اعتراضی ندارند، چنانکه اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری ۴ سال است آغاز شده و مردم معترض نبودند.
اما به یکباره تعدادی از نمایندگان که اسامی و امضای آنها فاش شد استفساریه ای را با هدف رفع ابهام از این قانون مطرح کردند.
استفساریه مصوب روز دوشنبه چه بود؟
«۱-
آیا حکم تبصره (۳) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری در عبارت «به میزان
مابهالتفاوت تا هشتاد درصد (۸۰%) را تفاوت تطبیق دریافت خواهند نمود» بر
کلیه مقامات موصوف در ماده (۷۱) اعم از شاغل یا بازنشستهای که تاریخ
بازنشستگی آنها قبل یا بعد از تاریخ لازمالاجراء شدن قانون باشد شمول دارد
و دولت و صندوقهای بازنشستگی و تامین اجتماعی مکلفند کلیه مطالبات موصوف
ناشی از اجرای آن از تاریخ لازمالاجرا شدن قانون را بر مبناء آخرین حقوق و
مزایای هر سال مقام نظیر پرداخت نمایند؟
۲- آیا حکم تبصره (۳) ماده (۷۱) شامل کارکنان دستگاههای مستثنی شده در ماده (۱۱۷) قانون مرقوم میشود؟ یا خیر؟ »
که نهایتا مجلس پاسخ داد:
۱-
بلی، باید بر مبناء هشتاد درصد (۸۰%) آخرین حقوق و فوقالعادههای موضوع
ماده (۱۰۶) مقام نظیر، به کلیه شاغلین و بازنشستگانی که حداقل دو سال در
پستهای موضوع ماده (۷۱) یا همتراز آنان خدمت نموده یا بنمایند برای شاغلین
از تاریخ لازمالاجراء شدن قانون (۱۴/۹/۱۳۸۶) و بازنشستگان از تاریخ تصویب
(۸/۷/۱۳۸۶) محاسبه و پرداخت گردد، به طوری که همواره هشتاد درصد (۸۰%)
حقوق و مزایای مقامات نظیر و همتراز آنها کمتر نباشد.
۲- حکم تبصره ۳
ماده (۷۱) قانون، ناظر بر مقامات موضوع این قانون و همترازان آنان است که
شامل کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) همین قانون میشود.»
به این ترتیب آنچه اتفاق افتاد این بود که
این
حکم قانونی را تحت عنوان تفسیر به ۱) بازنشستگان تعیم دهند، ۲) پوشش آن را
نه تنها برای کارمندان دولت، بلکه برای مقاماتی که کارمند دولت نبودهاند
گسترش دهند، و ۳) نسبت ۸۰% دریافتی مستمر مقامات را برای تا پایان عمر
تضمین کنند.
این طرح با این وضعیت مورد انتقاد شدید رسانه ها قرار
گرفت و همین موضع باعث شد ۲ طرح همزمان برای اصلاح این مصوبه جنجالی به
مجلس ارائه شود.
طرح اول که رای نیارود چه می گفت:
حجاب مردان را حریص می کند؟
در مورد غریزه جنسی و برخی غرایز دیگر، برداشتن قیود، عشق به مفهوم واقعی را میمیراند و طبیعت را هرزه و بیبند و بار میکند؛ در این مورد هر چه بیشتر عرضه شود، هوس و میل به تنوع افزایش مییابد.
یکی از ایرادهایی که بر حجاب گرفتهاند این است که ایجاد حریم میان زن و مرد بر اشتیاق ها و التهاب ها میافزاید و طبق اصل «الانسان حریص علی ما منع منه»، حرص و ولع نسبت به اعمال جنسی را در زن و مرد بیشتر میکند؛ به علاوه سرکوب کردن غرایز موجب انواع اختلال های روانی و بیماری های روحی میگردد. آیا این حرف صحیحی است ؟
***
راسل در کتاب زناشویی و اخلاق اعتراف می کند که عمل روحی در مسائل جنسی غیر از حرارت جسمی است ، آنچه با ارضاء تسکین می یابد حرارت جسمی است نه عطش روحی. بدین نکته باید توجه کرد که آزادی در مسائل جنسی سبب شعله ور شدن مشمولات به صورت حرص و آز می گردد، از نوع حرص و آزهایی که در صاحبان حرمسراهای رومی و ایرانی و عرب سراغ داریم. ولی ممنوعیت و حریم ، نیروی عشق و تغزل و تخلیل را به صورت یک احساس عالی و رقیق و لطیف و انسانی تحریک می کند و رشد می دهد و تنها در این هنگام است که مبدا و منشأ خلق هنرها و ابداع ها و فلسفه ها می گردد.
حاجت های طبیعی بر دو قسم است: یک نوع حاجت های محدود و سطحی است مثل خوردن، خوابیدن، در این نوع از حاجت ها همین که ظرفیت غریزه شباع و حاجت جهانی مرتفع گردد، رغبت انسان هم از بین می رود حتی ممکن است به تنفر و انزجار مبدل گردد. ولی یک نوع دیگر از نیازهای طبیعی صفت و هیجان پذیر است مانند پول پرستی و جاه طلبی.
غریزه جنسی دارای دو جنبه است ، از نظر حرارت جسمی از نوع اول است ولی از نظر تمایل روحی دو جنس به یکدیگر چنین نیست.
جاه طلبی بشر هم از همین قبیل است، ظرفیت بشر از نظر جاه طلبی پایان ناپذیر است،هر فردی هر مقام اجتماعی و هر پست عالی را که به دست آورد باز هم طالب مقام بالاتر است و اساساً هر جا که پای حس تملک به میان بیاید از پایان پذیری خبری نیست.
غریزه جنسی دو جنبه دارد:
ادامه مطلب ...