««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

افتتاح مدرن‌ترین کارخانه تولید صفحات سوخت جهان در اصفهان

افتتاح مدرن‌ترین کارخانه تولید صفحات سوخت جهان در اصفهان


http://fordunews.com/images/newspost_images/fordu-hasteee2.jpg

فردو تاسیساتی در دل کوه است که گنجایش 3000 ماشین سانتریفیوژ را دارد. ایران اعلام کرده است بنا دارد غنی سازی 20 درصد را به طور کامل از نطنز به این تاسیسات منتقل و حجم آن را 3 برابر کند.

به گزارش مشرق به نقل از ایران هسته ای، اگرچه غربی‌ها در شش سال اخیر دیگر دیده‌اند که پس از هر دور فشار و فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای کشورمان، مقام‌های ایرانی نه تنها عقب نمی‌نشینند، بلکه چند گام نیز به جلوتر می‌روند اما گویا قرار نیست از این ماجرا درس بگیرند و در حالی که اوباما خرداد ماه سال گذشته از تحریم‌های شورای امنیت و به‌دنبال آن، تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا و کنگره امریکا به تحریم‌های فلج کننده یاد کرده بود، به‌دنبال گزارش مملو از اطلاعات جعلی آمانو به‌دنبال دور جدید فشارها هستند.

اما در این شرایط، ایران نیز بیکار ننشسته و همچنان که به‌دنبال صدور هر یک از قطعنامه‌های قبلی، یک دستاورد جدید فنی را رو می‌کرد، این‌بار نیز در سالروز شهادت شهید مجید شهریاری که شهریار هسته‌ای ایران بود، به‌دست عوامل موساد و ام‌آی‌6 انگلیس، در نظر دارد که توانمندی‌های فنی خود را در فردو و بوشهر به رخ بکشد.

وزیر امور خارجه ایران صبح امروز در گفت‌وگو با بخش پیک بامدادی خبر رادیو ایران از افتتاح مدرن ترین کارخانه‎ی تولید صفحات سوخت هسته ای جهان در ایران در آینده نزدیک به‌نام شهید شهریاری خبر داد و به نقش ویژه این شهید در پروژه تولید صفحات سوخت اشاره کرد.

وی درباره محاسبات سوخت 20 درصد به نقش مؤثر شهید شهریاری در این خصوص اشاره کرد و گفت: شهریاری با اعتماد به نفس بالا، زمانی که فردی نبود این کار را انجام دهد، این محاسبات را نخستین بار انجام داد و این کارخانه اکنون راه افتاده است.

صالحی افزود: وقتی شهریاری شهید شد، نگران بودم زیرا وی تنها فردی بود که می دانست در این زمینه تخصصی چه کار باید کرد اما پس از سفر به اصفهان متوجه شدم آن شهید بزرگوار هنگام کار حدود 20 نفر را در کارگاه آموزشی تربیت کرده است. وی گفت: اکنون بیش از چندین هزار مهندس هسته ای داریم و تقریبا در بحث هسته ای موضوعی نیست که ما اراده کنیم و به آن نرسیم.

اما در حالی که غرب تلاش می کند توجهات درباره برنامه هسته ای ایران را به موضوع انحرافی و جعلی "ابعاد احتمالی نظامی" (PMD) منحرف کند، مقام های مسئول در تهران می گویند غربی ها به زودی با غافل‌گیری های فنی مهمی در برنامه هسته ای ایران مواجه خواهند شد.

گزارش اخیر یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تلاش می کند مسئله هسته ای ایران را در موضوع ابعاد احتمالی نظامی خلاصه کند، اما نگاهی به محتوای این گزارش و همچنین اظهارات مسئولان ایرانی پس از انتشار آن نشان می دهد آنچه غرب باید نگران آن باشد، در واقع چیز دیگری است.

گزارش های موجود نشان می دهد به زودی در چند حوزه فنی از برنامه هسته ای ایران اتفاقات مهمی رخ خواهد داد که محاسبات غرب را در این باره که می توان از طریق تشدید فشار جلوی ایران را گرفت، کاملا به هم خواهد ریخت.

دو نمونه از این موارد که اطلاعات علنی درباره آنها وجود دارد مربوط به فردو و بوشهر است.

در مورد تاسیسات فردو، همه شواهد حاکی از آن است که فردو در حال عملیاتی شدن است و به زودی تعداد تاسیسات غنی سازی ایران به 3 تاسیسات (فردو، نطنز صنعتی و نطنز آزمایشگاهی) افزایش خواهد یافت.

پاراگراف 23 از گزارش اخیر آمانو اطلاعات مهمی درباره زمان بندی راه اندازی فردو ارائه می دهد. در این پارارگراف آمده است: «ایران در 17 اکتبر 2011 (25 مهر 1390) همان طور که در نامه اش به تاریخ 11 اکتبر 2011 (19 مهر 1390) به آژانس اعلام کرده بود، یک سیلندر بزرگ حاوی اورانیوم غنی شده با خلوص پایین را که به شکل هگزافلورید اورانیوم بود از تاسیسات غنی سازی سوخت به تاسیسات غنی سازی سوخت فردو انتقال داد و یک سیلندر کوچک حاوی اورانیوم ضعیف شده (DU) را به شکل هگزافلورید اورانیوم انتقال داده است. به گفته مقامات ایران، از اورانیوم غنی شده با درجه خلوص پایین برای تزریق در سانتریفیوژها و از اورانیوم ضعیف شده برای انفعالی کردن خطی استفاده خواهد شد. در 24 اکتبر 2011 (2 آبان 1390)، آژانس مهر و موم سیلندر حاوی اورانیوم ضعیف شده را برداشت و سیلندر در ایستگاه تزریق تثبیت شد.آژانس بنا به درخواست ایران، مهر سیلندر حاوی اورانیوم غنی شده با خلوص پایین را در تاریخ 8 نوامبر 2011 (17 آبان 2011) باز خواهد کرد و این سیلندر هم در ایستگاه تزریق ثابت خواهد شد».

نتیجه ای که از این بند از گزارش می توان به صراحت گرفت این است که مهر و موم یک سیلندر حاوی اورانیوم با غنای 5/3 درصد در تاریخ 17 آبان (بیش از دو هفته پیش) در فردو گشوده شده و احتمال دارد تزریق گاز به ماشین های سانتریفیوژ در این تاسیسات آغاز شده باشد.

فردو تاسیساتی در دل کوه است که گنجایش 3000 ماشین سانتریفیوژ را دارد. ایران اعلام کرده است بنا دارد غنی سازی 20 درصد را به طور کامل از نطنز به این تاسیسات منتقل و حجم آن را 3 برابر کند.

خبر دوم احتمالا به زودی از بوشهر منتشر خواهد شد جایی که تنها نیروگاه تولید برق هسته ای ایران در حال کار است.

فریدون عباسی دوانی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه 2 آذر 1390 (23 نوامبر 2011) اعلام کرد بوشهر در دهه فجر 1390 به ظرفیت کامل خود خواهد رسید و 1000 مگاوات برق تولید خواهد کرد.

کارشناسان می گویند در این صورت ایران این امکان را خواهد داشت که نفت بیشتری را برای صادرات آزاد کرده یا ذخیره سازی کند و همچنین راه برای انعقاد قرارداد فازهای بعدی نیروگاه بوشهر هم باز خواهد شد.

به عقیده کارشناسان در تهران نکته مهم این است که غرب در واقع از ناکام ماندن تلاش هایش برای کند یا متوقف یا کند کردن برنامه ایران در 6 حوزه زیر عصبانی است اما از آنجا که این حوزه ها کاملا قانونی وز یر نظر آژانس است موضوع «ابعاد احتمالی نظامی» را پیش کشیده تا بتواند فشار بر ایران را ادامه بدهد. این 6 حوزه چنین است:

1- راه اندازی فردو

2- نصب نسل 2 و 3 ماشین های سانتریفیوژ در نطنز

3- انباشت مواد 20 درصد

4- تداوم روند تولید سوخت راکتور تهران

5- نیروگاه بوشهر

6- تداوم ساخت راکتور آب سنگین اراک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد