««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

دم‌نوش‌های ضدبیماری پاییزی

دم‌نوش‌های ضدبیماری پاییزی

اگر دوست دارید پاییز و زمستان را بدون سرماخوردگی و زکام پشت سر بگذارید باید از همین امروز دست به کار شوید. تنها راه گذراندن پاییز و زمستان بدون دردسر تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش توان جسمی برای مقابله با انواع بیماری‌ها و ویروس‌های شایع این فصل است.

اگر دوست دارید پاییز و زمستان را بدون سرماخوردگی و زکام پشت سر بگذارید باید از همین امروز دست به کار شوید.

درمانگران طب سنتی در جهان بر این باورند که تنها راه گذراندن پاییز و زمستان بدون دردسر تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش توان جسمی برای مقابله با انواع بیماری‌ها و ویروس‌های شایع این فصل است. به همین دلیل این درمانگران به خانواده‌ها توصیه می‌کنند تا مصرف برخی از گیاهان و موادغذایی را در آستانه شروع فصل پاییز در سبد غذایی خود و فرزندان‌شان بگنجانند و تدابیر سلامت و تندرستی این مکاتب درمانی را همزمان با شروع فصل‌های سرد در خانه اجرا کنند.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/7/27/103430_411.jpg

پاکسازی یا بخور گیاهی
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/7/27/103431_252.jpg
سالاد مقوی پاییزی

برای تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن از همین امروز می‌توانید دست به کار شوید. با برنامه‌ریزی مشخص و منظم هر روز از سبزی‌ها و میوه‌های تازه حاوی آنتی‌اکسیدان در رژیم و برنامه غذایی خود استفاده کنید. به این ترتیب که در یکی از وعده‌ها یا میان وعده‌ها حتما تمامی اعضای خانواده را به صرف یک سالاد میوه مقوی گرد هم جمع کنید. بهتر است از میوه‌های تازه در این برنامه غذایی استفاده کنید. علاوه بر این سبزی‌هایی مانند اسفناج، کلم و هویج را هر روز در یکی از وعده‌های غذایی میل کنید. این دستور را در طول فصل‌های سرد سال ادامه دهید به‌ویژه اگر در گروه افرادی قرار دارید که پاییز از راه نرسیده دچار سرماخوردگی می‌شوند.
تسکین علائم با چای سلمانی‌ها

 درمانگران مکتب طب سنتی هند، (آیورودا)، برای درمان سرماخوردگی از چای و دم‌نوش دارچین استفاده می‌کنند. این درمانگران علاوه‌بر آن‌که از دارچین به‌صورت مستقل برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا و زکام استفاده می‌کنند، از این چوب خوش عطر و بو برای تهیه برخی از داروهای ترکیبی خود برای درمان بیماری‌هایی دستگاه گوارش، نفخ شکم، اسهال و تسکین دردهای روزهای قاعدگی نیز بهره می‌گیرند. درمانگران مکتب آیورودا بر این باورند که نوشیدن یک تا 2 لیوان چای دارچین در طول روز سیستم دفاعی بدن را نسبت به ابتلا به سرماخوردگی و زکام مقاوم و ایمن می‌کند.


http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/7/27/103432_451.jpg
دم‌نوش گل‌گاوزبان بنوشید

برای پیشگیری از ابتلا به زکام و سرماخوردگی و تقویت خود کافی است دم نوش گل گاوزبان را به برنامه هفتگی خود اضافه کنید.

 به‌عنوان مثال می‌توانید هفته‌ای 2‌فنجان گل گاوزبان را در برنامه روزانه خود قرار دهید و در کنار نوشیدن چای معمولی یا چای سبز‌، دم نوش گل گاوزبان بنوشید و سپس نوشیدن دم نوش گاوزبان را ادامه دهید و تعداد فنجان‌ها را به 3 تا 4 فنجان در هفته برسانید. این نوشیدنی کمک می‌کند تا علاوه بر تعریق کافی بدن، سموم و مواد زائدی که در بدن وجود دارد و موجب ابتلای شما به بیماری‌های شایع فصل‌های سرد می‌شود، از بدن‌تان خارج شود.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/7/27/103435_631.jpeg
این شربت را در پاییز هم بنوشید

حتما با شربت تخم بالنگو آشنا هستید. بسیاری از خانم‌ها از این شربت در کنار عرق‌های گیاهی خوش طعم و خوش عطر همچون عرق نعنا یا عرق شاه‌تره در فصل تابستان برای خنک کردن و افزایش نشاط اعضای خانواده یا مهمانان خود استفاده می‌کنند و از اثرات مفید آن مطلع هستند اما شاید کمتر درباره خواص این شربت گیاهی در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی شنیده باشند. درمانگران طب سنتی ایران نوشیدن مستمر این شربت را در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی در پاییز بسیار موثر می‌دانند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد