««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها :

برخی از نمایندگان در حال نزدیک شدن به کانون های قدرت و ثروت هستند


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQPmZnZSCxUbgdGK9px0bnd4XE2P4PHaByBSLoi6D7dROhYdOlhkaoR94eH

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با تاکید بر اینکه بعضی از نمایندگان مجلس در حال نزدیک شدن به کانون های قدرت و ثروت هستند و ما باید هوشیار باشیم،گفت: نماینده ای که با چند میلیارد می خواهد وارد مجلس شود چگونه می تواند به موکلان خود پاسخگو باشد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در دوازدمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به شعار این نشست مبنی بر "نقد واقع بینانه گامی به پیش در تحقق عدالت سیاسی" گفت: معتقدم نقد غیر از عیب جویی است چراکه عیب جویی همواره برای تخریب است ولی نقد برای تکمیل است .عیب جویی برای تضعیف است ولی نقد برای تقویت، عیب جویی برای تحقیر است ولی نقد برای تکریم. ما باید به گونه ای نقد کنیم که باعث رشد فرد یا یک مجموعه شود.

وی با تاکید بر اینکه در فرهنگ ما نقد به مثابه هدیه دادن است گفت: امام صادق علیه السلام در همین زمینه می فرمایند که محبوب ترین دوستان من کسانی هستند که عیب های مرا به من هدیه می دهند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه نقد واقع بینانه زمانی صورت می گیرد که خودمان را هم بتوانیم نقد کنیم، اظهار داشت: 

بعضی افراد همیشه برای دیگران نقد دارند ولی هنگام نقد خود سکوت می کنند و لذا باید اول خود و مجموعه خود را نقد کنیم.

محمدیان تصریح کرد: باید ابتدا نقاط قوت و ضعف را در نظر گرفت بعد به جمع بندی رسید. اگر جرات و جسارت داشتیم و خودمان را نقد کردیم می توانیم نقدی واقع بینانه برای دیگران داشته باشیم.

محمدیان در خصوص تفاوت میان نقد شخص و نقد عملکرد وی اظهار داشت : اگر افرادی انحراف فکری داشتند یا به جریان های انحرافی وابسته بودند دیگر به سراغ عملکرد اینها نمی رویم چرا که ابتدا باید دید خود افراد مسیر درست را انتخاب کرده اند و در آن حضور دارند یا نه؛ اگر به خود فرد اطمینان پیدا کردیم در مرحله بعد سراغ عملکرد او می رویم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه اشخاصی که به جریان سلطه و باطل وابسته است همیشه باید مورد سوء ظن واقع شود حتی اگر عملکرد خوبی داشته باشد،گفت: ما باید در ابتدای امر خود فرد را ارزیابی کنیم و نباید در ابتدا مهر باطل را بدون هیچ گونه بررسی به فرد زد.

وی تاکید کرد: نقد ما باید به گونه ای باشد که باعث خوشحالی دشمنان و ناراحتی دوستان نشود. نباید طوری نقد کنیم که دشمنان ما همان شب در رسانه های خودشان به آن بپردازند و خوشحال شوند.

محمدیان با تاکید بر اینکه یکی از نکات مهم، رعایت اولویت ها در نقد کردن است، اظهار داشت: تشکل های دانشجویی باید اولویت ها و اصل و فرع ها را تشخیص دهید و به مشکلاتی بپردازند که ریشه در بسیاری از مشکلات ما دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ادامه داد: وقتی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام را مرور می کردم به این نتیجه رسیدم که بیشترین نقاط ضعفی که ایشان به آن اشاره می کنند دنیاگرایی، تجمل گرایی و غرق شدن در مسائل دنیایی به خصوص از جانب مسئولین است.

محمدیان با اشاره به اینکه در نقد ها نباید یک طرفه به قضاوت رفت گفت: اگر قصد نقد جریانی را داشتیم باید به طرف مقابل هم اجازه دهیم مشکلات و توجیهات خود را مطرح کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاهها در خصوص فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات مجلس نهم گفت: همیشه انتخابات فرصتی طلایی است و همواره در کنار این فرصت های طلایی تهدیدهایی برای ما وجود داشته است. فرصت انتخابات نردبانی است برای بالا بردن بینش سیاسی مردم است.

محمدیان با بیان اینکه شان جریانات دانشجویی بالاتر از آن است که از یک فرد یا یک جریان سیاسی حمایت کند، اظهار داشت: تشکل های دانشجویی باید تولید کننده اندیشه باشند.

وی تاکید کرد: شان مجموعه های دانشجویی روشنگری و جهت دهی در مسیری است که حضرت امام و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاهها با تاکید بر اینکه خط قرمز ما با افرادی است که با اصل نظام زاویه دارند، گفت: امروز افرادی در فضای سیاسی کشور حضور دارند که نظام را متهم به تقلب در انتخابات کرده و مخل امنیت کشور شدند؛ آنها باید بیایند و توبه کنند و بگویند که ما اشتباه کردیم و به نظام اتهام تقلب زدیم.

محمدیان افزود: بعضی از نمایندگان مجلس در حال نزدیک شدن به کانون های قدرت و ثروت هستند و ما باید هوشیار باشیم؛ نماینده ای که با چند میلیارد می خواهد وارد مجلس شود چگونه می تواند پاسخ به موکلان خود پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: افرادی که از اموال عمومی و بیت المال استفاده می کنند نباید وارد مجلس شوند چرا که این افراد شایستگی ورود به مجلس را ندارند، ما امیدواریم شاهد مجلسی باشیم که افراد متعهد و متدین و دلسوز مردم در آن حضور داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد