««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

برای عزل و نصب‌ها باید از مشاوران رئیس جمهور هم اجازه می گرفتیم

برای عزل و نصب‌ها باید از مشاوران رئیس جمهور هم اجازه می گرفتیم  

 

علیرضا طهماسبی از چهره های به طور خاص اقتصادی و فعال در این حوزه است.
حضور وی در مراکز تحقیق و توسعه، مشاوره در وزارتخانه های صنعتی و کار در مرکز پژوهش های مجلس در سالهای قبل از ۸۴حاشیه چندانی نداشت تا آنکه در آن سال برای تصدی وزارت صنایع و معادن به احمدی نژاد معرفی شد.

طهماسبی در گفت‌وگویی که باشگاه خبرنگاران با او داشته در پاسخ به این سوال که بعد استعفای شما موجی از استعفاها و برکناری ها آغاز شد حتی عده ای به شوخی می گفتند دست طهماسبی در نوشتن استعفانامه سبک بود ...، می‌گوید: 

ج) من مطالبی را مطرح کردم که مشکلات کار بود. باید مشکلات در این سیستم مشخص باشد.من قبلا هم گفته ام که نظام دولتی کشور قبل ازسالهای اصلاح قانون اساسی تاسال ۶۸ نظام پارلمانی بود. پس از اصلاح قانون اساسی نخست وزیری حذف شد و نظام ریاستی حاکم شد.



اما همچنان اثرات عمده ای از نظام پارلمانی در قوانین اساسی و بالادستی کشور موجود است. من فکر میکنم خیلی از اختلافاتی که هم اکنون بین دولت و مجلس در اجرای قوانین پیش می آید و همچنین ابهامات و فشار دوطرفه ای که به یک وزیر از طرف ریاست جمهور و دولت پیش می اید ناشی از این است که ما بین این دو نظام حکومتی در نوسان هستیم. درکشور ما وزیر از هردو طرف مورد سوال قرار می گیرد ، به دلیل اینکه عزل و نصب وزیر در دست رییس جمهور است باید به رییس جمهورهم پاسخگو باشد ازطرف دیگر به همان شدت با توجه به رای اعتماد باید در برابر مجلس جوابگو باشد.

وزیری که از هردوطرف تحت فشاراست حداقل باید در انتخاب مدیران مجموعه خود آزاد باشد. دراین سیستم وقتی وزیری درچارچوب محدودیت های مشخص قرار می گیرد و نمی تواند وظایف خودش را انجام دهد بهتر است استعفا بدهد.بنده طی ۲ سال تلاش کردم ضمن دریافت راهنمایی های ریاست جمهوری جوابگویی خودم راحفظ کنم اما برای ادامه فعالیت مشکل داشتیم چون که مدیران زیردست مداوم از محل دیگری مثل مشاوران رییس جمهور پیشنهاد می شدند.

س) امکان نام بردن از این مشاوران وجود دارد؟

ج) نه ... الان ترجیح می دهم در اینباره صحبت نکنم شاید بعد از پایان دولت آقای دکتر احمدی نژاد برای آسیب شناسی مسائل موجود در دولت ، در اینباره بیشتر صحبت کنم ، اما در مقطع کنونی بیان این مطلب را به صلاح نمی دانم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد