««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

مصوبه جدید دولت برای مجلس

مصوبه جدید دولت برای مجلس  

 

وزیر کشور خبر داد که در جلسه‌ امروز هیات دولت، لایحه‌ای بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی به تصویب رسید که بر اساس آن تعداد نمایندگان در انتخابات مجلس نهم از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش پیدا می‌کند و از طرف دیگر تعداد حوزه‌های انتخابیه نیز از ۲۰۷ حوزه به ۲۲۳ حوزه افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش ایسنا، مصطفی محمدنجار که در حاشیه جلسه هیات دولت با خبرنگاران صحبت می‌کرد، با اعلام این خبر گفت: بر اساس این لایحه که به تصویب رسید هر ده سال یک بار بیست نماینده به جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود.

وی افزود: ‌این لایحه پس از تصویب در دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد و ان‌شاءالله نیز در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

وی گفت:

در مورد لایحه که بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی مطرح و تصویب شد، ما شاهد اصلاح حوزه‌های انتخابیه و افزایش نمایندگان هستیم و بر روی این لایحه در طی یک سال کار کارشناسی انجام شد.

محمدنجار ادامه داد: بر اساس این لایحه حوزه‌های انتخابیه از ۲۰۷ حوزه به ۲۲۳ حوزه افزایش پیدا می‌کند و تعداد نمایندگان نیز از ۲۹۰ تا به ۳۱۰ نماینده افزایش پیدا می‌کند.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در ارتباط با وضعیت استانداری فارس نیز گفت: در حال حاضر این استانداری توسط سرپرست اداره می‌شود و پیشنهادات و گزینه‌هایی برای استانداری فارس داریم که ان‌شاء‌الله به موقع در دولت مطرح و تصویب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد