««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

آیا فرماندهی سپاه وارد سیاست بازی شده است؟

آیا فرماندهی سپاه وارد سیاست بازی شده است؟  

 

اوایل هفته گذشته بود که خبرگزاری مهر، متن مصاحبه خود با سردار جعفری، فرماندهی کل سپاه پاسداران را درباره ضرورت موضع گیری اصلاح طلبان با جریان فتنه منتشر کرد.
فرماندهی کل سپاه پاسداران در این صحبت‌ها گفته بود: "آقای خاتمی در جریان فتنه امتحان خوبی پس نداد و به هر حال جزو همراهان سران فتنه بود و حمایت و پشتیبانی زیادی از آنها کرد و در حال حاضر نیز موضعی مبنی بر برائت از آن حرکت ها اتخاذ نکرده است و اگر ایشان بخواهد با سیاسی کاری جلو بیاید فکر نمی کنم مردم او را ببخشند ولی افراد دیگری که در این صحنه از خط قرمزها عبور نکرده اند می توانند همچنان در رقابت های سیاسی به صورت فعال شرکت کنند."

سردار جعفری در عین حال در جمله ای کوتاه قبل از همین بند تصریح کرده بود اینکه آقای خاتمی تا چه حد موفق به شرکت در فعالیت های سیاسی شود،‌ بستگی به موضع گیری های او دارد.

بلافاصله پس از این سخنان، چهره های وابسته به جریان فتنه و رسانه های ضد انقلاب، بحث همیشگی چرایی دخالت سپاه در سیاست را مطرح و به همین بهانه شروع به جنجال سازی کردند.

و در همین رابطه صحبت‌هایی انتقادی از سوی برخی در داخل کشور نیز مطرح شد و همین انتقادها در ادامه حتی مطمع تریبون گروه انحرافی نیز قرار گرفت.

*سیاست یا سیاست بازی؟



اما نکته اینجاست که این بحث مشکوک و البته دامنه دار که البته همواره از سوی نزدیکان به جریان فتنه و منحرفین از ابتدای انقلاب تاکنون مطرح شده است، یک مغالطه اساسی دارد. مغالطه ای که گویا منتقدین به صحبت های اخیر فرماندهی سپاه و سایر مواضع سیاسی ارگان سپاه پاسداران هیچگاه متوجه آن نبوده اند.

آنها همواره استناد به این صحبت امام راحل دارند که سپاه نباید وارد بازی های سیاسی شود.

اما این تمام ماجرا و تمام صحبت‌های یار سفر کرده انقلاب ما نیست.

هم اوست که در یکی از بیاناتش می فرماید: "والله اسلام همه اش سیاست است"

و هم اوست که ضمن بیان همیشگی افتراق بین سیاست و بازی های سیاسی!، در مقطعی خطاب به فرماندهان سپاه در مورد ضرورت حفظ اسلام در کشور هشدار می دهد و می گوید: "و باید آنهایی که به اسلام اعتقاد دارند به داد اسلام برسند. آنهایی که می‏خواهند اسلام در این مملکت حکومت کند باید به داد اسلام برسند ... فکری بکنید شما آقایانی که در رأس سپاهیان واقع شده‏اید!..."

*سپاه حافظ دستاوردها و اهداف انقلاب نیز هست

در واقع باید دانست که امام روح‌الله همانسان که قانون اساسی نیز تصریح دارد، همواره سپاه را نه فقط به عنوان یک نیروی نظامی صرف بلکه به عنوان حافظ انقلاب و در ادامه حافظ دستاوردهای انقلاب معرفی کرده و بر این امر نیز تأکید داشته است.

امام روح الله در یکی از بیانات خود پیرامون سپاه می فرماید: "سپاه پاسداران در پاسدارای از انقلاب و هدف های آن عاملی مؤثر و رکنی رکین بوده و هست."



*فتنه ها هدفی جز براندازی دستاوردهای انقلاب ندارند

در اینجا همچنین این نکته را نیز باید کاملاً مورد کنکاش قرار داد که آن عده که از ابتدای انقلاب تاکنون همواره در مقاطعی به عنوان منتقد ورود سپاه به فعالیت‌های سیاسی وارد صحنه شده اند، جدا از اینکه به عمد یا از روی سهو، از بیان فرق عرصه سیاست با عرصه سیاست بازی تغافل کرده اند، این نکته را نیز گویا نمی خواهند ببینند که هرگاه کشور درگیر بازی ها و طعنه زنی های سیاسی شده است، آنگاه جریانات فتنه به نحوی حرکت کرده اند که با موج سواری بر روی همین بازی ها، نوک پیکان حملاتشان دقیقا به سمت ماهیت اسلامی انقلاب ما و دستاوردهای آن قرار می گیرد.

آیا آنها که امروز به صحبت های قانونی فرمانده سپاه در مورد ضرورت تعیین مرز برخی اصلاح طلبان با جریان فتنه فریاد برمی آورند و این صحبت ها را خط و نشان کشیدن می نامند، از یاد برده اند دعواها و صحبت های کودکانه آن عده از نمایندگان مجلس ششم را که در نهایت نیز کار خود را به سمت استعفای از نمایندگی مردم سوق دادند؟

مگر آنها حاکمیت دوگانه را نمی خواستند و بارها نگفته بودند که به حکومت سکولار و جدایی دین از سیاست معتقدند؟

آیا این منتقدان فتنه هایی مثل ۱۸ تیر ماه سال ۷۸ و فتنه سال ۸۸ را از یاد برده اند که چگونه بر سر هیچ و پوچ، اردوکشی خیابانی به راه انداختند و می خواستند ستون های اصلی نظام و انقلاب اسلامی ما را از بیخ و بن برکنند؟

چگونه است که هم اینان اکنون در ردای انتقاد درآمده اند و فریاد عدم ورود سپاه به سیاست را سر می دهند؟



*هویت پاسداری، حجت مواجه سپاه برای اعلام مواضع در سیاست

همچنین از منظر دیگری نیز باید به خط مشی ها و مواضع سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول تاریخ ۳۲ ساله انقلاب نگاه کرد و آن "هویت پاسداری سپاه" است.

آنانی که با خود خیال می کنند سپاه و پاسدارانش، تنها، نیروهای نظامی هستند که باید در کنج سنگرهای جنگی و خاکریزها و با اسلحه آنها را دید، حتماً اقرار دارند که هم از سطح پایینی از قدرت تحلیل برخوردارند و هم بدتر از آن، راهبردهای بلندنظرانه انقلاب اسلامی ما را نیز به هیچ وجه به خوبی فهم نکرده اند.

آنها که هنوز و پس از گذشته سه دهه پر افتخار از تاریخ پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ما نتوانسته اند حد و حدود عبارت "دستاوردهای انقلاب اسلامی" را تشخیص بدهند چگونه است که به خود اجازه می دهند برای مردم به تحلیل چرایی نبایدهای حضور سپاه در عرصه سیاسی بپردازند؟



*ماهیت اصلی منتقدین به صحبت های فرماندهی سپاه

پر واضح است آنهایی که حتی از داخل ایران به سیدحسن نصرالله نیز نامه می نویسند و از او انتقاد می کنند و یا در گفت وگو با رسانه های خارجی، آزادی روابط دختر و پسر را از افتخارات دولت اصلاحات می دانند، حتما باید به صحبت های روشنگرانه فرماندهی سپاه انتقاد کنند.

و اینجاست که باید دانست اگر سپاه وارد این مواضع نمی شد و سردار جعفری مشخص نمی کرد که از نظر سپاه، تعیین مرز اصلاح طلبان با جریان فتنه ضرورت دارد یا ندارد؛ آنگاه بود که قلب دلسوزان انقلاب اسلامی می شکست و مردم در عمل سپاه به وظایف ذاتی اش شک می بردند.

و البته باید در تعریض به منتقدان این صحبت ها نیز تصریح کرد که مردم شهید پرور ایران به هیچ وجه تهدید کنندگان امنیت کشور و براندازان را از یاد نخواهند برد.
همینان که امروز از ورود سپاه به سیاست فریاد می کشند، روزگاری نه چندان دور هر کجا که می رفتند از سوی مردم کشور مورد اعتراض قرار می گرفتند و این مردم بودند که ماهیت براندازانه و فتنه گر آنها را دیده و به خوبی شناخته بودند. و لذا باید گفت که آنها با این انتقادات سخیف که غیر از رفتاری کپی برابر با اصل جریانات منافق صدر انقلاب نیست، هرچه بیشتر نقاب از چهره خود کنارتر می زنند و در این هنگامه، بصیرت نهادهای انقلابی و نیروهای ولایی نظام آشکارتر خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد