««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

جریان اندیشه و ظرفیت جریان

جریان اندیشه و ظرفیت جریان  

 

 
از زیبایی های کار مطبوعاتی بازتاب تنوع اندیشه است، در قالبهای مختلف؛ ماهنامه جریان از امروز پا به عرصه وجود می گذارد تا تجلی نوعی از تفکر ما باشد.
هیچ شک ندارم که برداشت جمع ما از جمع و برآیند کلی افکار صاحب نظران، به نحوی بازتاباننده آزاداندیشی در افق انگاره های انسانی است؛ چه خوش است هرکس بتواند درونیات سخته و سنجیده خود را که ریشه و خوشه اش همسایه فطرت اوست از طریق مطبوعه ای به ملاحظه سایرین برساند.
در زبان انگلیسی نام فرمی که ما برای انتشار اندیشه خود در نظر گرفته ایم «مگزین» میگویند؛ اما آیا ترجمه مگزین در زبان ما مجله است؟ آیا تمام ظرفیتهای پیدا و پنهان این دو اصطلاح با هم قابل انطباق است؟ حتمأ اینگونه نیست.
کجای ظرفیت مگزین معادل ظرفیت مجله است؟ مجله دقیقأ همزاد درخشش فکر اهل اندیشه و تفکر است، یعنی مجلای ذوق و تفکر آدمی. حال آنکه در مگزین این ظرفیت وجود ندارد. اما ملخّص کلام، در مقایسه این دو واژه این است که متاسفانه قالب مگزین و محتوای آن مجلات ما را تحت تأثیر قرار داده است.


نمونه های زیادی برای ارائه هست که حتمأ متعرض آنها نمی شویم؛ جریان می خواهد از این تأثر و انفعال اجتناب کند، اگرچه این سخن ادعای سختی را متکفل می شود اما به فضل الهی و با بهره گیری از فرهنگ و سیاست اسلام ناب محمدی(ص) و با در مقابل چشم قرار دادن تابلوی تمام نمای امام امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی این سیر دشوار پیمودنی است.
ظرفیت جریان
و آنکه در ماهنامه جریان تفّوق محسوس دیگری هم وجود دارد آنهم ظرفیت لفظی کلمه «جریان» از حیث کمی و از جهت کیفی است.
به دستاویز خیال و پایمردی اندیشه، توسن احساستان را به آوردگاه فراخ خاطرات کلمات بسپارید و جریان را در اندیشه خود مرور کنید؛ جریان تصور زلالی می شود از حیات و گردش آب که سرمایه روشن و بی بدیل زندگی است و طراوت خاطرات آبی روزهای خوش را به ذهن تبادر می نماید.
حقیقتأ که همه کلمات زبان ما ذاتأ زیبا هستند، شما همین «تبادر» را هم به ریشه ببرید، 3 حرف به استقبال شما می آید(بدر)
در زبانی که ما با آن سخن می گوییم خروجیهای بسیار زیبایی برای اظهار نظر و تبادل اندیشه و تبلور منویات ملاحظه می کنید؛ ریشه همه اینها به وضوح با مفهوم درخشش همخوان است ... به همین سبب و دلایل بسیار دیگری که در این مجمل نمی گنجد، مجله و مگزین قرین و همسنگ نیستند.
در ماهنامه ما انشاءا... همه این زیباییها به لطف بستر انتشار اندیشه صاحب نظران و فعالان عرصه های فرهنگی در مجال مجله سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جریان به مجاری مطمئن همه صفحات این مطبوعه ورود یافته و جریان می یابد.

به قلم مدیر مسئول جریان
کرم رضا پیریایی

http://www.piriaei.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد