««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

به رغم چند بار دستکاری در قانون انتخابات؛

مشکل ۹۰ نماینده لیسانسه حل شد؛ جز یک نماینده  

 

بعد از آن که نمایندگان مجلس قانون انتخابات را به نفع خود تغییر داده و حتی استفساریه ۲ فوریتی نیز در این زمینه در مجلس به تصویب رساندند، اما یک نماینده همچنان برای ثبت نام در انتخابات مجلس منع قانونی دارند. 
 بعد از تغییر قانون انتخابات در مجلس هشتم و تصویب شرط داشتن فوق لیسانس و بالاتر برای ثبت نام در انتخابات مجلس، ۹۰ نماینده دارای این شرط نبودند و برای ثبت نام در انتخابات مجلس منع قانونی داشتند که در نهایت مجبور به تغییر قانون شده و با اضافه کردن تبصره ای به قانون، مصوب کردند که یک دوره نمایندگی معادل یک پایه تحصیلی محسوب می شود و در واقع خود را از داشتن فوق لیسانس مستثنی کردند.


اما عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان روز شنبه ۱۱ تیر اعلام کرد اگر نمایندگان لیسانس با فرض اتمام دوره نمایندگی آنها در مجلس هشتم بتوانند در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کنند، اما نمایندگان لیسانس میاندوره ای مجلس هشتم چون دوره چهارسال در مجلس نبودند از ثبت نام در انتخابات مجلس نهم محروم اند.


بر اساس این اظهار نظر سخنگوی شورای نگهبان به رغم چند بار دستکاری در قانون انتخابات اما هنوز یک نماینده میاندوره ای لیسانس نمی تواند در انتخابات مجلس ثبت نام کنند.



در مجلس هشتم شش نماینده در انتخابات میاندوره ای به مجلس راه یافتند که تنها عبدالمحمد بابا احمدی میلانی نماینده لردگان دارای لیسانس حقوق قضایی است که با این نظر شورای نگهبان، وی نمی تواند در انتخابات مجلس نهم کاندیدا شود.


یکی از نمایندگان مجلس در همین رابطه به خبرنگار جهان گفت: با توجه به این که نمایندگان به تغییر قانون به نفع خود عادت کرده اند به نظر میر سد مجددا برای تغییر این قانون دست به کار شوند.


وی افزود: متاسفانه تغییر مکرر قانون انتخابات هزینه زیادی برای مجلس داشت که امیدواریم این موضوع دیگر تکرار نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد