««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

چند میان‌بر سریع به جاده سلامتی

چند میان‌بر سریع به جاده سلامتی   

 

در زندگی امروز که بی‌تحرکی یک قانون شده است، سلامت مردم روز به روز تحلیل می‌رود و بیشتر تهدید می‌شود. در چنین شرایطی اگر علاقه‌مند هستید زندگی سالمی داشته باشید قطعا یک رکن مهم آن تغذیه صحیح است که برای این کار نیز به اندکی برنامه‌ریزی نیاز خواهید داشت.

کارشناسان علوم بهداشتی آمریکا در مقاله جدیدی در سایت اینترنتی سوئیت سورپرایز چند مسیر میان‌بر و راه کار سریع را ارائه کرده‌اند که می‌توانند شما را زودتر به سلامت جسمی مطلوبتان برسانند.

در این مقاله تاکید شده است:

-‌ همیشه مواد غذایی باکیفیت را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که کیفیت غذایی که می‌خورید تعیین کننده میزان کارآیی شما است، از مصرف غذاهای تصفیه شده مثل برنج سفید تا حد امکان پرهیز کنید چون فرآیند تصفیه مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و املاح آنها را کاهش می‌دهد و به اصطلاح خواص مفید آنها را از بین می‌برد. این قبیل خوراکی‌ها به سرعت در بدن به قند تبدیل شده و در نتیجه قند خون را افزایش می‌دهند.

-‌ حتما آب کافی به بدن خود برسانید و بویژه در هنگام سفر این نکته مهم را به خاطر داشته باشید. ممکن است به دلیل شغل خود ناچار باشید سفرهای زیاد بویژه با هواپیما انجام دهید.

یکی از مهمترین مشکلاتی که بدن در این سفرها با آن مواجه می‌شود از دست رفتن آب زیاد از بدن است. این افراد اغلب از مشکلاتی مثل گلودرد و سایر بیماریهای تنفسی رنج می‌برند. برای جلوگیری از بروز این ناراحتی‌ها، توصیه می‌شود که از نوشیدنی‌های کافئینی کمتر استفاده کرده و در عوض مقدار مصرف آب را افزایش دهید. برای جلوگیری از کم شدن آب بدن از خوردن اسنک‌های شور و غذاهای سرخ شده تا حد امکان پرهیز کنید. از میوه‌های آب دار مثل هندوانه و آب میوه طبیعی و آب لیموترش بیشتر استفاده نمایید. در هر شرایط نوشیدن 12 تا 15 لیوان کوچک آب در روز توصیه می‌شود تا مایعات مورد نیاز بدن تامین شود. همچنین اگر در سفر دچار استرس می‌شوید مقدار مصرف مواد پروتئینی را کمی افزایش دهید.

- صبحانه را به عنوان یک ضرورت در برنامه غذایی روزانه خود در نظر بگیرید. حتما صبح را با مصرف مقداری مواد غذایی سالم آغاز کنید. اگر هر روز صبحانه بخورید میزان سوخت و ساز طبیعی در بدن شما افزایش یافته و مانع از چاقی می‌شود.

- 5 وعده غذایی روزانه را فراموش نکنید. حداقل 5 وعده غذایی در روز داشته باشید که سه نوبت آن همان سه وعده اصلی صبحانه و ناهار و شام باشد و در دو وعده دیگر نیز حتما مواد خوراکی سالم و مغذی را انتخاب کنید. اگر در روز چندین نوبت غذای سالم مصرف کنید دچار گرسنگی شدید و پرخوری نمی‌شوید و سوخت و ساز بدن نیز در وضعیت نرمال و سلامتی قرار می‌گیرد اما تمام این موارد مفید در صورتی اتفاق می‌افتد که از خوردن غذاهای ناسالم و تنقلات مضر در این وعده‌ها پرهیز نمایید در غیراین صورت روش شما موثر نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد