««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

برای غریزه جنسی جوانان مجرد بایدفکری کرد

برای غریزه جنسی جوانان مجرد بایدفکری کرد   

 

برای غریزه جنسی جوانان مجرد باید فکری کرد که هم در چارچوب مسایل دینی باشد و هم نیازهای این‌گونه افراد را پاسخگو باشد و این مساله با حرف، صحبت و جلسه ممکن نیست./این افراد همگی کارگر و کشاورز بوده و برخلاف حادثه خمینی‌شهر هیچ‌گونه سابقه شرارت نداشته‌اند./این مسئله سبب می‌شود رسانه‌های بیگانه و دشمن با تجزیه و تحلیل‌هایی مختلف از بروز این حوادث جشن بگیرند. تابناک: پژوهشگر، رفتارشناس و آسیب‌شناس مسائل اجتماعی که به کاشمر سفر کرده و از نزدیک در جریان رسیدگی و تحقیقات این پرونده قرار گرفته بود، گفت: وقوع این گونه حوادث زنگ هشداری برای ساماندهی مدیریت جنسی جوانان مجرد است.

مجید ابهری،

با بیان اینکه پس از ۳۰ سال پژوهش میدانی و کاربردی در حوزه رفتارشناسی و آسیب‌شناسی به کاشمر رفتم و از نزدیک در جریان روند رسیدگی قرار گرفتم، گفت: حادثه خمینی شهر و کاشمر هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند.

وی با رد برخی ادعاهای مبنی بر اینکه افراد دستگیر شده دارای سابقه شرارت بوده یا وابسته به گروه خاصی بودند، گفت: این افراد همگی کارگر و کشاورز بوده و برخلاف حادثه خمینی‌شهر هیچ‌گونه سابقه شرارت نداشته‌اند.

وی افزود: در حادثه کاشمر برخلاف اظهارات یک فرد بی‌صلاحیت و اخراجی که عنوان کرده بود ۵۰ نفر این زن را محاصره کرده‌اند، ۱۳ جوان روستایی و کشاورز ۱۸ تا ۲۵ سال این حادثه را رقم زدند.

ابهری افزود: براساس تحقیقات رفتارشناسانه و آسیب‌شناسی که در مدت سفر به کاشمر داشته‌ام متوجه شدم که خانم «م» به علت اعتیاد همسر با وجود داشتن دو فرزند ۱۱ و ۳ ساله از او جدا زندگی می‌کرده و در یک آرایشگاه زنانه مشغول به فعالیت بوده است.

این پژوهشگر افزود: این زن چندی پیش به خاطر مشکلاتی، مجبور به ترک محل زندگی خود شده بود.

ابهری افزود: حادثه کاشمر در روز سوم اردیبهشت ماه سال جاری رقم خورد به گونه‌ای که در ساعت ۲۰:۳۰ این زن به اتفاق مردی که با وی ارتباط داشته در کنار یک خودرو با چراغ خاموش و در محیط تاریک جاده روستایی در حال صحبت کردن بودند که ناگهان دو راکب موتورسوار که حدودا ۱۸ تا ۲۰ سال داشتند با مشاهده این منظره کنجکاو و تحریک شده و با تلفن همراه دوستان خود را به این محل دعوت می‌کنند.

وی افزود: این زن در ابتدا ادعا کرد که یک تعداد جوان دور من حلقه زده بودند و به خاطر تاریکی هوا نتوانستم تعداد آنان را تشخیص دهم اما به نظرم دو یا سه نفر که باز هم مطمئن نیستم به من تجاوز کردند.

این رفتارشناس با بیان اینکه این زن پس از انتقال به شهر به ماموران انتظامی گفته بود که شکایتی ندارم اما بعد از مدتی این زن شکایتی را به دادستانی می‌نویسد گفت: با کمک قربانی حادثه و مرد روستایی که این زن را نجات داده بود ۱۳ متهم شناسایی و دستگیر شدند.

ابهری افزود: با توجه به حساسیت موضوع و نوع جرم پرونده توسط دادستان کاشمر به شعبه ۵ کیفری دادگاه خراسان رضوی ارسال شد و پس از اطلاع به رییس کل دادگستری خراسان رضوی، وی ضمن دادن دستور صریح در دستگیری و مجازات عاملان این حادثه ماموران ویژه‌ای را برای رسیدگی به این پرونده در نظر گرفت.

این رفتارشناس در عین حال با اشاره به حساسیت‌های این گونه حوادث و لزوم دقت در اطلاع‌رسانی در این باره، تاکید کرد: مسئولان قبل از بیان عمومی حوادث در مورد زمان، چگونگی و نحوه جرم تحقیق کنند.

وی با تاکید براینکه نا امن جلوه دادن جامعه و اخلال در امنیت اجتماعی، با بیان و بزرگنمایی برخی از حوادث رخ می‌دهد به ایسناگفت: این مسئله سبب می‌شود رسانه‌های بیگانه و دشمن با تجزیه و تحلیل‌هایی مختلف از بروز این حوادث جشن بگیرند.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه نیز برخی رسانه‌ها بدون اطلاع از تخلفات و سوابق یک فرد، اظهارات دروغین این فرد اخراجی را بدون تحقیق منتشر کردند که با توجه به اینکه گسترش این گونه اخبار حوادث سبب ایجاد هراس اجتماعی می‌شود باید رسانه‌ها توجه کنند که ضمن بیان حقایق باید از اقدامات ژورنالیستی خودداری کنند.

ابهری در مورد رسیدگی به جرایم متهمان این پرونده، با بیان اینکه تا ثابت نشود که تجاوز به عنفی صورت گرفته نمی‌توان آنان را مجازات کرد، گفت: رییس کل دادگستری خراسان رضوی با دقت پیگیر و ناظر موضوع است.

وی با بیان اینکه مقصر دانستن قوه قضائیه و نیروی انتظامی در این سه پرونده کم لطفی است گفت: در این موضوع خاص به دور از هرگونه تعصب می‌توان گفت که پلیس و مسئولان قضایی کاملا به وظایف خود عمل کرده‌اند.

برای غریزه جنسی جوانان مجرد باید فکری کرد

این رفتارشناس با بیان اینکه وقوع این‌گونه حوادث زنگ هشداری برای ساماندهی مدیریت غرایز جنسی جوانان مجرد است گفت: فراهم کردن و افزایش امکانات ازدواج و گسترش فرهنگ اخلاقی می‌تواند در این باره موثر باشد.

وی افزود: برای غریزه جنسی جوانان مجرد باید فکری کرد که هم در چارچوب مسایل دینی باشد و هم نیازهای این‌گونه افراد را پاسخگو باشد و این مساله با حرف، صحبت و جلسه ممکن نیست.

این پژوهشگر با بیان اینکه تحریک شدن جوانان در حادثه کاشمر علت بروز این حادثه بوده گفت: این مسئله عمل مجرمانه متهمان را توجیه نمی‌کند اما مسئولان باید به نیازهای این‌گونه افراد توجه کنند.

این جامعه‌شناس در خاتمه افزود: قبل از آن که پلیس و قوه قضائیه وارد عمل شود ۲۲ سازمان و نهاد پیشگیری و فرهنگی وجود دارند که اگر آنها وظایف خود را به درستی انجام دهند، نیازی به دخالت این ارگان‌ها نیست.

نظرات 1 + ارسال نظر
نجوای کنگاور جمعه 3 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:52 ب.ظ

سلام
وبلاگ نجوای کنگاور آغاز به کار کرد. از شما برادران عزیز درخواست می شود تا با لینک کردن این وبلاگ مارا در امر اطلاع رسانی یاری کنید.
با تشکر مدیریت وبلاگ نجوای کنگاور
http://najva-k.blogfa.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد