««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

درباره این جمله آیت‌الله‌هاشمی:

همواره منافع نظام را برمنافع خود ترجیح داده‌ام  

 

 آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته با جمعی از مردم شهر نائین دیدار کرد و مشابه دیدارهای ماه های اخیرش موضوعی را مطرح ساخت که به نظر می رسد فاصله زیادی با واقعیت دارد. 
وی تصریح کرد: در فعالیت‌های سیاسی خود همواره منافع نظام را بر منفعت شخصی ترجیح داده‌ام و هر عملی که بخواهد به این نظام آسیب وارد کند از سوی هر کسی که روی دهد باعث رنج و نگرانی است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اوایل اسفند ماه و پیش از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان در سخنانی مشابه علت حضورش در پست های متعدد از ابتدای انقلاب تاکنون را "دستور و تکلیف" امام راحل و رهبر معظم انقلاب عنوان کرده و گفته بود: در آینده نیز به عنوان یک سرباز انقلاب، همین‌گونه خواهد بود.

کارنامه عملکرد آقای هاشمی بویژه در جریان فتنه ۸۸ موجب شد که این سخنان او را در کانون موجی از انتقادات حامیان انقلاب اسلامی قرار دهد و بار دیگر درخواست ها از او برای روشن ساختن مواضعش بالا گیرد.



به نظر می رسد سخنان روز گذشته رئیس مجمع تشخیص هم بار دیگر کارنامه پر از سوال او در دو سال اخیر را از بایگانی موقت خارج کند و منجر به طرح انتقادات جدیدی از او شود زیرا هنوز آنقدرها از فتنه ۸۸ نگذشته است که مواضع آقای هاشمی از اذهان عمومی پاک شود.

مروری بر رویدادهای دو سال اخیر حاکیست مهمترین انتقادی که آقای هاشمی را به سختی آزار داده، "مواضع دوگانه"ای است که به اعتقاد مردم و منتقدان آقای هاشمی هنوز هم در فحوای کلام رئیس مجمع تشخیص خودنمایی می کند.

انتقادها از رویکرد آقای هاشمی ماه ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم وجود داشت اما پس از نامه سوال برانگیز او به رهبر معظم انقلاب و خطبه های نمازجمعه جنجالی ۲۶ تیرماه گستره بی سابقه ای پیدا کرد به طوری که مردم در راهپیمایی ده ها میلیونی ۹ دی هم از او خواستند از جریان فتنه اعلام برائت و مواضع خود را روشن کند.

با این وجود انتقادات و درخواست های مردمی به اعلام برائت آقای هاشمی از جریان فتنه به عنوان جریان برانداز منجر نشد تا بخشی از فعالان سیاسی و دانشگاهی علت این موضوع را وسط بودن پای منافع شخصی و گروهی عنوان کنند.

چندین بار هم رهبر معظم انقلاب به خواص دو پهلو تاکید کردند که موضع خود را در قبال نظام جمهوری و جریان فتنه به عنوان دشمن آن روشن سازند که البته آقای هاشمی چنان رفتار کرد که گویی او مخاطب سخنان حضرت آیت الله خامنه ای نیست.

به عنوان نمونه، رهبر معظم انقلاب درست ۲۰ روز پس از حماسه مردمی روز ۹ دی ماه و اتمام حجت ملت ایران با جریان فتنه، حامیان آن و خواص ساکت، در دیدار اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى‌ به صراحت به خواص تاکید کردند: انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. دوپهلو حرف زدن، کمک کردن به غبارآلودگى فضاست؛ این کمک به رفع فتنه نیست، این کمک به شفاف‌سازى نیست ... خوب، باید معلوم بشود این کسى که در نظام جمهورى اسلامى است، در مقابل این چه موضعى دارد؛ حاضر است تبرّى بجوید، بگوید من دشمن شمایم؟ من مخالف شمایم؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای آبان ماه سال ۸۹ هم در دیدار هزاران نفر از جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان در قم، در همین باره تأکید کردند: برخی افراد، حقایق را می‌دانند ولی عزم و تصمیم لازم برای بیان حقایق و دفاع از حق را ندارند. عافیت طلبی، هوای نفس، شهوات، منافع شخصی و لجاجت از جمله عواملی هستند که مانع از اقدام برخی افراد در دفاع از حق می‌شود.

بر پایه این واقعیت هاست که پس از سخنان روز گذشته آقای هاشمی باید به منتقدان او این حق را داد که از او بپرسند اگر واقعا رئیس مجمع تشخیص "منافع نظام را بر منفعت شخصی ترجیح" داده است، پس در بزنگاه های متعدد دو سال اخیر و جنگ تمام عیار جبهه متحد دشمنان داخلی و خارجی علیه جمهوری اسلامی(در قالب فتنه) کجا بود؟ و در این مدت که رهبر انقلاب شخصا بارها علیه فتنه آمریکایی-اسرائیلی سال گذشته موضع گیری کردند، آیا آقای هاشمی منافع نظام را در خطر ندید و برای خود هیچ تکلیفی احساس نکرد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد