««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

توصیه رهبری به دولت: شتابزده تصمیم نگیرید

توصیه رهبری به دولت: شتابزده تصمیم نگیرید  

 

 رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دومین دیدار با رئیس جمهور و اعضاى هیئت دولت نهم در شهریور ماه سال ۸۵ توصیه های مهمی را درباره پرهیز از شتابزدگی در تصمیم گیری‌ها فرمودند که مرور آن ها در شرایط کنونی الهام بخش خواهد بود.
ایشان در بخشی از سخنانشان تاکید کردند: نکته‏ى بعدى این است که سرعت را با دقت همراه کنید. سرعت غیر از شتابزدگى است؛ شتابزدگى بد است. سرعت وقتى با دقت همراه شد، کار معقول و صحیح است. سرعتِ بدون دقت، مى‏شود شتابزدگى. مواظب باشید در تصمیم‏گیریها و نوع کارها، شتابزدگى پیش نیاید و دست‏پاچه‏مان نکنند. 

گاهى اوقات دست‏پاچه کردنِ مسئولان به مسائل مختلف - گاهى بعضى از نخبگان، بعضى از آحاد مردم و بعضى از مرتبطین، آدم را سر یک کارى دست‏پاچه مى‏کنند - آنها را عقب مى‏اندازد. انسان وقتى که دست‏پاچه شد، حتّى گاهى همان کارى هم که در فرصت معینى مى‏توانست انجام بدهد، آن را هم نمیتواند انجام بدهد؛

یعنى تأخیر هم مى‏افتد. علاوه بر اینکه خیلى اوقات کار هم غلط و همراه با ضایعه انجام مى‏گیرد. من تأکید میکنم، این سرعت عملى که در رفتار دولت مشاهده میشود، چیز ممدوحى است؛ اما مراقب باشید این سرعت عمل، شکل شتابزدگى به خودش نگیرد؛ یعنى همیشه با دقت همراه باشد. طبعاً تدبیر و درایت در تصمیم‏گیریها و اجرا، از جمله‏ى توصیه‏هاى عمومى ماست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد