««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

ابداعات نمایندگان مجلس کار دستشان داد

ابداعات نمایندگان مجلس کار دستشان داد   

 

عصر کرمانشاه :نمایندگان مجلس با ارائه استفساریه‌ای قانون انتخابات خود را که اخیرا به تصویب رسیده مجددا اصلاح می‌کنند تا زمینه برای حضورشان در دوره‌های بعدی مجلس فراهم شود؛ اقدامی که گویا در زمان تصویب قانون انتخابات از آن غفلت کرده بودند که این امر امروز باعث شده سراسیمه به دنبال اصلاح آن باشند.//  
گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»؛  
بر اساس تغییراتی که مجلس کنونی در قانون انتخابات ایجاد کرد، شرط داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر به شروط کاندیداهای نمایندگی مجلس اضافه شد؛ همچنین طبق قانون جدید، سابقه نمایندگی قبلی نیز به عنوان یک مقطع تحصیلی مدنظر قرار گرفت.

اما نمایندگان مجلس هشتم که در روزهای تصویب این طرح، از عواقب آن برای خودشان غافل بودند، تازه متوجه وخامت اوضاع شده و فهمیدند که در قانون مصوب، این نکته که «نماینده بودن در دوره فعلی مجلس به عنوان یک مقطع تحصیلی محسوب شود» را تصریح نکرده اند.

حالا با نزدیک شدن به ایام انتخابات و متزلزل شدن جایگاه لیسانسه های فعلی مجلس، نمایندگان به فکر افتاده اند تا با اصلاح ماده 3 تبصره 28 قانون انتخابات، جایگاه خود را برای حضور در مجالس بعدی مستحکم کنند.
در همین زمینه محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس استفساریه ای در خصوص تبصره 3 ماده 28 قانون انتخابات تهیه کرده اند، گفت: این استفساریه به امضای بیش از 30 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است که این هفته تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.
وی با بیان اینکه ‌این استفساریه در خصوص اصلاح بخشی از ماده 3 تبصره 28 است، ادامه داد: بر اساس این ماده نمایندگانی که دوره نمایندگی آنها به اتمام رسیده، می توانند از این دوره خود به عنوان یک مقطع تحصیلی استفاده کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: در حال حاضر برخی از نمایندگان که دارای مدرک کارشناسی هستند امکان شرکت در انتخابات دوره نهم مجلس را ندارند، لذا برای اصلاح این مسئله، استفساریه ای از سوی نمایندگان تهیه شده است.
ابطحی گفت: در این استفساریه تاکید شده که باید به طور دقیق مشخص شود که به جای اتمام دوره نمایندگی، عضویت در نمایندگی لحاظ شود.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون انتخابات مصوب مجلس، نمایندگانی که دوره نمایندگی شان به اتمام می رسید، می توانستند از آن به عنوان یک مقطع تحصیلی استفاده کنند، اما در حال حاضر و بر اساس این قانون چنین امکانی وجود ندارد و برخی از نمایندگان فعلی مجلس از شرکت از انتخابات محروم می شدند، لذا با این استفساریه سعی بر آن است که مشکل این نمایندگان حل شود.
به عقیده بسیاری از صاحب نظران، شرط مدرک کارشناسی ارشد باعث تداوم حفظ صندلی های مجلس در دست دایره ای از افراد می شود و روند چرخش نخبگان را با کندی مواجه خواهد کرد و نیز به مدرک گرایی در جامعه دامن زده و از حضور بسیاری از نخبگان بدون مدرک دانشگاهی در عرصه قانونگذاری جلوگیری خواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد