««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

گزارش جالب خبرنگار جهان از سرنوشت طرح نظارت بر نمایندگان

 سرنوشت طرح نظارت بر نمایندگان  

 

 بیش از یک سال و ۱۵ روز از بیان مطالبه مقام معظم رهبری از مجلس هشتم مبنی بر نظارت مجلس بر نمایندگان می گذرد اما هنوز این موضوع در مجلس نهایی نشده است.
به گزارش خبرنگار جهان اگر چه نمایندگان سال گذشته پس از دیدار با مقام معظم رهبری درصدد تهیه طرحی در زمینه نظارت مجلس برنمایندگان بودند، اما اقدام جدی در این زمینه نشد بطوری که مقام معظم رهبری در دیدار امسال نمایندگان اقدامات انجام شده نمایندگان در این زمینه را در حد «کار کوچکی» توصیف و بر پیگیری این مساله در مجلس تاکید کردند.

با توجه بر تاکید مجدد ایشان در خصوص نظارت مجلس بر نمایندگان انتظار می رفت که این طرح در اسرع وقت در مجلس هشتم نهایی شود و به تصویب نمایندگان مجلس برسد اما در راهروهای مجلس شنیده شد که این طرح در مجلس هشتم که کمتر از یک سال به عمر آن باقی مانده به سرانجام نمی رسد و نمایندگان اراده ای برای تصویب این طرح در مجلس ندارند.

خبرنگار جهان این موضوع را در مجلس پیگیری کرده و به نکات جالبی رسیده است.


اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس ضمن تاکید بر اجرایی شدن هر چه سریعتر فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: طرح مذکور در کمیسیون تخصصی مجلس در حال بررسی است و نمایندگان مجلس پیگیر این مساله هستند.

وی درباره اینکه طرح مذکور در کدام کمیسیون و در چه مرحله ای از بررسی قرار دارد، اظهار بی اطلاعی کرد.

بیژن نوباوه نماینده تهران در مجلس نیز در این رابطه گفت: طرح مذکور در حال حاضر در کمیسیونهای تخصصی و فرعی مجلس در دست بررسی است و در آینده در صحن مجلس مطرح می شود.

وی با اظهار بی اطلاعی از زمان مطرح شدن این طرح در صحن مجلس اظهار داشت: احتمالا طرح مذکور در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.

در همین لحظه سید جواد زمانی نماینده کنگاور و صحنه که سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس است، در حال عبور از راهروی مجلس بود که با اظهار بی اطلاعی از سرنوشت این طرح گفت: این طرح در کمیسیون اجتماعی نیست و به احتمال زیاد در کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس در دست بررسی است.

خبرنگار جهان سراغ سیدمحمدجواد ابطحی عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس رفت و از وی پرسید که آیا این طرح در کمیسیون شورا ها در حال بررسی است که وی ضمن رد این مطلب گفت: احتمالا این طرح در کمیسیون صل ۹۰ مجلس در دست بررسی است.

خبرنگار ما به سراغ سیدفاضل موسوی نماینده خدابنده و دبیر اول کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رفت و ماجرا را از وی پرسید که موسوی در جواب با بیان اینکه این طرح در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیست، گفت: برای بررسی این طرح در مجلس کمیسیون مشترکی تشکیل شده که در آن کمیسیون بررسی می شود.

جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در مجلس نیز گفت: این طرح در کمیسیون مشترک که مرکب از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی، اصل ۹۰ و آئین نامه داخلی می باشد، در دست بررسی است که این کمیسیون صبح روز دوشنبه ۲۳ خرداد جهت ادامه بررسی آن جلسه دارد.

امیرطاهر خانی نماینده تاکستان در مجلس نیز با اظهار بی اطلاعی از سرنوشت این طرح در مجلس گفت: چند روز مجلس تعطیل بود و من الان حضور ذهن ندارم که این طرح در چه مرحله ای است.

وی در عین حال افزود: البته طرح مذکور وقتی که در صحن مجلس مطرح شد به دلیل اختلاف نظر نمایندگان در رابطه با برخی از مواد آن و مراعا گذاشتن این مواد از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس، به کمیسیون تخصصی مجلس ارجاع داده شد تا بیشتر مورد کارشناسی واقع شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد