««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

برای روز مادر چی بخریم؟

    برای روز مادر چی بخریم؟  
 

وقتی همهٔ بانک‌ها و تولیدکنندگان داخلی و خارجیِ لوازمِ خانگی و حتی لباس‌فروش‌ها و خلاصه همهٔ اصناف، دمِ روزِ مادر فکری می‌شوند تا سودِ چند برابر به جیب بزنند و پشتِ هم کالا بفروشند، چرا ما دار دار نکنیم و تبلیغِ کتاب نکنیم؟ اصلاً باید بینِ آن مردی که برایِ زنش کارتِ هدیهٔ بانکی می‌خرد با شما که اهلِ کتابی، باحالی، چه سری، چه دُمی، عجب پایی! فرقی باشد، نباشد؟

حالا برایِ این‌که در این فرصتِ کم، کاسهٔ چه کنم دست نگیرید، ما مردانه ایستاده‌ایم. تا خانهٔ کتابِ اشا را دارید، بی‌غم باشید. این، فهرستِ پیشنهادهایِ ویژهٔ اشا برایِ خریدِ روزِ مادر / زن / مادرزن / مادر شوهر / مادربزرگ است. به تفکیک ملاحظه بفرمائید:

 

مادر

شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا

شرحی بر دعاهای روزانه...

شرحی بر دعاهایِ روزانهٔ حضرت زهرا (س): «شرحی بر دعاهایِ روزانهٔ حضرت زهرا»، از آن معدود راه‌هایی حرف می‌زند که آدم را نجات می‌دهد. شاید از اسمِ کتاب بر نیاید، اما، این کتاب برایِ رنج‌ها، دردها، زخم‌ها، دلتنگی‌ها و غم‌هایِ امروزِ آدم‌ها راهِ چاره نشان می‌دهد. می‌دانید چطوری؟ به کمکِ حرف‌هایی که بهترین مادرِ رویِ زمین گفته است. حرف‌هایی که بویِ خدا می‌دهد. این کتاب، محصولِ سخنرانی‌هایِ آقایِ «علی صفایی حائری» است. همان مردِ مهربانی که به «عین.صاد» هم معروف بود. می‌توانید این کتاب را از فروشگاهِ پاتوق کتاب بخرید. برای خواندنِ آنلاین هم تبیان کمک‌تان می‌کند.

اثرِ استاد علی صفایی حائری. نشرِ لیلة‌القدر. ۱۵۰۰ تومان

 

 

مادر زن

بصیرت حضرت فاطمه

بصیرت حضرت فاطمه

بصیرتِ حضرتِ فاطمه (س): اگر مادر خانمِ محترم‌تان از آن «خانم‌جلسه‌ای»های جدی است، از این کتاب خوشش می‌آید. این اثر، شرحی مناسب و خوب از خطبه‌هایِ بانویِ دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها ارائه می‌کند.

اثر اصغر طاهرزاده. نشر گروهِ فرهنگیِ المیزان. ۴۴۰۰ تومان.

 

 

 

 

خوبی خدا

خوبی خدا

خوبیِ خدا: خب همهٔ مادرزن‌ها که خانم جلسه‌ای نیستند. بعضی‌ها جورِ دیگری هستند. آن‌ها شاید داستانِ کوتاه هم بخوانند. اما نه همه‌جور داستانی. این کتاب، داستان‌هایِ جالبی دارد. داستان‌هایی که از حضورِ خدا و حساب و کتاب‌هایِ عجیبِ این دنیا می‌گوید.

اثر چند نویسندهٔ امریکایی. ترجمهٔ امیرمهدی حقیقت. نشر ماهی

 

 

 


مادر شوهر

خاطره‌های پراکنده

خاطره‌های پراکنده

خاطره‌هایِ پراکنده: بعضیِ مادرشوهرها، خاطرات را دوست دارند. خاصه خاطراتِ کودکی را. این کتاب، خاطراتِ کودکیِ گلی ترقی است. روان است و خوش‌خوان.

اثر گلیِ ترقی. نشر نیلوفر

 

 

 

 

کتابِ عکس: شاید مادر شوهرِ شما، خوانندهٔ کتاب‌ها نیست. خب، بد نیست کتابِ عکس به او هدیه کنید. اگر او زنی مذهبی است، شاید از کتابِ عکسِ آیت الله بهجت لذت ببرد. و اگر زنی معمولی است، کتابِ عکسی از اصفهان ممکن است راضی‌اش کند. انتخابش با شما است.

 

■  همسر – نامزد

زن: همان اثرِ مطرحِ دکتر شریعتی است. منتها ویژگیِ نسخه‌ای که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، چاپ و تایپِ مطمئنِ آن است.

اثر دکتر شریعتی. نشر سپیده باوران. ۵۰۰۰ تومان.

 

نامه‌هایی به یک ناشناس: این را به عاشق‌پیشه‌ها پیشنهاد می‌کنیم. به آن آدم‌هایی که همین‌جور دارند از معشوقهٔ عزیزِ دل‌شان بدقولی می‌بینند و دل‌شان می‌شکند. این کتاب، یادداشت‌هایِ آنتوان دوسنت اگزوپری دربارهٔ نامردی‌هایِ معشوقه‌اش است. کتابی است پر از احساس که نشان می‌دهد خالقِ شازده کوچولو چه دلِ کودکانه‌ای داشته است.

اثر آنتوان دوسنت اگزوپری. ترجمهٔ مریم چهرگان. نشرِ مؤسسه چاپ و نشر نظر. ۶۸۰۰ تومان.

 

فرزندان راهی دیگر

فرزندان راهی دیگر

فرزندانِ راهی دیگر (دختران راهی دیگر): اگر از آن دسته مردانِ مسلمانی هستید که با خانمی غیرمسلمان ازدواج کرده‌اید و آن خانم این روزها دیگر «تازه مسلمان» محسوب می‌شود، این اثر قطعاً برایش جذاب خواهد بود. این اثر به دشواری‌هایِ زنانِ تازه مسلمان در جوامع غربی پرداخته است. آن‌چه ما معرفی می‌کنیم، نسخهٔ فارسی است، شما می‌توانید نسخهٔ انگلیسی‌اش را بخرید.

اثرِ کارول ال.انوی. ترجمهٔ مونا ابراهیم نظری.  نشرِ دف. ۷۲۰۰ تومان.

 

 

 

 

جامع‌الصنایع

جامع‌الصنایع

جامع‌الصنایع: اگر به خانمِ محترمان بر می‌خورد، در توضیحِ این هدیه بگویید: «دیدم بامزه‌اس، گفتم خوشت میاد. همین. وگرنه می‌دونم که آشپزی‌ات حرف نداره. باور کن.» بله، این اثر، یک آموزش آشپزی است. منتها مربوط به دورهٔ قاجار. و واقعاً بامزه است.

از نویسنده‌ای ناشناس. به کوشش استاد ایرج افشار. نشر میراث مکتوب. ۲۱۰۰ تومان

 

 

 

 

آشپزی از سیر تا پیاز

آشپزی از سیر تا پیاز

کتاب مستطاب آشپزی، از سیر تا پیاز: همان‌طور که از اسمش پیدا است، آشپزی را از سیر تا پیاز، از ابتدا تا انتها آموزش می‌دهد. اثری کامل و جامع و دوست‌داشتنی، مصور، خوش‌نوشت. حتی اگر خانم‌تان بهترین آشپزِ رویِ زمین است، این اثر به او چیزهایِ تازه‌ای می‌آموزد. با این توجیه، تقدیمش کنید؛ بی‌ضرر است.

اثر نجف دریابندری. نشر کارنامه. قیمت نامعلوم (بالای ۳۰ هزار تومان)

 

 

 

 

بابایی به روایت همسر

بابایی به روایت همسر

بابایی به روایت همسر شهید: برایِ نامزدتان کتابِ خوبی است. روایتی دل‌نشین و عاشقانه از زندگیِ مشترکِ کوتاهِ شهید عباس بابایی و همسرش. اگر یخِ شما و نامزدتان هنوز باز نشده، شاید این کتاب گرم‌تان کند.

اثر علی مرج. نشر روایت فتح

 

 

 

 

یک عاشقانه آرام

یک عاشقانه آرام

یک عاشقانهٔ آرام: عاشقانه‌ای به سبکِ استادِ فقید نادر ابراهیمی. مثلِ خودِ نادر، اثری به این سبک نادر است. قلمی که امضایِ نادر ابراهیمی را دارد و نگاهی که فقط مال او است. نامزدتان از این کار خوشش می‌آید. برایِ همسرتان هم چهل نامه‌ٔ کوتاه به همسرم پیشنهاد می‌شود.

 

 

 

 

 

هر لبت یک کبوتر سرخ است

هر لبت یک کبوتر...

هر لبت یک کبوتر سرخ است: اگر هنوز روی‌تان نشده بعضی چیزها را به نامزدتان بگوئید، این کتاب قدری کمک‌تان می‌کند. بیش‌تر توضیح نمی‌دهم.

اثرِ غلامرضا طریقی. نشر سورهٔ مهر.

 

 

 

 


مادربزرگ

قصه‌های زیر کرسی مردم کرمان

قصه‌های زیر کرسی مردم کرمان

قصه‌هایِ زیرِ کرسیِ مردم کرمان: مادربزرگ‌تان از آن مادربزرگ‌هایِ گِرد و قلنبهٔ بامزه است؟ همان‌هایی که هنوز چارقد به سر دارند؟ نه؟ راست می‌گویید، دیگر دوره‌شان گذشت. باشد، حرفی نیست. شاید این کتاب کمی نوستالژیِ آن مادربزرگ‌ها را برایِ شما و مادربزرگ‌تان زنده کند. قصه‌هایی کهن که مردم زیر کرسی می‌نشستند و نقل می‌کردند. با لهجه‌ای شیرین و بامزه.

اثرِ شمس‌الساداتِ رضویِ نعمت‌اللهی. نشر افکار. ۴۰۰۰ تومان.

 

 

 

 

داستانِ دوستان: شاید مادربزرگ‌تان از آن دست خانم‌هایی است که مطالعه را دوست دارد، اما کتابِ حسابی دستش نمی‌رسد. خب، چطور است این کتاب را به او هدیه کنید؟ یک کشکولِ خوب که به دردِ همه می‌خورد. فقط اگر بعد از مدتی متوجه شدید مادربزرگ‌تان برایِ هر چیزی یک آیه و حدیث و مثل و حکایت می‌آورد، بدانید آبشخورش کجا است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد