««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

شوخی آقای استاندار درباره بی حجابی

این گزارش خبری-تصویری بی حجابی را فقط استاندار ببیند  

 

  

 

 

 

 

در شرایطی که مراجع تقلید، علما، نمایندگان مجلس، فعالان دانشگاهی و مذهبی و مردم متدین از وضعیت کنونی حجاب در تهران بشدت انتقاد کرده اند، استاندار تهران در سخنانی غیرمنتظره همه را متعجب کرد. 
مرتضی تمدن، استاندار تهران با چشم پوشی بر پوشش های زننده و خلاف اسلامی و هنجارشکنی های مختلفی که هر روز امنیت اخلاقی تهران را در هم می شکند، به فارس گفت: وضعیت حجاب در شهر تهران مناسب است.

وی در عین حال افزود: البته همیشه در جامعه ناهنجاری‌هایی وجود دارد ولی بهترین اقدام این است که عفاف و حجاب از سوی مردم اجرا شود.

تمدن اظهار داشت:

برای اجرای طرح عفاف و حجاب مشکلی نداریم و وضعیت حجاب در شهر تهران مناسب است. در موضوع عفاف و حجاب بهترین اقدام باید از سوی مردم انجام شود و مشارکت اجتماعی تنها مبنای اقدامات برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است.

قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب در روز ۱۳ دی ۱۳۸۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است اما تاکنون با بی توجهی نهادهای مسئول از جمله استانداری و نیروی انتظامی مواجه شده است.

مسئولان نیروی انتظامی هم حتی از دو سال پیش طرح امنیت اخلاقی را به حال خود رها کرده و حتی در برابر انتقادات مراجع تقلید، علما و سایر اقشار متدین جامعه حاضر به از سر گرفتن این طرح نشده اند.

در این راستا، حجت الاسلام محمد تقی رهبر نماینده مجلس و رئیس فراکسیون روحانیت مجلس عنوان کرده است: الان روند بدحجابی به گونه ای شده که تبدیل به بی حجابی کامل شده است و کار به جایی رسیده است که بعضی از زنان در اتومبیل هایشان روسری را برمی دارند و همین طور در خیابان ها با آرایش های تند و آنچنانی و لباس هایی شبیه مانکن تردّد می کنند!

به اعتقاد منتقدان بخشی از تلاش ها برای عادی سازی فساد و پوشش نامناسب در جامعه، نتیجه فعالیت گروه ها سازماندهی شده فساد است.

به عنوان نمونه، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه در جامعه بدحجابی دارد به سمت کشف حجاب می رود، تاکید کرده است: تردیدی نیست که بدحجابی ها و بی حجابی های گسترده دقیقا حساب شده است.

با این حال استاندار تهران حتی این موضوع را به صورت تلویحی رد و آن را به اما و "اگر"ها گره زده است.

تمدن با اشاره به اینکه "اگر" تشکل‌های ساماندهی شده‌ای برای این موضوع وجود داشته باشند که عمداً قداست عفاف و حجاب را زیر سوال ببرند با آنها برخورد می‌شود.

استاندار تهران گرچه در ابتدای سخنانش وضعیت کنونی حجاب در تهران را تایید کرده بود اما در ادامه خواستار ورود "کانون‌های مساجد و تشکل‌های غیر دولتی برای ارتقاء سطح عفاف و حجاب در جامعه" شد و درباره طرح تحول اجتماعی گفت: در طرح تحول اجتماعی برنامه‌های مربوط به ارتقاء سطح عفاف و حجاب دیده شده و جزو اولویت‌های استانداری است.

وی با بیان اینکه در موضوع عفاف و حجاب نمی‌شود برای همه یک نسخه تجویز کرد بیان داشت: برخورد قهری باید با افرادی شود که با مدیریت کاملاً از پیش تعیین شده می‌خواهند جامعه و عواطف آن را مخدوش و به مقدسات مردم توهین کنند و کسی هم که از روی بی‌اطلاعی کاری را انجام می‌دهد باید برخورد دیگری شود.

البته آقای تمدن درباره مواضع متفاوت خود توضیحی نداد و نگفت که استانداری تهران درباره فعالیت گسترده گروه هایی ترویج فساد که وی وعده برخورد با آنان را داده چرا تا به حال رویکرد مدارا و بی تفاوتی را در پیش گرفته است؟

تقریبا همه ناظران در این موضوع که "اقدام و فعالیت فرهنگی" باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد تردید ندارد؛ اتفاقا قانون حجاب و عفاف هم با همین محوریت تدوین شده است اما نباید روی دیگر این بحث یعنی لزوم برخورد با هنجارشکنان و رفتارهای خلاف عفت عمومی به موازات کار فرهنگی، فراموش شود.

اما اگر نهادهای مسئول دچار چنین فراموشی شوند باید منتظر فاجعه ای اخلاقی در جامعه بود که با ده ها کار فرهنگی هم قابل جبران نیست. 

نظرات 1 + ارسال نظر
یک دوست چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:11 ق.ظ

تازمانی که امثال شما این خبر را در بخش «سیاسی» قرار می دهید جز بدترشدن اوضاع هیچ کار مفیدی صورت نمی گیرد!

افراط و تفریط بزرگترین معذل جامعه می باشد، وقتی 7-8 سال پیش به حرف های جامعه شناسان گوش نمی دهیم که وضع کنونی جامعه را پیش بینی کرده بودند باید هم چنین بلایی بسرمان بیاید!

با چوب و چماق تنها اوضاع روبه بدتر شدن می رود زیرا که بی حجابی در حال حاضر به ارزش تبدیل شده .... شما هم بهار است از نزدیکان خود شروع کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد