««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

شما هم می توانید 'نه' بگویید؟

شما هم می توانید 'نه' بگویید؟   

 

'نه' گفتن یکی از مهارت های ضروری زندگی است که در صورت نداشتن این توانایی با مشکلات زیادی روبرو می شویم.  
بسیاری از مشکلات ما ناشی از عدم توانایی در "نه" گفتن است. خبر خوش آنکه این مهارت قابل یادگیری است و با رعایت کردن برخی نکات به راحتی می توان "نه" گفت.
مجله تاپ سانته در گزارشی برخی روشهای کمکی نه گفتن را برشمرده و یاد آور شده است: این نکته ها را شجاعانه به خود تاکید کنید تا یاد بگیرید بدون خجالت کشیدن "نه" بگوئید.
1. بگویید "نه" : آرامش داشته باشید و آرام نفس بکشید


کنترل بدن و رفتارتان در مقابل دیگران ضروری است. یاد بگیرید وقتی تنها هستید تمرین آرامش و نفس کشیدن کنید. به این ترتیب، روزی در جایی که هستید به شما امکان رد مخاطب تان را می دهد ، با واکنش به طرف مقابل ، شما خواهید توانست نفس هایتان را کنترل و علائم تنش را محو کنید. یک نفس عمیق در حالی که راست ایستاده اید مانند کسی که اعتماد بنفس دارد میتواند در اعتماد به نفس شما بسیار موثرباشد.
2. قبل از "نه" گفتن کمی فکر کنید
از شما تقاضای پول می کنند؟ همکاری از شما در مورد تغییر برنامه تان سوالی می پرسد؟ نوجوان تان از شما می خواهد به تنهایی به شهربازی برود؟ برای هر سوالی زمان برای فکر کردن لازم است. خیلی ساده این را به آن کسانی که از شما درخواستی دارند بگویید. این امر نشان می دهد نمی توانند پاسخ مثبت شما را بدست بیاورند و در صورت امتناع ، این به شما فرصت لازم را می دهد تا استدلال هایی برای "نه" گفتن در ذهنتان پیدا شود.
3. رکورد شکستن را انتخاب کنید
شما می گویید "نه"، این خوب است .اگر سوال کننده اصرار کرد، به روش های مختلف از آن استدلال های او خارج شوید. بدون این که دنبال توجیه جدیدی بگردید، استحکام خود را نشان دهید. شما باید به همان حالت و با سیاست اما بدون هیچ خشونتی بایستید . شما میتوانید رکورد استقامت را بشکنید.
4. یک " نه " تاکتیکی بگویید
یک "نه " با خشونت و بی رحمانه را تکرار نکنید، در پاسخ تان محکم و روشن باشید و امتناع تان را نشان دهید. توسط " متاسفم اما این بار امکان پذیر نیست ". در مقابل ، اجتناب کنید از گفتن " نه ... اما " چرا که بلافاصله، فاصله ای بین شما و آن شخص ایجاد می شود.
5. " نه " تهدید نیست جرات گفتنش را داشته باشید
"نه" گفتن از خود خواهی یا ترس و سود شما نیست . حتی اگر طرف مقابل تان شما را در دنیا گناهکار بداند و بگوید :" تو آدم خوبی نیستی "، سعی کنید با خنده به او بگویید" بله ، امروز آدم خوبی نیستم !". حتی به تهدید احساساتی نشوید.
6. درمقابل افکار منفی هوشیار باشید
این افکار غالباً تحریف واقعیت است که ما باید نسبت دادن را یاد بگیریم: این دلیل نمی شود که شما برای موافقت نکردن با یک ساعت بیشتر ماندن در دفتر کار فردا اخراج شوید. دوست شما برای یک بار که نتوانستید با او به بازی تنیس بروید شما را ترک نمی کند ، باید این افکار منفی را تغییر دهید ، " من حق دارم یک مقدار از وقتم را برای خودم استفاده کنم " یا باز هم " من هم مثل همه آن چیزی را که می خواهم بیان می کنم ."
7. برای " نه " گفتن یک کلمه دیگر را جایگزین کنید
شما دعوت دوستتان را برای یک روز خرید رد می کنید؟ برای بعد از تمام شدن خریداش به یک چای دعوتش کنید: او خریدهایش را به شما نشان می دهد! این نشان دهنده ی این است که "نه " گفتن شما با آرامش بوده ، و باعث کاهش آن شده. این راه حل به طرف مقابل شما نشان می دهد . این تمایل شما باعث از بن رفتن حساسیت نه گفتن شما می شود.
 http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=46130

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد