««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

آیت‌الله ‌بهجت و «ظهور بسیار نزدیک است»

آیت‌الله ‌بهجت و «ظهور بسیار نزدیک است»  

 

اگر حضرت آیت‌الله بهجت فرموده باشند که ظهور نزدیک است مرادشان همان عبارت «انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا» خواهد بود که در دعای عهد وارد شده است و منظور این است که ما امیدوار هستیم که ظهور، زود اتفاق بیفتد و نزدیک باشد. 
 
برخی جمله معروفی را از مرحوم آیت‌الله بهجت نقل می‌کردند که ظهور نزدیک است و برخی دیگر نیز می‌گفتند: آیت‌الله بهجت فرموده است: ظهور را پیرمردها نیز می‌بینند. در اواخر مستند «ظهور بسیار نزدیک است» از آیت‌الله بهجت نقل شده که فرموده است: ظهور آنقدر نزدیک است که حتی بسیاری از سالمندان نیز آن را خواهند دید، و از شخصی در این مستند نقل کرده‌اند که آیت‌الله بهجت فرمودند: ظهور بسیار بسیار نزدیک است.
وقتی این مطالب را ریشه‌یابی کردیم و از برخی از شاگردان حضرت آیت‌الله بهجت این مطالب را پرسیدیم گفتند ما چنین حرفهایی از ایشان نشنیده‌ایم، تا اینکه به سایت رسمی حضرت آیت‌الله بهجت مراجعه کرده و در قسمت شایعات، پاسخ سوالمان را یافتیم.

متن سوال و جواب منتشر شده در سایت ایشان، به طور کامل چنین است:
«بسمه تعالی
سؤال:

از برخی از بزرگان نقل می‌شود که حضرت آیت‌الله العظمی بهجت - رحمه الله - فرموده‌اند: ما تاکنون به جوانها مژده می‌دادیم که ظهور امام زمان علیه السلام را درک خواهند کرد اما اکنون به پیرها هم بشارت می‌دهیم که دوران ظهور را خواهند دید؛ آیا این مطلب به آیت‌الله العظمی بهجت -رحمه الله - قابل استناد است یا خیر؟
پاسخ:
۱. اتفاقا در این باره از حضرت آیت‌الله العظمی بهجت - رحمه الله - سئوال شد، ایشان فرمودند: آقایی دم محراب مسجد نزد من آمد و به من گفت: به خدمت حضرت علیه السلام رسیدم و از ظهور پرسیدم آیا من ظهور را درک می‌کنم. آنگاه مطالب یاد شده را آقا از این شخص نقل کردند.
بنابراین خود حضرت آیت‌الله العظمی بهجت - رحمه الله - مستقیما مطلب را نفرمودند بلکه از شخص دیگری نقل نمودند.
۲. همچنین معظم له - رحمه الله - فرمودند:‌ اگر گفتن این مطالب لازم بود من برای شاگردانم می‌گفتم.
۳. امکان دارد همانگونه که آقا مکرر بیان می‌فرمودند، این مطلب اشاره به ظهور شخصی داشته باشد و نه ظهور عمومی.
۴. امکان دارد، اینگونه اظهارات از باب «إنّهم یرونه بعیدا و نراه قریبا» باشد.
والله العالم - دفتر آیت‌الله العظمی بهجت رحمه الله

با توجه به سوال و جواب دفتر مرحوم آیت‌الله بهجت روشن می‌شود که ایشان نگفته‌اند که ظهور بسیار بسیار نزدیک است و نیز نگفته‌اند که بسیاری از سالمندان هم ظهور را می‌بینند بلکه مطلب پیرامون آن پیرمرد سالخورده است و این دیدن، با ظهور فردی – یعنی ظاهر شدن حضرت تنها برای آن شخص – ممکن است محقق شود.
و اگر هم حضرت آیت‌الله بهجت فرموده باشند که ظهور نزدیک است مرادشان همان عبارت «انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا» خواهد بود که در دعای عهد وارد شده است و منظور از آن این است که ما امیدوار هستیم که ظهور، زود اتفاق بیفتد و ان شاء الله نزدیک باشد و لذا ما ظهور را نزدیک می‌بینیم مثل آنکه باید قیامت را نزدیک ببینیم و همواره خود را آماده ظهور حضرت حجت (عج) کنیم.
و لذا به هیچ عنوان معنای جمله نراه قریبا (ما ظهور را نزدیک می‌بینیم) این نیست که بگوییم دو سال بعد یا ده سال بعد یا پنجاه سال بعد، حضرت ظهور می‌کند زیرا آیات قرآن، قیامت را نیز نزدیک می‌بینند (نگاه کنید: سوره معارج/ آیه ۷) و این نشان می‌دهد که قریب (نزدیک) دانستن آیات و روایات با نزدیک دانستن ما خیلی فرق دارد. چرا که لفظ «قریب» از زمان ظهور آقا امام زمان (عج) مطرح بوده و مطلبی نیست که جدیدا ایجاد شده باشد.
اگر بخواهیم «قریب» و نزدیک بودن ظهور را به این شکل معنا کنیم، حضرت باید خیلی پیش از این ظهور کرده بود و حکومتش تشکیل شده بود. اگر «نراه قریبا» را اینگونه در نظر بگیریم که مثلا حضرت ده یا بیست سال دیگر می‌آید، خب این مطلب، ده سال بعد از آغاز غیبت ایشان نیز مطرح بوده و در این صورت، آقا باید سی سال بعد از غیبتش ظهور می‌کرد. پس چرا تا به حال ظهور نکرده‌اند؟

همه ما و شیعیان علاقه مند و خواهان ظهور حضرت حجت (عج) هستیم ولی اینکه بیاییم و تعیین وقت کرده یا مساله را طوری مطرح کنیم که مردم گمان کنند امر ظهور طی چند سال آینده حتما محقق می‌شود، اشتباه بوده و پیامدهای بدی - از جمله تضعیف اعتقادات مردم – را به دنبال دارد. 

http://www.jahannews.com/vdcci1qs12bqex8.ala2.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد