««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

بیشترین کاربرد حجامت در بعد پیشگیری است

بیشترین کاربرد حجامت در بعد پیشگیری است 

 

 

به گزارش مشرق به نقل از فارس، استاد حسین خیراندیش ظهر امروز در نخستین همایش ملی حجامت در دانشگاه علوم رضوی مشهد اظهار داشت: حجامت با مکانیسم‌های مختلفی از جمله سیستم ایمنی، تنظیم ترکیبات بیوشیمی و هورمونی خون و تنظیم سیستم اعصاب خودکار بدن موجب پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود.
رئیس موسسه تحقیقات حجامت ایران افزود: تلاش علمی برای توجیه حجامت در جهان آغاز و تالیفاتی نیز در این زمینه منتشر شده است.

* حجامت در طب سنتی به عنوان رکن درمان به حساب می‌آید
وی تصریح کرد:

حجامت به عنوان یک سنت الهی در روایات و سیره پیامبران و ائمه اطهار مطرح شده و جزو احکام امضایی اسلام است.
خیراندیش ادامه داد: در طب سنتی نیز حجامت به عنوان رکن درمان به حساب می‌آید. همچنین حجم احادیث مطرح شده درباره حجامت قابل مقایسه با موضوعات دیگر در احادیث نیست.
رئیس موسسه تحقیقات حجامت ایران اضافه کرد: با احادیث حجامت یک نظام درمانی کامل بدون بهره‌گیری از نظام‌های دیگر ساخته می‌شود.
خیراندیش متذکر شد: در این نظام درمانی، آیین تجویز، شرایط و زمان تجویز، موارد کاربرد، موارد امتناع، موارد پیشگیری و آداب اقتصادی مطرح است.
رئیس موسسه تحقیقات حجامت ایران ابراز داشت: آغاز بکارگیری حجامت به شکل پیشگیرانه در طب اسلامی از چهار ماهگی آغاز می‌شود، اما طب سنتی آغاز حجامت را از دو سالگی توصیه می‌کند.
این مسئول ادامه داد: طب سنتی پایان حجامت را 60 سالگی می‌داند، اما طب اسلامی درباره پایان حجامت هیچ نظری نداده است.

* حجامت 70 نوع بیماری را درمان می‌کند
رئیس موسسه تحقیقات حجامت ایران گفت: در منابع طب اسلامی و طب سنتی حجامت به عنوان یکی از ارکان مهم درمان ذکر شده و بیماری‌های گوناگونی را درمان می‌کند.
خیراندیش یادآور شد: حجامت در منابع طب اسلامی به شکل پیشگیرانه‌ای، درمان همه بیماری‌ها شمرده می‌شود و در پژوهش‌های مستمر برروی بیش از 500 هزار بیمار، تعداد 70 نوع بیماری را درمان کرده‌اند.
وی ابراز داشت: از جمله بیماری‌هایی که بوسیله حجامت درمان شده‌، می‌توان به افزایش کلسترول و تری‌گلیسیرید، دیابت غیروابسته به انسولین، فشارخون، غلظت خون، سرماخوردگی مکرر، آنمی، لاغری، واریس و کمردرد اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد