««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

نامه اوباما به پادشاه عربستان درباره ایران

نامه اوباما به پادشاه عربستان درباره ایران  

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید نامه شخصی رئیس جمهور آمریکا را به پادشاه عربستان سعودی تحویل داد.
به گزارش  فارس، روزنامه واشنگتن پست نوشت: "توماس دانیلون " مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیروز سه شنبه نامه "باراک اوباما " را کمتر از یک هفته از گذشته سفر "رابرت گیتس " وزیر دفاع آمریکا به ریاض، تسلیم ملک عبدالله پادشاه آل سعود کرد.

این روزنامه آمریکایی نوشت:

این نامه در حالی تحویل ملک عبدالله می‌شود که دولت آمریکا قصد دارد تا تنش‌های بین ریاض-واشنگتن بر سر چگونگی واکنش به ناآرامی‌های جهان عرب و نحوه برخورد با ایران را آرام کند.

به نوشته واشنگتن پست، سفر با عجله دانیلون به ریاض اندکی پس از سفر گیتس صورت می‌گیرد و مقامات کاخ سفید تحویل نامه رسمی اوباما به ملک عبدالله را تایید کرده اما از ذکر جزئیات آن خودداری کردند.

بر اساس این گزارش، در حالیکه دولت آمریکا شاهد پتانسیل دموکراتیک در خیزش جهان عرب است، اما سعودی‌ها در حال حس کردن یک ناامیدی بدشگون در تمام جهات قطب نمای خود هستند؛ بحرین در شرق، یمن در جنوب، مصر در غرب و عراق در شمال.

این نشریه آمریکایی افزود: سعودی‌ها همچنین شاهد نشانه‌های با توناآرامی‌های داخلی جه به برگزاری تظاهرات‌های شیعیان در بخش شرقی عربستان در هفته‌های اخیر، بوده‌اند.

سفرهای مقامات آمریکایی به عربستان درست در اوج ناآرامی‌های منطقه و نگرانی‌های روز افزون ریاض در حالی صورت می‌گیرد که ریچارد گنایل، رئیس آژانس همکاری امنیت دفاعی وزارت دفاع آمریکا، روز دوشنبه نیز با اشاره به قرارداد فروش تسلیحات نظامی آمریکا به عربستان اعلام کرد که فروش ۸۴ فروند جت جنگنده اف- ۱۵ به عربستان سعودی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار، ۱۹۰ فروند بالگرد، موشک، بمب، سامانه پرتاب‌کننده و همچنین تجهیزات دیگری مانند عینک‌های دید در شب و سامانه‌های هشدار راداری، مورد تایید قرار گرفته و بدون تاخیر انجام خواهد شد. 

http://www.jahannews.com/vdcivrazut1aq52.cbct.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد