««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

پیش بینی زلزله در ایران طی چند ماه آینده

پیش بینی زلزله در ایران طی چند ماه آینده  

 

یک زمین شناس سعودی پیش‌بینی کرده که طی چند ماه آینده در ایران زلزله‌ای بوقوع خواهد پیوست که تاثیر زیانباری بر مناطق شرقی عربستان نخواهد گذاشت.
به گزارش  مشرق، یک کارشناس زمین شناسی سعودی در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط تاکید کرد: دو سال پس از وقوع زلزله "العیص" در مدینه منوره و از بررسی روند زلزله‌های بوقوع پیوسته در قاره آسیا و براساس داده‌ها و اطلاعات تاریخی به این نتیجه رسیده که این بار نوبت ایران است که شاهد زلزله‌ای نه چندان قوی باشد.
"زهیر نواب" رئیس اداره زمین شناسی عربستان سعودی در ادامه گفت: پیش‌بینی ووقع زلزله امری علمی و درست است و هر سازمان و ارگان زمین شناسی که اقدام به پیش‌بینی وقوع چنین امری نماید، بالطبع بر برخی داده‌ها و اطلاعات تکیه می کند، اما تاکنون هیچ کس نتوانسته تاریخ و مکان دقیق وقوع چنین حادثه‌ای را پیش‌بینی کند.
وی درباره امکان وقوع چنین زلزله‌ای در عربستان گفت:

هیچ کس نمی‌تواند به شکلی دقیق بگوید که آیا در عربستان زلزله حادث می‌شود یا خیر با این حال می‌توان گفت مناطق غربی و شرقی در حال حاضر بیش از مناطق دیگر در معرض تهدید زلزله قرار دارند.
زهیر نواب از این جهت مناطق غربی و شرقی را نا‌امن‌تر از دیگر مناطق می‌داند که مناطق غربی در جوار دریای سرخ قرار دارند و حوادث منطقه العیص و تبوک که هر چند سال یکبار حادث می‌شود، موید این گفته است و مناطق شرقی نیز از این جهت که با رشته کوه‌های زاگرس در ایران ارتباط دارند و از تغییر و تحولات ژئوفیزیکی این رشته کوه تاثیر می‌پذیرد، بیشتر در معرض خطر زلزله قرار دارد.
بر اساس اطلاعات و داده‌های بین المللی منتشره در رسانه‌های انتظار می‌رود که این بار ایران شاهد زلزله‌ای البته نه چندان قوی باشد که تاثیرات آن بر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز قابل ملاحظه است و این نکته‌ای است که زهیر نیز با آن هم‌عقیده و مواقق است.
رئیس اداره زمین شناسی عربستان درباره تاثیر زلزله ایران بر مناطق شرقی عربستان سعودی گفت: از آنجا که پیش‌بینی شده زلزله ایران در مقیاس ریشتر زلزله چندان قدرتمندی نباشد، بنابراین انتظار نمی‌رود مناطق شرقی عربستان تاثیرات زیانباری از آن ببینند. 

http://www.jahannews.com/vdchvznzv23n-id.tft2.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد