««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

پشت پردۀ ماهیت گردانندگان شبکۀ آی.تی.ان (ITN)؛

شبکه های لس آنجلسی/قسمت اول؛حمید شب خیز و شبکه هایش !!


http://jamnews.ir/Images/News/Smal_Pic/2-7-1390/IMAGE634524470669531250.jpg

اتفاقاتی که در شبکه های لس آنجلسی روی می دهد از چشم اکثر مردم پوشیده نیست. ولی اغلب اتفاقاتی که در پشت پرده می افتد به گوش همگان نخواهد رسید. زیر پوست شبکه های لس آنجلسی چه می گذرد؟

به گزارش جام نیوز؛ اکثر شبکه های لس آنجلسی هدف مشترکی را دنبال می کنند و مأموریت اصلی مدیران و عوامل آنها یکسان است. اما گاهی در این بین اتفاقات و هدفهایی نیز به چشم می خورد که از چنین افرادی دور از تصور نیست، ولی با در نظر گرفتن استانداردهای همین شبکه ها مشخص می شود که گاهی پول آنقدر قدرت دارد که انسان های منحرف را بیشتر و بیشتر منحرف کند.
در این قسمت یکی از همین شبکه ها و یکی از همین افراد را معرفی کرده و در قسمتهای آینده به اتفاقات و رویدادهای مربوط به آن پرداخته خواهد شد :

حمید شب خیز
حمید شب خیز و همسرش در سال 1360 به آمریکا مهاجرت کردند و در سانفرانسیسکو اقامت گزیدند. شب خیز در ابتدای حضور در آمریکا به رستوران داری پرداخت و به گفته خودش اولین کسی بود که اقدام به ضبط برنامه در آمریکا کرد.

او با فرستادن شوهای نوروزی که در آمریکا ضبط می¬کرد به داخل کشور و حضور در شبکه NITV، تنها تلویزیون ماهواره¬ای موجود در آن زمان بود و کم کم به چهره¬ای آشنا برای بینندگان شبکه¬های لس¬آنجلس تبدیل شد. قبل از تأسیس شبکه ITN، گاهی اوقات در برنامه¬های مختلف برای رقبایش خط و نشان می¬کشید به گونه¬ای که خیلی¬ها از او می¬خواستند که در مقابل دوربین ادب را رعایت نماید. شب خیز بعد از مدت کوتاهی تبدیل به یکی از معروف ترین مجریان شبکه¬های لس¬آنجلس شد. به ویژه این که با آوردن همکاران زن زیبا و جذاب شکل خاصی به برنامه¬های خود می داد. حیات شبکه-هایی مثل ITN به تبلیغاتش است. شب خیز برنامه¬های تبلیغاتی زیادی در مورد خوانندگان و بیوگرافی آنها و کنسرت های آنها می¬سازد. تا جایی که خیلی¬ها معتقدند که اگر شبکه¬هایی مثل ITN نباشد خیلی از خوانندگان از اذهان محو می¬شوند و بخش اعظمشان هیچ گاه موقعیت معروف و مشهور شدن را پیدا نمی¬کنند. خوانندگانی که توسط این گونه شبکه¬ها به سرعت معروف می-شوند، نه به خاطر هنرشان، بلکه بخاطر پولهای فراوانی است که جهت تبلیغات از آثار خود به این شبکه¬ها می¬پردازند.
شب خیز در سال 1384 اقدام به تأسیس شبکة دیگری با عنوان ایران 2(ITN2) که همان شبکۀ لایو (Live) می باشد نمود و از اول آگوست 2006مصادف با 10 مرداد ماه 85 مدیریت این شبکه را به "فرزان دلجو"، یکی از بازیگران قدیمی سینمای قبل از انقلاب واگذار کرد. شب خیز اکنون سومین شبکۀ خود به نام پن(PEN) را هم در اختیار دارد که مدیریت آن را "مهندس بهروز دروی" عهده دار است. به این ترتیب حمید شب خیز در مجموع صاحب 3 شبکه به طور همزمان می باشد.
بی خیالی ها و ساده انگاری های شب خیز چندی پیش برای او دردسرساز شد و کمپانی کلتکس که اعلام کرده بود تنها شبکه¬های مورد تأیید این کمپانی حق پخش محصولاتش را دارند، حمید شب خیز را که به پخش موزیک ویدئوهای این کمپانی، بدون مجوز می‏پرداخت به دادگاه کشانید. دادگاه نیز او را به پرداخت نیم میلیون دلار غرامت محکوم نمود.
شب خیز برای جلوگیری از ورشکست شدن و بسته شدن شبکه¬اش یک برنامة ویژه گذاشت و از هواداران شبکه¬اش خواست تا با کمک¬های خودشان از زمین خوردن آی.تی.ان جلوگیری نمایند. وی بالاخره به هر ترتیبی بود توانست این مبلغ هنگفت را جمع آوری کرده و جریمه را پرداخت کند.
اما ماجرا در این جا خاتمه نیافت و «مهران عبدشاه» مدیر شبکه IPN در برنامه¬ای حمید شبخیز را کلاه بردار و شارلاتان معرفی کرد و گفت: «اگر این شبکه مشکلات مالی دارد، پس چطور می¬خواهد و می¬تواند دو شبکه جدید دیگر افتتاح کند؟!»
عبدشاه در ادامه افزود: «شب خیز با پول هایی که از مردم گرفته، خانه لوکسی خریده است و آدرس آن خانه را نیز در برنامه¬اش اعلام کرد تا مردم بروند و آن را مشاهده کنند.»
البته جدا از صحبت ها و ادعاهای مهران عبدشاه، خوب شدن وضع مالی حمید شب خیز در سال های اخیر، چندان بیراه هم نیست. زیرا او در این سال ها توانسته است اسپانسرهای زیاد و متمولی را برای شبکه¬اش جذب کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد