««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

نمایندگان پرکار خسته نباشند!

 نمایندگان پرکار خسته نباشند!  
 
تقی دژاکام در وبلاگ "آب و آتش" نوشت: یک صد و چهل نماینده مجلس شورای اسلامی با ارائه طرحی «دو فوریتی» ، خواستار محدود کردن حضور عکاسان خبری در صحن پارلمان شده بودند تا خدای نکرده خالی بودن صندلیها به هنگام بحثها و مذاکرات مهم معلوم نشود و کسی نفهمد که در پشت صندلیهایشان خواب تشریف دارند و یا انگشت توی دماغشان کرده اند . البته این طرح با کاهش امضا کنندگان، رأی نیاورد اما : آنوقت یک سال است که رهبر عزیز انقلاب بارها تأکید کرده اند که طرح نظارت نمایندگان بر کار خودشان را تصویب کنند ، اما هر بار حتی به فوریت آن هم رأی نمی دهند و بعد هم که درست در آستانه سالگرد مجلس و دیدار با رهبر انقلاب ، چیزی می نویسند آنقدر لوس و بی مزه است که آقا با گلایه شدید از آنان ، از کار مزبور به "کارک" تعبیر می کنند. خسته نباشید نمایندگان محترم ! عین اظهارات آقا دو سه روز قبل از طرح نمایندگان درباره محدودیت کار عکاسان خبری :
"- من پارسال به شما عرض کردم که در داخل مجلس شوراى اسلامى، خودنظارتى بگذارید. این، همان تقواى جمعى است. مجموعه، خود را بپاید. حالا حرفهائى گوشه کنار زدند که نماینده باید آزاد باشد، چه باشد. کسى با آزادى نماینده مخالف نیست؛ با کجرفتارى نماینده مخالف است. یک نماینده‌ى کجرفتار ممکن است مجلس شوراى اسلامى را بدنام کند، متهم کند؛ حیف نیست؟ مجلسِ به این عظمت، این نهاد قانونىِ اساسى در کشور.


اول انقلاب خدمت امام رفتیم، براى اینکه یکى از بزرگانِ بین خودمان را به عنوان رئیس جمهور به امام معرفى کنیم تا امام ایشان را قبول کنند و ما بیائیم ایشان را در حزب جمهورى اسلامى به عنوان رئیس جمهور مطرح کنیم. امام به دلیلى قبول نکردند. بعد به ما گفتند که بروید سراغ مجلس؛ مجلس مهم است.

از نگاه رهبر انقلاب و بنیانگذار این نظام و پدید آورنده‌ى این مجموعه، مجلس یک چنین جایگاهى دارد. خب، این را باید نگه داشت، باید آبرویش را حفظ کرد، باید چهره‌اش را حفظ کرد؛ این، خودنظارتى لازم دارد. اگر این خودنظارتى نباشد، اشکال به وجود مى‌آید؛ خود شما هم دارید مى‌بینید. من پارسال در این خصوص سفارش کردم. البته اخیراً در مجلس نسبت به این قضیه کارکى انجام گرفت، اما اهمیت این قضیه درست به دست نیامد. این خودنظارتى، تقواى جمعى است".
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد