««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

احمدی نژاد چگونه شهردار تهران شد؟

 احمدی نژاد چگونه شهردار تهران شد؟ 
 
حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌و‌گویی با همشهری‌ماه به تشریح ماجرای چگونگی انتخاب شهردار تهران در شورای دوم پرداخته و پرده از نحوه انتخاب شهردار پیشین تهران برداشته است. 
بیادی که روزگاری همراه احمدی نژاد بود اما در انتخابات ریاست جمهوری دهم به‌عنوان منتقد برخی سیاست های احمدی نژاد، به چهره مورد وثوق اصولگرایان منتقد همچون علی مطهری پیوست، با اشاره به اینکه احمدی نژاد رابط برخی طیف‌های حاضر در ائتلاف آبادگران بوده و از یک سال پیش از انتخابش، با او ارتباط داشته، در پاسخ به این پرسش که آیا احمدی‌نژاد تنها گزینه بود، عنوان کرد: گزینه های دیگری هم بودند. بیش از همه به آقای دکتر نوریان که ریاست سازمان هواشناسی کشور را برعهده داشتند، نگاه مثبت وجود داشت.

اکثرا با توجه به برنامه‌ای که ارائه کرد دوست داشتند به او رای بدهند. وقتی همه متقاعد شدند ایشان گفت چون من معاون دوم سازمان جهانی هواشناسی هستم و برای معاون اولی خودم را آماده می کنم و تا به حال هیچ فردی در جمهوری اسلامی نتوانسته به این جایگاه در این سطح دست یابد، اجازه دهید تا تمرکز من روی فعالیت در آن سازمان باشد و شورای شهر تهران، فرد دیگری را برای شهرداری انتخاب کند.

بعد از وی آقای مهندس سعیدی کیا، دکتر دانش جعفری و آقای احمدی نژاد مطرح شدند.

البته ما بیش از 60گزینه را بررسی کرده بودیم.او در پاسخ به این پرسش که هر سه گزینه های نهایی با برخی احزاب و گروه‌ها ارتباط داشتند و آیا فشار بیرونی برای انتخاب احمدی نژاد به‌عنوان شهردار تهران وجود داشت، گفت: همان طور که گفتم از سوی احزاب فشارهایی وجود داشت اما ما توجه نمی کردیم.

آقایان سعیدی و توکلی از جمله افرادی بودند که مدنظر بعضی از جریان‌ها قرار داشتند. آقای احمدی نژاد آخرین گزینه بود. هیچ کس راضی به انتخاب او نبود. ما دوستانه به عنوان بسیجی جلسه ای داشتیم با جانشین بسیج که در آن زمان سردار احمدی مقدم بودند. ایشان دوستانه آقای احمدی نژاد را پیشنهاد دادند. این پیشنهاد روی نظر ما اثرگذار بود. 

http://mashreghnews.ir/fa/news/50591/احمدی-نژاد-چگونه-شهردار-تهران-شد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد