سکــــــــــــــــــــــــــــوت...

بر خواب سنگین متولیان فرهنگی این شهر پتک گران هم بکوبی بیدار نخواهندشد.پس بکوب که کوبیدن بیهوده ات قصه ی پر غصه ی فردا خواهد شد...



بگذار صدها مزاحم نوامیس مردم ظهرها بر دخترکان معصوم راه ببندد اما به داروغه کمتر از گل نگوئید که برآشفته می شود. خواب ظهر اینان نیز سنگین است...


بگذار اعتیاد بسوزاند و مافیا بی هراس چندانی مغرورانه جولان بدهد... اما تو اجازه نواختن زنگ خانه ی خوابیده ها را نداشته باشی.....


دستهای سنگین داروغه قوی است آنقدر قوی که گلوی هر منتقدی را خواهد فشرد و زبان تند هر عصیانگری را حواهد برید ... ندیدی سکوت کشدار ما را..........


نتايج انتخابات شوراي شهر كنگاور اعلام شد


درآگهي نتيجه انتخابات كه به امضاء رئيس ستاد انتخابات شهرستان كنگاور رسيده ، ريز تعداد آراي نامزدها به ترتيب اعلام شده است.
                

درپايان اين آگهي آمده است :

 

اينك در اجراي ماده 52 قانون انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و ماده 70آيين نامه اجرايي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر ، از تاريخ انتشار اين آگهي به مدت دوروز هيأت اجرايي در محل فرمانداري آماده قبول شكايات انتخاباتي مي باشد .شكاياتي قابل رسيدگي خواهد بود كه مشخصات شاكي يا شاكيان شامل نام ونام خانوادگي ، نام پدر ، نشاني محل كار يا سكونت و امضاي شاكي يا شاكيان را داشته باشد .




نتايج انتخابات رياست جمهوري در شهرستان كنگاور اعلام شد.


بيش از پنجاه وشش درصداز مردم شهرستان كنگاور ، حجت الاسلام حسن روحاني را فرد اصلح براي هدايت دولت يازدهم دانسته اند .                       


شلیک‌های مرگبار در آتلیه عکاسی شهریار/فیلم

در این فیلم که توسط شاهدان عینی ثبت شده قاتل پس از تیراندازی به زن 37 ساله‌ و همسرش اقدام به خود کشی می زند .
شنبه 4 خردادماه بود که ساکنان و مغازه‌داران خیابان هشتم شرقی فاز یک اندیشه خود را در برابر صحنه‌های جنایتی دیدند که باورکردنی نبود.مردی با خشم زیاد اسلحه کلاشینکف با قنداق تاشو را در دست داشت و با عربده‌کشی مدام از پول 8 میلیونی اش می‌گفت که زوج عکاس باید به وی پرداخت می‌کردند.یک سیلی از سوی زن جوان باعث شده بود تا مرد مهاجم اسلحه‌اش را از صندوق عقب سمندش بیرون بیاورد.
 
زن هراسان برای فرار می‌دوید و گلوله‌ها یکی پس از دیگری کنار پایش اصابت می‌کرد. تیراندازی‌ها وقتی خاتمه یافت که زن 73 ساله به نام سوسن بی‌جان روی سنگفرش پیاده‌رو افتاد و دقایقی بعد شوهرش به نام هدایت عسگری نیز هدف 8 گلوله قرار گرفت و کنار جسد همسرش افتاد.
 

 
 
فیلم جنایت
در فیلم دیده می‌شود که زن روبه‌روی بنگاه مسکن در همسایگی آتلیه عکس روی زمین افتاده و حرکتی ندارد و شوهرش با لباس قرمز رنگ کنار او و در حالی که زانوها و پاهایش حالتی به شکل عدد 8 دارند دراز کشیده و با تکان دادن دست چپش حرف می‌زند و به مردی که اسلحه کلاش دارد التماس می‌کند.

در محل افتادن زن و شوهر هیچ کس نیست اما در اطراف و دورتر جوان و پیر با دقت تماشاگر این صحنه هستند و مشخص است گروهی سمت دیگر خیابان با مرد مسلح حرف می‌زنند تا وی را آرام کنند.

ناگهان مرد جنایتکار در برابر جمعیت اسلحه را زیر گلوی خود می‌گذارد تا شلیک کند اما منصرف شده و به سمت جدول پیاده‌رو می‌رود و با گروهی حرف می‌زند سپس بالای سر پیکرهای بی‌جان و خون‌آلود زوج عکاسی می‌رود، اسلحه را زیر گلویش می‌گذارد و این بار ماشه را می‌چکاند و این در حالی بود که ثانیه‌ای پیش از آن مردی به وی نزدیک می‌شود و از او می‌خواهد دست از این کار بکشد.
 
 
در فیلم دود ناشی از سوختن باروت اسلحه از زیر گلوی مرد مسلح موسوم به پیمان دیده می‌شود و وی با شکم و صورت روی زمین می‌افتد. بعد از افتادن پیمان روی زمین مردم دور وی و زن و شوهر جوان حلقه می‌زنند، مشخص است که سوسن دیگر زنده نیست. چادری رویش می‌کشند، هدایت هنوز حرف می‌زند و عامل جنایت بی‌حرکت افتاده و اسلحه کلاش کنار پایش دیده می‌شود.
دقایقی بعد تیمی از کلانتری می‌رسد و ابتدا اسلحه را برمی‌دارند تا این‌که ...
 
 
گفت‌وگو با شاهد عینی
مرد جوانی که در صحنه تیراندازی مرگبار حضور داشت به شوک گفت: در مغازه‌ام بودم که دیدم پیمان از یک سمند پیاده شد و به داخل عکاسی رفت. پس از مدت کوتاهی صدای درگیری آن‌ها بلند شد. وی و زن عکاس درگیر شده بودند. مغازه‌دارها وقتی متوجه درگیری آن دو شدند خود را به داخل عکاسی رسانده و آن‌ها را جدا کردند.

مرد مهاجم و سوسن که به همراه مغازه‌دارها و عابران از عکاسی خارج شده بودند همچنان با یکدیگر به صورت لفظی درگیر بودند که قاتل به ناسزاگویی پرداخت و سوسن سیلی محکمی به صورت وی زد.

دوباره درگیری فیزیکی بالا گرفت و مردم دوباره آن‌ها را از هم جدا کردند تا با میانجیگری غائله را خاتمه دهند.وی در ادامه گفت: در همین لحظه بود که راننده سمند پیمان را صدا زد و با دست اشاره کرد که برگردد اما پیمان به سمت خودرو رفته پوشه‌ای که دردست داشت را داخل آن پرتاب کرد و از کف آن اسلحه کلاش را برداشت و به سمت جمعیت برگشت.
 
وی در ابتدا برای پراکنده کردن مردم یک تیر هوایی شلیک کرد. بعد به سمت سوسن رفت. زن وحشت‌زده به سمت پارکینگ فروشگاه که در چند قدمی وی بود دوید. در این هنگام مرد خشمگین سه تیر به سمت وی شلیک کرد اما تیرها به فاصله چند سانتی زن به دیوار می‌خورد و ما احساس می‌کردیم وی فقط می‌خواهد سوسن را بترساند.

زن هراسان از پارکینگ خارج شد و به سمت خیابان دوید. در این لحظه پیمان 9 گلوله به سمت زمین و نزدیک پای وی شلیک کرد.
 
سوسن که دیگر مستأصل شده بود به سمت مرد دوید و پیمان وی را روی زمین پرتاب‌کرد و 4 یا 5 گلوله به سمتش شلیک کرد.

در همین لحظه من فریاد زدم که شلیک نکن و وی مرا هدف گلوله قرار داد که خوشبختانه گلوله به شیشه مغازه برخورد کرد و آن را شکست.این مرد اضافه کرد: در همین هنگام زن ملتمسانه فریاد می‌زد که شلیک نکن اما پیمان نخستین گلوله را به بالای زانوی پای چپ وی شلیک کرد. ما همه این صحنه تلخ را دیدیم. گلوله بعدی به سمت پای راست وی وزیر زانویش شلیک شد. پیمان تیر سوم را به شکم سوسن شلیک کرد که پس از آن زن بیچاره دیگر حرکت نکرد.این شاهد عینی گفت: در همین هنگام شوهر سوسن که از ابتدای درگیری در کنار زن در عکاسی حضور داشت به سمت قاتل دوید که پیمان او را با ضربه قنداق تفنگش به زمین کوبید و دو گلوله به سمت وی شلیک کرد. گلوله اول به پایش و دومی به کتف چپش اصابت کرد.

در این هنگام پیمان فریادزنان می‌گفت من 8 میلیون تومان از آن‌ها طلب داشتم که پول مرا ندادند. حالا خودم را می‌کشم. بعد اسلحه را زیر گردنش گذاشت که ابتدا تفنگ شلیک نکرد. وی دوباره گلنگدن را کشید و لوله اسلحه را روی صورتش گذاشت.پیرمردی از بین جمعیت فریاد زد خودت را نکش. همه‌چیز درست می‌شود که قاتل به خودش شلیک کرد.

بنابر این گزارش، پیمان و هدایت هنوز زنده هستند و در بیمارستان‌های کرج و تهران تحت درمان بوده و قرار است بعد از نجات آنان از مرگ تحقیقاتی برای رازگشایی از این جنایت هولناک صورت گیرد.


برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید

شليك‌هاي مرگ در آتليه عكاسي

مردي در شليك‌هاي جنون‌آميز جنايتي را در آتليه عكاسي رقم زد و زوج جواني را هدف قرار داد. در اين تيراندازي كه در فاز يك انديشه رخ داده است زن 37 ساله‌اي برابر ديدگان پسر 4 ساله‌اش به كام مرگ فرو رفت و همسرش با مهاجم آشنا در بيمارستان بستري شدند.

 

عصر شنبه 4 خردادماه صداي تيراندازي در فاز يك انديشه همه را به خيابان كشيد و خيلي زود مشخص شد اين شليك‌ها از داخل و روبه‌روي آتليه عكاسي است. وقتي صداي تيراندازي‌ها خاموش شد، گروهي با رساندن خود برابر آتليه عكاسي 2 مرد و يك زن را غرق در خون ديدند و سريع با پليس 110 تماس گرفتند.

دقايقي طول نكشيده بود كه پليس كلانتري خود را به صحنه هولناك تيراندازي جنون‌آميز رساند و با توجه به اين كه دو تن از مردان هنوز زنده بودند اورژانس را خبر كرد.

بررسي‌هاي ميداني نشان داد كه هدايت عسگري 32 ساله و سوسن 37 ساله زوج جواني بودند كه در آتليه به عكاسي و فيلمبرداري مي‌پرداختند و مرد 35 ساله كه پيمان نام دارد نيز شريك آنان بوده است.

اين تحقيقات فاش كرد پيمان به خاطر اختلافات شديد با زوج فيلمبردار دست به اقدام جنون‌آميز زده و با اسلحه كلاشينكف ابتدا 4 گلوله به سوسن شليك كرده سپس با شليك 8 گلوله به هدايت، وي را هدف قرار داده است.

پيمان سپس وقتي ديده كه اين زن و شوهر روي زمين افتاده‌اند يك گلوله نيز به گلوي خود شليك كرده است. وقتي مشخص شد سوسن به كام مرگ فرو رفته است، هدايت نيمه جان به بيمارستان تامين اجتماعي شهريار انتقال يافت و عامل جنايت نيز در بيمارستان ناجا در تهران تحت درمان قرار گرفت.

جزييات حادثه

يك مرد كه صحنه جنايت را ديده به خبرنگار شوك گفت: پيمان عصر روز جنايت با يك سمند وارد خيابان هشتم شرقي فاز يك انديشه شد و پس از جرو بحث با هدايت و سوسن به بيرون از مغازه آمد و با فرياد گفت كه هدايت و سوسن 8 ميليون تومان من را نمي‌دهند و اگر پول هايم را ندهند آن‌ها را مي‌كشم. پس از اين داد و فريادها به سمت سمندش رفت و اسلحه كلاشينكف را برداشت و در خيابان 4 گلوله به سوسن زد. سپس در برابر چشمان پسر 4 ساله اين زن و شوهر هدايت را نيز با 8 گلوله هدف قرار مي‌دهد.

وي سپس تفنگ را به زير چانه خود چسباند و شليك كرد.

عبدالرحمان حامي باجناق هدايت نيز به شوك گفت: هدايت و پيمان از ابتداي راه‌اندازي آتليه عكاسي با هم اختلاف مالي داشتند كه گويا پيمان پول خود را خواسته و درگيري از همين جا شروع شده كه سرانجام اين جنايت رخ داده است.

برای مشاهده اندازه واقعی اینجا کلیک کنید


کنگاور خبر این ضایعه را به خانواده محترم هوشمندی و تکلو تسلیت گفته و برای آقای هدایت عسگری سلامتی آرزومنداست.

کنگاور شکوه اش را از یاد برده است

با وجود مطالعاتی که بر روی معبد آناهیتا انجام گرفته وهمچنین چند دوره کاوش هایی که توسط دانشمندان مختلف در آن انجام شده، همچنان بخش قابل توجهی از شناسه اصلی معبد شناسایی نشده و بسیاری از رمز و رازهای این معبد همچنان مدفون مانده و در حال تخریب است.

 کنگاور شرقی ترین شهردر استان کرمانشاه  و دروازه  استان به مرکز ایران است که در خود میراث هایی کهن را قرن ها حفظ کرده است.

معبد آناهیتا دومین معبد سنگی در ایران است که قدمتش را به دورهٔ اشکانی و ساسانی نسبت داده اند.

با توجه به تخریب های زیست محیطی همچون زلزله، سیل و نیز تخریب های انسانی چون ساخت و سازهایی که از قدیم الایام در معبد صورت می گرفته وهمچنین تخریب های جدید مانند دیوار نویسی ها و… متاسفانه قدم هایی برای نابودی روز به روز این میراث کهن برداشته شده است.

اگر چه این معبد توسط میراث فرهنگی این شهر محصور و بخش قابل توجهی از خانه های داخل این محوطه ۶.۲ دهم هکتاری خریداری شده اما همچنان برای حفاظت از آن راه بسیاری در پیش است که انجام نپذیرفته است. حفاظت و صیانت از این مهم به دست نخواهد آمد مگر با همیاری خود مردم این شهر که متاسفانه برخی از آنان این معبد را که در مرکز شهر قرار دارد، باعث عقب ماندگی کنگاور و مانع  پیشرفت رو به رشد می دانند.

زین الدین رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان کنگاور در این راستا به خبرنگار مهر می گوید: ما تا جایی که توانستیم سعی را بر حفاظت این میراث کهن در شهر داشته ایم و با اداره اوقاف و همچنین مالکان خصوصی بارها و بارها وارد مذاکره شده ایم که شوربختانه نتیجه ای در بر نداشته و نتوانسته ایم آنچنان که باید سر و سامانی به این ابنیه ها و همچنین معبد بدهیم.

وی در ادامه افزود: در بخش معبد، توانستیم محوطه را حصار بندی کرده و حدود آن را مشخص کنیم، همچنین با ساکنین خانه های داخل معبد وارد مذاکره شدیم و املاک آنها را خریداری و تخریب کردیم اما در حال حاضر تنها یک خانه در این محوطه موجود است که هنوز با مالک به توافق نرسیده ایم.

زین الدین گفت: در بخش" خانه ساری اصلانی ها" متاسفانه با تمام تلاشی که داشتیم، نتوانستیم به نتیجه ای برسیم و همچنان این مشکل را با مالکان خصوصی حمام هایی که از دوران قاجار باقی مانده اند  را هم داریم.

وی ادامه داد: در سفر اخیر مقام معظم رهبری به شهرستان کنگاور قول مساعدت های مالی برای تحقیقات و مرمت ها و البته کاوش ها را گرفته ایم، که البته تا کنون به دلیل کسری بودجه این مساعدت ها به تعویق افتاده است.

خبرنگار مهر همچین در ادامه این گزارش می افزاید: با توجه به صحبت های زین الدین رییس میراث فرهنگی در شهرستان کنگاور تنها با معضل تخریب و کم لطفی در معبد آناهیتا مواجه نیستیم بلکه با توجه به فهرست میراث فرهنگی در این شهر: " یک راسته بازار، سه حمام تاریخی یک مسجد تاریخی، امامزاده، قنات گازرخانی و یک باب خانه تاریخی" نیز در وضعیت اسفناک تخریب صد در صدی قرار دارند.

" خانه ساری اصلانی ها" که قدمتش به اواخر دوره قاجار و اوایل سلطنت پهلوی ها بر می گردد با توجه به داشتن مالک خصوصی و کم لطفی این مالک در تعمیر و نگه داری آن پس از کش و قوس های بسیارمیراث فرهنگی با آنها به ثبت آثار ملی در آمده است.

اما اگر چنانچه این روند رسیدگی به امور ساخت و مرمت ادامه پیدا کند از این لیست خارج شده و در آینده ای نه چندان دور کوبیده و به برج و بارویی مدرن تبدیل خواهد شد. این خانه که در حال حاضر در اختیار یک سرایدار است بخش قابل توجهی از آن به دلیل خشت و گلی بودن و عدم تعمیرات اساسی در مقابل باران های فصلی دوام نیاورده و تخریب شده است.

آثارباستانی کنگاوردر بافت شهر هستند و با توجه به اینکه در معرض دید هستند به این روز گرفتار آمده اند این را داشته باشید در مقابل با تپه باستانی" گودین" معروف به گودین تپه که کمی از شهر دور تر است، حفاظت در  ازخور توجه ای از آن صورت نمی گیرد و خود بخوانید حدیث مفصل از این مجمل.

کاوش های غیر قانونی در این تپه و البته سوء استفاده های انسانی باعث از بین رفتن آن شده است و تقریبا چیزی از آن باقی نمانده است.

درپایان کلام به این جا ختم می شود که اگر به فکر ابنیه های تاریخی در این شهر نباشیم آنچنان که از چندین کاروانسرا و حمام در این شهر تنها سه حمام بر جای مانده است که متاسفانه آن ها هم با توجه به همان دعوی قدیمی اداره اوقاف با میراث فرهنگی و یا داشتن مالک خصوصی سرنوشتی مشابه برایشان رقم زده می شود و شاید از آن شکوه به جا مانده تنها مخروبه ی به آیندگان تحویل دهیم و در عوض شماتت آیندگان را برای خود می ستانیم.

منبع :کرمانشاه نیوز

سعید جلیلی




بدون شرح...!!!

مرگ درخت

در حالیکه در شهرستانهای مجاور مانند صحنه تمام درختان کوچک و بزرگ شناسنامه دارند در شهرستان کنگاور درختان تناور با عمر بیش از 50 سال براحتی از پائین ترین قسمت ممکن بریده می شوند. این پدیده زشت به بهانه های واهی در اکثر نقاط شهرستان قابل رویت می باشد . بخصوص در خیابان شهدا که بتازگی چندین اصله درخت تناور و قدیمی بطور کل بریده شده و هیچ اثری از آنها باقی نیست.

تخلفات انتخابات شورای شهر

شورای شهرانتخابات شورای شهر در حال نزدیک شدن است. همواره این انتخابات دارای حاشیه ها و فراز و نشیبهایی بوده است.
 سالیان قبل با کمال تاسف دیدیم که چگونه عده ای برای رسیدن به اهدافشان که بی شک بوی خدمت از آن برنمی آمد به هر وسیله ای تمسک جسته و آرمانها را فدای اهداف دنیائی خود کردند.
هر چند برآنیم در این فضای بگیر و ببند قید بروز بودن را بزنیم اما رسالت ما در راستای اعتلای فرهنگ شهرستان ما را برآن داشت بار دیگر هرچند محدود چند کلامی با احتیاط بر زبان برآنیم.

*خبرهائی بگوش می رسد که بعضی از چهره های فعلی شورای شهر بدلیل تخلفات چهار سال پیش رد صلاحیت شده اند . هرچند امیدواریم این خبر صحت داشته باشد اما آیا نمی شد همان ایام این افراد رد صلاحیت کرد که مردم چندین سال مجبور به تحمل آنها نباشند.چند نمونه از تخلفاتی که درآن ایم روی داد را به اختصار در ذیل می آوریم به امید اینکه امسال شاهد این مسائل نباشیم یا در صورت تکرار لااقل درهمان بدو کار با آن برخورد شود و 4سال بعد موکول نگردد.

*گسیل کردن روستائیان ساده دل با فریفتن و قول مساعد گرفتن از بزرگان روستا به پای صندوقهای شهری از کارهای نوبر و خلاف رویه ای بود که برخی آقایان انجام دادند. بی شک امسال نیز فرصت طلبهائی هستند که برای جمع آوری رای پا در این مسیر نامیمون خواهند گذاشت.روستائیان با اینکه حق شرکت در انتخابات شورای روستا رادارند اما به چه دلیل اکثرا در شهر رای می دهند؟ نام این فرصت طلبان را همه می دانند و نیازی به ذکر نام آنها نیست.

*خرید رای که معضل اصلی شورا ها بود و به تدریج به تمام انتخابات تسری پیدا کرد.کیست که روشهای غیر اخلاقی برخی کاندیداها خبر نداشته باشد ؟تعرفه هائی که بحصوص در برخی نقاط محروم تر شهر براحتی قابل رصد و پیگیری بود اما با وجود شواهد و قرائن متقن کسی برخورد جدی را از طرف مسئولین شاهد نبود.

* دادن رای تکراری از طرق مختلف مانند پاک کردن مهرهای انتخاباتی به شیوه های مختلف.

*انداختن سفره های شام و نهار و دعوت از گروههای مختلف مردم جهت پذیرائی و نمک گیر شدن.

*قسم دادن به قرآن و اسماء جلاله برای تحت فشار قرار دادن قشر مقید و مذهبی

سال نو برهمه ی همشهریان عزیز مبارک


خدانگهدار


متاسفانه..!!!


و با میل گروه...!!!


بعد از هشت سال تلاش صادقانه در رساندن صدا و نگرانیهای مردم


وبا بیش از هشتاد هزار بازدید کننده


با احترام به همه ی این عزیزان


این وبلاگ فریادش در گلو خفه و دیگر بروز نخواهد شد



وقتی نمی شود حرفی زد یا مشکلی را بیان کرد

و وقتی امیدها برای گفتن حرفها با زبان صادقانه از بین می رود


و آنگاه که خاموش کردن ما راحتتر و بی دردسرتراست


تا مبارزه با مشکلات جامعه


برای گفتن دردهایمان


نا امید و علی رغم میل


درگاهی دیگر را می جوئیم


شاید در فیس بوک یا توئیتر ما را دیدید


همه چی آرومه


اللهم عجل لولیک الفرج


بدرود

افزایش شدید ناامنی در روزهای اخیر



به اشاره و سفارش برخی دوستان مبنی بر تاکید فرماندهی محترم نیروی  انتظامی عدم صحت  مطالب مندرجه ، این پست حذف شد.





کدام طرح کدام ترافیک؟

طرح ترافیک نوروزی و سردرگمی مردم

ورود ممنوعخیابانهای اصلی شهرستان کنگاور با پیشنهاد شورای ترافیک شهرستان از دوازدهم اسفندماه سال جاری شاهد اجرای طرح ترافیک می باشد. این طرح که در ظاهر و ابتدای امر انتخاب خوبی به نظر می رسد اما می توان در اجرا و نحوه کنترل آن شتابزدگی و بی برنامگی را مشاهده کرد. سردرگمی مردم در میدان مرکزی شهر که بدنبال مسیر مورد نیاز می گردند و به ناچار مسیری نا مطلوب را برای عبور انتخاب می کنند در ابتدای کار بسیار به چشم می خورد. عدم نظارت بر خیابانهای فرعی مانند خیابان معلم، کوچه ارزاق ،کوچه های منتهی به خیابان شهدا و بلاتکلیفی پارکینگ شهرداری که مشخص است بدلیل اجرای این طرح دچار زیان خواهد شد از مشکلات عمده ی این طرح است. این کنترل ترافیک ترافیکهای بسیار سخت تر و پیچیده تری را در خیابانهای فرعی بوجود می آورد بطوریکه پارکهای دوطرفه در یک خیابان باریک و عبور دوطرفه ماشینها گاه باعث ساعتها سردرگمی رانندگان و مسافرین می شود و البته در این میان هیچ ماموری برای ساماندهی به این مشکلات وجود ندارد.کوچه های متعدد خیابان شهدا عمدتا غیر قابل کنترل بوده و شهروندان بدلیل عدم اطلاع از ممنوع بودن تردد در این مسیر گاه جریمه های ناخواسته ای را پیش روی خود می بینند. خانواده هایی که در مسیر خیابان امام و شهدا مستقر هستند برای بیرون بردن ماشینهای خود دچار مشکل و سردرگمی هستند.

هیچ مشخص نیست این طرح از چه ساعتی تا چه ساعتی است. و هنگام ظهر و ابتدای شب کسی توجهی به این طرح ندارد و البته باز هم کسی مسیر را کنترل نمی کند.

ترافیک بطور معمول در این خیابانها هیچگاه جز شب عید و چهارشنبه آخر سال مشکل ساز نبوده ومشخص نیست اجرا کنندگان دنبال چه هدفی بوده اند.

جالبتر اینکه اعلام شده این طرح تا پانزدهم فروردین برقرار است که با توجه به خلوت شدن خیابانهای در ایام تعطیل نیاری به ادامه ی آن نیست و البته مسافرین نوروزی را هم سردرگم و ناراضی خواهد کرد.

یک سوال

تنها یک سوال


چرامدیران ناتــوان و ناکـــارآمد 


صحنــــه ای با چــه هـــدف 


و انگیـــــزه ای به مـــــردم 


کنگاور تحمیل می شوند؟



در کرمانشاه کمبود برنج وجود ندارد،نگران نباشید

با فرا رسیدن ایام نوروز قطعا دید وباز دیدها افزایش پیدا خواهند کرد وبخصوص بزرگتر های فامیل بیش ازبقیه مهمان خواهند داشت اما شاید این موضوع در نگاه اول خوب به نظر برسد

برنجخبر آنلاین :اما مهمان داری هم نیز دغدغه های خاص خود را دارد برای مثال نرگس از کرمانشاه برای خبر آنلاین نوشته:مدتی است که برنج در کرمانشاه نایاب شده است آن هم با توجه به این که به نوروز باستانی نزدیک شده ایم لطفا این موضوع را پیگیری کنید چون در صورت عدم برنج در کرمانشاه نمی دانیم چگونه باید از مهمان هایمان پذیرایی کنیم.
واما جهانگیر شاهمرادی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: هیچ کمبود برنجی در استان وجود ندارد و مردم در این‌باره نگران نباشند.

وی افزود :تنها مشکلی که در رابطه با برنج در استان کرمانشاه وجود دارد، کمبود نوع خاصی از برنج وارداتی است.
شاهمردای تصریح کرد: هیچ کمبود برنجی نه تنها در استان کرمانشاه، بلکه در هیچ جای کشور هم وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه برنج به اندازه کافی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: برنج به اندازه ذخیره استراتژیک در کشور و استان کرمانشاه وجود دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: تدابیری در راستای توزیع و سهمیه برنج اندیشیده شده است تا مشکلاتی که وجود دارد، حل شود.
این مقام مسئول گفت:در صورت هر نوع مشاهده احتکار برنج و کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم، با محتکران به شدت برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.


کنگاور خبر :بنا به خبرهای رسیده انبارهای محتکرین از برنج و سایر مواد غذائی لبریز است.و این افراد از عرضه آن به بازار خوداری می نمایند. شواهد فراوانی از این قضیه موجود می باشد که به دلیل عدم توجه مسئولین به آنها اشاره ای نمی شود.امیدواریم نظارت و بازرسی دقیقی از محتکرین بعمل آید.


تودیع و معارفه مسئول آموزش و پرورش کنگاور

محمد رضا فیضی بعنوان مدیر جدید اداره آموزش و پرورش کنگاور معرفی شد

مدیر آموزش و پرورش کنگاورروزسه شنبه مورخ91/11/24 طی مراسمی با حضور جناب آقای محمدی معاونت محترم اداره کل آموزش وپرورش استان ، جمعی از کارشناسان اداره کل ، ونیز هیئت همراه از شهرستان صحنه ، جناب آقای محمد رضا فیضی به عنوان مدیر جدید اداره آموزش وپرورش شهرستان کنگاور معرفی گردید.

همچنین از زحمات آقای جعفری مدیریت قبلی تقدیر وتشکر به عمل آمد .

کنگاور خبر این انتصاب را به ریاست جدید آموزش و پرورش تبریک گفته امیدواریم حضور ایشان منشاءخدمات و توجه بیشتر به علم و پرورش جوانان باشد.





فریاد از این همه مواد مخدر

 مردم از خود می پرسند چرا با قاچاقچیان شناخته شده برخورد نمی شود؟


فروش آزادانه مواد مخدرچند روز پیش از قیمت و مشکلات تهیه ی یک پرس برنج نوشتیم.امروز می خواهیم از سهولت دستیابی و ارزانی مواد مخدر در اقسام مختلف بخصوص شیشه و کراک بنویسیم. در شهرستانی که مردم برای قوت لایموت خود دارند کلی مشکلات را متحمل می شوند عده ای در کمال آرامش و امنیت کامل در حال ایجاد کارتل های بزرگ مواد مخدر و توزیع آن در سطح گسترده هستند.

شاید پرسنل کم تعداد و کم انگیزه ای که مسئول مبارزه با این جانیان بالفطره و بالفعل هستند برای تهیه ی قوت لایموت خود در صف برنج تشریف دارند و یا همچون برخی از بازاریان محترم در حال احتکار برنج و بقیه ی اقلام هستند. گفتم نمی دانم .. اما می دانم و می بینیم چگونه جوانان و سرمایه های این شهر دارند پرپر می شوند . می بینم و می بینیم و می بینند که جگر گوشه های پدر و مادران در حال سوختن نه دراتش اعتیاد و شعله قاچاقچیان بلکه در میان جهنم بی تفاوتی مسئولین هستند.

کیست که امروز این قاچاقچیان را نشانسد و ندادند با کمترین کنترل و همت قابل جمع آوری هستند ولی بسیاری انگشت به دهانند که چگونه چند فرصت طلب قاچاقچی در حال تمسخر تمام دستگاههای امنیتی و به بازی گرفتن جان و سرمایه امروز جامعه ما هستند. آیا این عمده فروشان مواد و پاتوقها را فقط مردم میبینند و چشمهای تیز !!!مامورین و مسئولین از دیدن آنها عاجز است .

با کدام زبان باید فریاد کشید و با کدام قلم باید نوشت تا اینها کمی بخودشان بیایند و بدانند و بفهمند که دود این بی تفاوتی به چشم همه خواهد رفت . فرزندان و برادران ما در کدامین حاشیه امنیت قرار خواهند گرفت وقتی چندین موتور سوار اجناس را از آقایان ... و ... تحویل می گیرند و با خطوط تلفنی که عمتدا ایرانسل و ویرانسل هستند گروه گروه معتادان را شارژ و جوانان سالم را معتاد می کنند.

حکما من که می نویسم بیشتر متهم خواهم شد تا آنکه می سوزاند. پیدا کردن من از پشت صفر و یک های اینترنتی و آی پی ها ساده است اما چگونه است که پیدا کردن چند قاچاقچی که در روز روشن و شب و تار و غروب حزن انگیز این شهر بدون ترس و واهمه در حال عربده کشی هستند دشوار است.

نکته ای از سفرنامه یک مسافر 17 ساله

هنگام وبگردی امروز به مطلبی از یک مسافر 17 ساله برخوردم که در طی مسیر، مسافرتی هم به معبد آناهیتا داشته است.

معبد آناهیتا - کنگاور - استان کرمانشاه: اولین مقصد ما شهر کنگاور بود. کنگاور شهر کوچکی است اما یک اثر تاریخی بسیار قدیمی به نام معبد آناهیتا داره که در دوره ی اشکانیان و ساسانیان عبادتگاه زرتشتیان ایران بود. آناهیتا در دین زرتشتی نگهبان آب ها بوده است. می تونم بگم از معبد هیچی به غیر از سنگ و ستون های کوچک باقی نمانده بود اما وقتی به همین ستون ها و سنگ ها نگاه می کردی می دیدی که چه عظمتی داشته و چقدر بزرگ بوده. 
اما مگه میشه یکبار من یک مطلبی بنویسم و از بد فرهنگی ایرانی ها چیزی نگم؟ مردم های بد فرهنگ کنار بعضی از سنگ ها آتش روشن کرده بودن و اون قسمت سیاه شده بود و بعضی ها هم رو سنگ ها اسمشون رو نوشته بودن.

منبع : http://8thmarch.blogfa.com/post/271

سمت جدید سید جواد زمانی

سید جواد زمانی بعنوان مدیر کل امور مجلس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی ایران منصوب شد
زمانیطی حکمی از طرف محمد نهاوندیان "سید جواد زمانی"نماینده پیشین کنگاور،صحنه و هرسین بعنوان مدیر کل امور مجلس اتاق بازرگانی ایران منصوب شد.
در متن حکم رئیس اتاق بازرگانی ایران خطاب به سید جواد زمانی آمده است؛
نظر به مراتب تعهد ،تخصص و نیز سوابق ارزشمند جنابعالی و به پیشنهاد معاون محترم امور مجلس ،بعنوان مدیر کل امور مجلس اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی ایران منصوب می شوید.
امید است با اتکال به خداوند متعال و همکاری سایر واحدهای اتاق در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.
گفتنی است "سید جواد زمانی"علاوه بر مسئولیت فوق الذکر ،در حال حاضر مسئولیت های دیگری نیز همچون مشاور رئیس مجلس،عضو کمیته تطبیق مصوبات ،و مشاور وزیر آموزش پرورش در امور مشارکتها و خانواده را عهده دار می باشد.

نامه ای برای وزیر مسکن ارسالی از کاربران

وزیر محترم مسکن و راه

با سلام و احترام
مسکن مهرهمانگونه که استحضار دارید؛پروژهای مسکن مهر کنگاور در قالب 4 پروژه مهر آوران،تاکسیرانی،مهردشت و سرای مهر شامل 1094 واحد در چهار منطقه با پیشرفت های فیزیکی مختلف چند سالی ست با همت دولت مهر ورز و عدالت محور جناب آقای احمدی نژاد و سایر زحمتکشان و مسئولین محترم دنبال می شود.
در این خصوص متاسفانه چند ماهی ست پروژه 504 واحدی "مهر دشت" که تقریبا نیمی از واحدهای مسکن مهر شهرستان کنگاور را شامل می شود،بعلت کمبود منابع مالی دچار رکود ساخت و تعطیلی شده است.
در این راستا طی چند ماه گذشته نه تنها مشکل پروژه "مهر دشت " حل نشده بلکه گاها تصمیمات خلق الساعه و بدون مطالعه مسئولین محترم شهرستان اوضاع نابسامانی را بر این پروژه حاکم نموده است.
از آن جمله تصمیمات خلق الساعه ونگران کننده می توان به موضوع اخیری که در جلسه ستاد مسکن شهرستان کنگاور اتخاذ شده اشاره نمود.
تصمیمی که بر اساس آن مقرر شده است ،پیلوت تعداد 21 بلوک از پروژه "مهردشت"را تکمیل و به افراد تحت تکفل بهزیستی تحویل نمایند؟
حال سوال اساسی اینجاست که چرا در سایر پروژه های شهرستان که سهم آورده کمتری از متقاضیان اخذ شده به قول فرماندار محترم مقرر گردیده واحدها قبل از عید تحویل افراد گردد، اما این پروژه با سهم آورده بیشتر باید گرفتار تعطیلی شود.
آیا اتخاذ چنین تصمیمی مبنی بر واگذاری پیلوت 21 بلوک به افراد تحت تکفل بهزیستی توهین به این دسته افراد و تضییع حقوق حقه متقاضیان این واحدها که چند سالی ست منتظر به بار نشستن مسکن مهرشان هستند نیست.
اگر واقعا مسئولین محترم به فکر محرومین بهزیستی هستند ،واگذاری پیلوت راهکار عادلانه ای ست؟
مسئولین محترم آیا با این کار ارزش افزوده متقاضیان این پروژه را دچار مشکل نمی کنند؟متقاضیانی که سالهاست چشم انتظار به بار نشستن زحمات دولت محترم هستند و نه تعطیلی پروژه و راهکارهایی چنین خلق الساعه ؟
اینجانبان جمعی از متقاضیان مسکن مهر ، مهر دشت کنگاور ضمن اعتراض به تعطیلی پروژه ، از مسئولین محترم در خواست داریم از اینگونه تصمیمات بی فایده صرف نظر نموده و به فکر درمان دیگری برای پروژه" مهر دشت" باشند.
این درمان می تواند پروژه موصوف را به واقع تبدیل به "مسکن مهر" و یا دشتی بی حاصل نماید.
در پایان ضمن تشکر از زحمات مسئولین دلسوز شهرستان ،استان و کشور اینجانبان جمعی از متقاضیان مسکن مهر " مهر دشت" خطاب به مسئولین شهرستان اعلام می نمائیم چناچه روند تعطیلی و یا واگذاری پیلوت های مجتمع ادامه داشته باشد؛طی روزهای آینده ضمن ارائه درخواست اعاده سهم آورده خود، با طرح شکایت در مراجع ذیصلاح و مسئولین دلسوز استانی و کشوری خواهان پیگیری تضییع حقوق از دسته رفته خود خواهیم شد.
جمعی از متقاضیان مسکن مهر "مهردشت" کنگاور

به خاطر یک پرس برنج

اگر می شود مسئولین محترم توضیح بدهند برنج مصرفی این روزهای خود را از کجا تامین می کنند؟

صف برنجامروز صبح برای خرید برنجی که مدتهاست رخت از سفره و زندگی ما بربسته دل را بدریا زده و قصد کردم مقداری برنج دولتی ! تهیه کنم . نا سلامتی ساعت  هشت و اندکی بود که گمان می کردم هنوز بخاطر سرمای سوزان کسی از خانه بیرون نرفته.

خیلی مانده به محل توزیع برنج -حدود سه راه کارخانه بود- با جمیعتی مواجه شدم که انگار برای تشیع جنازه ده نفر آمده بودند این خیل عظیم چند وقت بود که برنج ندیده بودند!؟ نزدیکتر که شدم دیدم خانواده ای چند نفره در صف ایستاده و حتی بچه های خود را دراین سرمای سوزان برای تهیه برنج همراه آورده بودند.از این دست خانواده ها زیاد بود . برادران ،دوستان و آشنایان.

کمی که دقیق شدم متوجه شدم برخی سود جویان برنج را از این عوامل تهیه کرده و بلافاصله به مغازه ها منتقل می کنند و با قیمت دو برابر می فروشند. از این همه افتضاح شوکه شدم و عطای مهمانی برنجی را به لقایش بخشیدم. با ماکارانی نامرغوب هم می شود سرکرد!نمی دانستم از مسئولین بنالم یا از مردم یا از واسطه های سودجو. حتی شنیدم چند بار برنج های نامرغوب و بی کیفیت را به اسم برنج ... به مردم بیچاره قالب کرده اند.

مسیرم را به سمت فرمانداری عوض کردم ،کمی فکر کردم دیدم کو گوش شنوا تازه حرفی هم بزنم به جرم نمی دانم چه متهم می شوم بعد از ترس مسیرم را عوض کردم و با کمی ماکارانی نامرغوب به خانه رفتم.

توزیع 50 تن برنج در کنگاور

فرماندارشهرستان كنگاور از توزيع قريب به پنجاه تن برنج با نرخ مصوب در اين شهرستان خبر داد

توزیع برنجحشمت الله عزيزي با اعلام این خبر گفت : درپي نوسانات بازارعرضۀ برنج در روزهاي اخير ، و به منظوربه تعادل رساندن بازار ، نزديك به پنجاه تن برنج با نرخ مصوب در اين ايام در فروشگاههاي شهرستان توزيع شده است .

فرمانداركنگاور با تاكيدبراين كه تلاطمات بازار برنج ، بيشتر ناشي از عدم توازن عرضه و تقاضا و نيز خريد بيش از مقدار مورد نياز برخي خانوارها بود گفت :بيش ازيكصدوپنجاه تن برنج نيز با ارز مرجع خريداري شده و براي عرضه به مردم در اختيار بنكداران شهرستان قرار خواهدگرفت .

عزيزي همچنين از تهيه ميوه روزهاي پايان سال خبر داد و گفت :به منظور كنترل بازار و جلوگيري از اختلال در بازار ميوه شب عيد توسط سودجويان ، تفاهم نامه خريد هفتادوپنج تن سيب و پرتقال با مباشر امضاء شده و در روزهاي پاياني سال ، براي عرضه ميوه با نرخ هاي مصوب مشكلي در شهرستان نخواهيم داشت .

اجرای تصفیه خانه فاضلاب کنگاور

تصفيه خانۀ فاضلاب شهرستان كنگاور با اعتبار يكصدوبيست ميليارد ريالي در حال اجراست


تصفیه خانهتصفيه خانۀ فاضلاب شهرستان كنگاور با اعتبار يكصدوبيست ميليارد ريالي در حال اجراست .فرمانداركنگاور با اعلام اين مطلب گفت :احداث تصفيه خانۀ مزبور از مصوبات سفر مقام معظم رهبري به استان كرمانشاه بود كه پس از شش ماه كارمطالعاتي و تملك اراضي ، در خردادماه كلنگ زني شد .

 عزيزي افزود : قرارداد اين تصفيه خانه بالغ بر يكصدوبيست و دو ميليارد ريال است كه تا كنون براي تملك اراضي و ديوار كشي و تجهيز كارگاه ، بيش از بيست ميليارد ريال هزينه شده است .

 وي با اشاره به اين كه تصفيه خانۀ مزبور در زميني به مساحت شش هكتارساخته خواهد شد گفت : اين تصفيه خانه كه از مدرن ترين تصفيه خانه هاي ايران خواهد بود ، ظرفيت ورودي شش هزار متر مكعبي خواهد داشت .

 فرمانداركنگاور با ذكر اين نكته كه با اضافه شدن بيش از يك هزار واحد مسكوني به شهرستان در پي اجراي طرح مسكن مهر ، نيازبه احداث تصفيه خانه بيش از پيش احساس ميشد گفت : اين تصفيه خانه ، جمعيتي شصت و هفت هزار نفري را پوشش خواهد داد .

 گفتني است كه سيستم تصفيۀ اين مجموعه به گونه اي است كه پساب آن با تائيد مراجع زيست محيطي ، قابليت استفاده در مصارف كشاورزي را خواهد داشت.

انفجاز گاز جان دو نفر از همشهریان کنگاوری را گرفت

بر اثر انفجار گاز خانگی متاسفانه مادر و فرزندی جان خود را از دست دادند.


انفجار گازروز جمعه ساعت 6 عصر صدای انفجار مهیبی ساکنان مناطق غم تسلی و اطراف آنرا نگران کرد. بعد از بررسی مشخص شد انفجار شدیدی ناشی از نشط گاز خانگی باعث این صدای مهیب شده است .

به گزارش شاهدان عینی خانم مسنی، بعد از استفاده از اجاق گاز که فاقد ترموکوبل بوده به علت سرریز شدن آب روی اجاق گاز دچار گاز گرفتگی شده و ظاهرا به همین دلیل فوت می کند. پس از گذشت چندین ساعت وقتی فرزند وی وارد منزل می شود به محض استفاده از کلید برق و به علت ایجاد جرقه ناگهان انفجار رخ داده و متاسفانه وی نیز فوت می کند .

شدت این حادثه به حدی بوده که منزل ویران شده و برخی از وسایل منزل به فاصله های چندین متری پرتاب می شود.

کنگاور خبر ضمن ابراز تاسف از حادثه ی بوجود آمده از همشهریان عزیز درخواست می نماید نکات ایمنی را رعایت و بدیگران نیز گوشزد نمایند.


ادامه نوشته

نماینده کنگاور در بیمارستان بستری شد .

نماینده کنگاور بعلت عارضه قلبی در بیمارستان تهران بستری شد .

به گزارش غرب نیوز حجت الاسلام احمدی نماینده محترم مردم شهرستانهای کنگاور. صحنه . هرسین و بیستون در مجلس شورای اسلامی طی روزهای گذشته بعلت عارضه قلبی در یکی از بیمارستانهای تهران بستری و به بخش مراقبتهای ویژه منتقل گردید.

آغاز بکار فرستنده دیجیتال

فرماندار كنگاور:فرستنده ديجيتال در شهرستان كنگاور به صورت آزمايشي آغاز به كار كرد


دیجیتالفرماندار كنگاور با اعلام اين خبر گفت : نصب فرستنده ديجيتال براي شهرستان كنگاور از مصوبات سفر مقام معظم رهبري به استان كرمانشاه بود كه به حمدالله امروز محقق شد .

 حشمت الله عزيزي گفت : براي نصب فرستنده ديجيتال در دو ايستگاه كوه بازو و منبع آب ، بيش از يازده ميليارد ريال اعتبار در نظرگرفته شده كه درفاز اول ، ايستگاه كوه بازو با اعتباري شش ميليارد و پانصد ميليون ريالي به صورت آزمايشي راه اندازي شد .

 فرماندار كنگاور افزود : در حال حاضر اين فرستنده ديجيتال ، شهر كنگاور و حومه را تحت پوشش سي و دو شبكه راديو و تلويزيوني قرار ميدهد كه با گيرنده هاي ديجيتال ( ست آپ باكس ) قابل دريافت هستند .

 گفتني است سيستم ديجيتال، تجربه اي جديد در عرصه تماشاي تلويزيون بوجود مي آورد. چرا كه علاوه بر ايجاد امكان ارائه شبكه هاي تلويزيوني بيشتر، كيفيت صدا و تصوير نيز بهبود مي يابد.

 در حال حاضر صداوسيما در ارائه شبكه هاي تلويزيوني بيشتر محدوديتهايي دارد كه با سيستم ديجيتال اين محدوديت ها تاحدي مرتفع مي شود. برخي از مزاياي تلويزيون ديجيتال عبارتند از:

 امكان ارائۀ تعدادشبكه هاي بيشتر ، كيفيت صداوتصويربالاتر ، امكان ارائۀ اطلاعات اضافي كنارتصوير ، دريافت راديو همراه تلويزيون و امكان ضبط برنامه ها بصورت خودكار از روي فهرست برنامه ها .

 در پخش ديجيتال ، صدا و تصوير يا با كيفيت صددرصد دريافت ميشود يا اصلا دريافت نميشود ، و ديگر از تصويرهاي برفكي و مخدوش خبري نيست .

 ازآنجاكه اكثر تلويزيونها فقط تيونر ANALOG دارند بايد يك گيرنده ديجيتال ( DVB-T ) تهيه شود .

 البته اگر اخيرا تلويزيون PLASMA يا LCD خريده ايد ممكن است تلويزيون شما اين قابليت را داشته باشد و از خريدن دستگاه مبدل ديجيتال بي نياز شويد .

 براي اطمينان ، در بروشور مشخصات يا دفترچۀ تلويزيون دنبال كلماتي چون TUNER DVB-T و يا MPG4-AVC  باشيد .

متقاضیان مسکن مهر کنگاور دعای تحویل سال را در مسکن جدید می‌خوانند.

فرماندار کنگاور گفت: درصد قابل توجهی از متقاضیان مسکن مهر در شهرستان کنگاور، دعای تحویل سال 1392 را در خانه‌های جدیدشان خواهند خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس حشمت‌الله عزیزی در جلسه ستاد مسکن شهرستان کنگاور اظهار داشت: یک‌هزار و 94 واحد مسکونی در قالب چهار پروژه مسکن مهر در شهرستان کنگاور در حال اجرا است.

وی افزود: پروژه 504 واحدی مهردشت، پروژه 412 واحدی مهرآوران، پروژه 120 واحدی تاکسیر‌انی و پروژه 58 واحدی سرای مهر، پروژه‌هایی هستند که یک‌هزار و نود و چهار واحد مسکونی در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

فرماندار کنگاور با اعلام این‌که متوسط پیشرفت واحدهای فوق بیش از 80 درصد است، گفت: پروژه‌های تاکسیرانی و سرای‌مهر با 91 درصد پیشرفت در آستانه بهره‌برداری هستند و متقاضیان واحدهای ساخته شده در این دو پروژه تا پایان سال واحدهای خود را تحویل خواهند گرفت.

عزیزی ادامه داد: درصد قابل توجهی از متقاضیان مسکن مهر در شهرستان کنگاور، دعای تحویل سال 1392 را در خانه‌های جدیدشان خواهند خواند.

واریز تمام مبالغ موجود در حساب تعاونی‌های پروژه مهردشت به حساب اتحادیه مسکن این پروژه، واریز سهم آورده اعضای پروژه‌ها متناسب با پیشرفت پروژه به حساب پیمانکاران و جمع‌بندی و مشخص کردن متقاضیان زیرپوشش بهزیستی و ارسال لیست مربوطه به راه و شهرسازی از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود که فرماندار کنگاور به آن اشاره کرد.

نیمه اول سال آینده قطار به کرمانشاه می‌رسد.

استاندار کرمانشاه گفت: نیمه اول سال آینده با همت مهندسان ایران اسلامی شاهد به صدا درآمدن سوت قطار در کرمانشاه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، طولانی‌ترین تونل راه آهن غرب کشور با حضور استاندار کرمانشاه، فرماندار کنگاور و مسئولان جهاد نصر کرمانشاه بازگشایی شد.

این تونل که یک‌هزار و 241 متر طول دارد، با ارتفاع 10 متر از کف و نیز عرض هفت متر و 80 سانتی‌متر، توسط مهندسان شرکت جهاد نصر احداث شده است.

سید دادوش هاشمی در مراسم بازگشایی این تونل با تقدیر از تلاش متخصصان ایرانی در اجرای پروژه راه آهن گفت: امروز در حالی شاهد بازگشایی این تونل هستیم که طبق برنامه زمان‌بندی، 20 دی‌ماه باید شاهد این اتفاق می‌بودیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همت مهندسان ایران اسلامی، نیمه اول سال آینده شاهد به صدا درآمدن سوت قطار در کرمانشاه باشیم.

تونل فوق‌الذکر که به‌دلیل هم‌جواری با روستای آران در شهرستان کنگاور به تونل آران معروف شده، طولانی‌ترین تونل راه آهن غرب کشور از سمنگان اراک تا کرمانشاه به‌شمار می‌رود.

این تونل در قطعه (پنج الف) راه آهن غرب قرار گرفته که به‌طول بیش از 13 کیلومتر و عرض شش متر توسط شرکت جهاد نصر در حال اجرا است.

قطعه (پنج الف) با سه دستگاه پل بیشتر از 10 متر دهانه، 29 دستگاه پل با دهانه کمتر از 10 متر و یک تونل یک‌هزار و 241 متری، توسط 187 نفر نیروی انسانی و 98 دستگاه ماشین آلات فعال، به‌سرعت در حال پیشرفت است.

شرکت جهاد نصر در حالی پروژه تحت پیمان خویش را به مرز پیشرفت 85 درصدی رسانده که پیشرفت ریالی پروژه تاکنون اندکی بیش از 58 درصد است.

محور راه آهن اراک_کرمانشاه_خسروی که به راه آهن غرب معروف شده به‌طول بیش از 520 کیلومتر از ایستگاه سمنگان در نزدیکی شهرستان اراک شروع شده و با عبور از شهرهای ملایر، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب و قصرشیرین به خسروی واقع در مرز ایران و عراق منتهی می‌شود.

این محور از سمنگان تا کرمانشاه به‌طول 267 کیلومتر، شامل 13 ایستگاه و از کرمانشاه تا مرز خسروی به‌طول 260 کیلومتر شامل 11 ایستگاه خواهد بود.

راه آهن فوق از آن پس از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیوانرود، رق و حلب به بندر لازقیه در ساحل دریای مدیترانه ختم می‌شود.

با احداث راه آهن غرب که اتصال کریدور غرب و شرق در داخل و رسیدن آن به برون مرزها، هدف نهایی این طرح تعریف شده، می‌توان به تحقق آروزی دیرینه توسعه غرب و خروج از انزوای این منطقه امیدوار بود.

توسعه 115هكتار باغ تجاري در شهرستان كنگاور

مدير جهاد كشاورزي كنگاور گفت: در سال جاري توسعه 115 هكتار باغ تجاري دراين شهرستان در دستور كار قرار دارد.

نوروزي افزود: در راستاي طرح توسعه كشاورزي،با واگذاري اراضي منابع ملي به 6 شركت تعاوني در روستاي شورچه تاكنون با صرف اعتبار 550 ميليون ريال عمليات چاله كني به پايان رسيده است.

نوروزي اظهار اميدواري كرد: با تخصيص به موقع اعتبارات و اجراي كامل پروژه مزبور در سال جاري زمينه اشتغال مستقيم 80 نفر فراهم گردد و همچنين سطح باغات شهرستان به 3500 هكتار افزايش يابد.

وي خاطر نشان كرد: با اتمام اين پروژه و اجراي سيستم آبياري قطره‌اي حدود 9 هزار اصله نهال از گونه‌هاي انگورتامسون،آلو بخارايي، سيب و انواع درختان هسته دارها غرس مي‌شود.

بر پايه اين خبر مدير جهادكشاورزي شهرستان صحنه نيز گفت: بيش از 2763 هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان صحنه به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شده است.

در شهرستان کنگاور 4 واحد قصابی پلمپ شدند.

چهار واحد قصابی متخلف در شهرستان کنگاور پلمپ شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، حشمت‌الله عزیزی ظهر امروز در جلسه ساماندهی کشتارگاه شهرستان کنگاور اظهار کرد: پس از اخذ گزارشاتی مبنی بر تخلف چندین واحد قصابی و عدم رعایت نرخ‌های مصوب و تائید موضوع توسط بازرسان تعزیرات، چهار واحد از قصابی‌های مزبور پلمپ شدند.

عزیزی با اشاره به این‌که واحدهای فوق علاوه بر پلمپ واحد صنفی، به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شده‌اند، افزود: علاوه بر چهار قصابی مزبور، دوازده قصابی نیز به علت گران‌فروشی و عدم رعایت نرخ‌های مصوب، به پرداخت جرائم نقدی محکوم شده‌اند.

فرماندار کنگاور تاکید کرد: تکرار تخلف توسط واحدهای جریمه شده، لغو جواز کسب آن‌ها را به‌ دنبال خواهد داشت.

لزوم اخذ برگه سلامت و نیز برگه حسن پیشینه، برای پیمانکار و تمام افراد مشغول به کار در کشتارگاه شهرستان، نصب دوربین مداربسته در کشتارگاه و نظارت کامل بر روند ذبح دام زنده و تحویل کامل کشتارگاه با تمام عوامل و سلاخ‌ها و نیز ماشین حمل گوشت به پیمانکار و پاسخ‌گو بودن پیمانکار به دامپزشکی و شبکه بهداشت؛ از مهمترین مصوبات این جلسه بود که عزیزی به آن‌ها اشاره کرد.