««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

ثبت نام شهاب یادگاری در عسلویه و گمانه زنی ها در این رابطه

 

نقل از بیستون: در میان اسامی نامزدهای ثبت نام کننده در حوره انتخابیه عسلویه نام یک کرمانشاهی بنام شهاب یادگاری به چشم می خورد.

شهاب یادگاری کاندیدای رقابتهای دور هشتم مجلس در حوزه انتخابیه کنگاور که با حمایت اصلاح طلبان و مردم هرسین آراء قابل توجهی را کسب کرد.وی در رقابتهای مجلس دهم در حوزه انتخابیه عسلویه ثبت نام کرد.این نامزد اصلاح طلب چرا در این حوزه ثبت نام کرد؟

یادگاری چهره نام آشنا و اصلاح طلب از حوزه انتخابیه هرسین،صحنه و کنگاور است.این نامزد انتخاباتی در رقابتهای مجلس هشتم با تکیه بر آراء اصلاح طلبان و همشهری های هرسینی خود حائز آراء خوبی شد.اما نتوانست به مجلس راه یابد.

در دور نهم اما یادگاری از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نشد.با شروع ثبت نام مجلس دهم، گمانه زنی هایی در رابطه با شرکت یا عدم حضور او در حوزه کنگاور به گوش می رسید.در پایان روز جمعه خبری از حضور شهاب یادگاری در فرمانداری کنگاور نشد و همگان بر این تصور بودند که یادگاری دیگر در این رقابتها شرکت نمی کند.اما با نگاهی به اسامی ثبت نام کنندگان حوزه انتخابیه عسلویه می توان دید که این فعال سیاسی در این حوزه ثبت نام کرده است.

به راستی چرا یادگاری در عسلویه اقدام به ثبت نام کرده است.یکی از دلایلی که می توان برشمرد این است که، وی مهندس و کارمند مراکز پتروشیمی در عسلویه و کنگان است و بخاطر مشکلات اداری و همچنین بعد مسافت قادر به حضور در حوزه انتخابیه سابق خود نمی باشد.اما قبول کردن این دلیل کمی ساده لوحانه است که وی نتوانسته به حوزه انتخابیه مد نظر خود جهت ثبت نام بیاید.

به نظر می رسد با توجه به رد صلاحیت این فعال انتخاباتی جهت حضور در مجلس نهم که در حوزه کنگاور رخ داد،   کمی وی را دچار تردید کرده است که دوباره به عنوان یک فرد رد صلاحیت شده بر سر زبانها نیفتد.پس با توجه به قانون انتخابات وی در صورت تایید صلاحیت می تواند حوزه انتخابیه خود را تغییر دهد و به هرسین و صحنه و کنگاور بیاید و تبلیغات خود را شروع کند.

قانونی انتخاباتی  که در این رابطه تعریف شده است را در زیر می خوانید:

[۳۲] – ‌قانون تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس‌شورای اسلامی

‌ماده واحده – از تاریخ تصویب این قانون به داوطلبان انتخابات مجلس شورای‌اسلامی که در موعد مقرر قانونی در یکی از حوزه‌های انتخابیه ثبت‌نام نموده‌اند و‌صلاحیت آنها تأیید شده است فقط برای یک بار در مرحله اول انتخابات هر دوره اجازه‌داده می‌شود تا پانزده روز قبل از روز اخذ رأی، حوزه انتخابیه خود را ازطریق وزارت کشور‌یا حوزه‌ای که در آن ثبت‌نام نموده‌اند تغییر دهند.

‌تبصره ۱ – داوطلبان مشمول تبصره (۳) ماده (۵۲) قانون انتخابات مجلس شورای‌اسلامی مصوب ۷/۹/۱۳۷۸ پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان مبنی بر تأیید‌صلاحیت آنان می‌توانند ظرف بیست و چهار ساعت نسبت به تغییر حوزه انتخابیه خود‌اقدام نمایند.

‌تبصره ۲ – داوطلبان موضوع این قانون نیاز به ثبت‌نام مجدد نداشته و به جز‌درمواردی که مدارک جدیدی در حوزه انتخابیه جدید به دست آمده است نیاز به بررسی‌مجدد صلاحیت آنها نمی‌باشد.

حوزه کنگان و عسلویه، جمعا تا کنون ۲۳ نفر، حجت الاسلام موسی احمدی، قاسم ابراهیمی، مجید حسینی کنگانی، مال اله محمدی، حسن شفیق فرد و محمد انبارکی مطلق، مصطفی مهر آئین، سکینه الماسی، حمزه زبیری، عابدین عابدین زاده، اکبر طهماسبی، اسداله علمداری، حسین بردستانی، یعقوب کوچکی ایده، فرهاد اسدی، سید علیرضا افرندی،  سلطان دهقانی، قیصر صالحی، مسعود تنگستانی، شهاب یادگاری، حمزه علیشاهی و علی ایاز ثبت نام نموده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد