««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون انتخابات مجلس:

گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون انتخابات مجلس



http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRH65amEOuv4UmL1WESZW8AL8aCOHOesqDLdQ724K_ZbJ-D8Nzi-fPrLwdx

من با تجربه‌اى که از رفتار این مردم دارم، و با اعتمادى که به لطف خداى متعال دارم، پیش‌بینى میکنم که به لطف الهى، به فضل الهى، به حول و قوه‌ى الهى، حضور مردم در این انتخابات، یک حضور دشمن‌شکن خواهد بود و با این انتخابات، خون تازه‌اى به پیکر انقلاب و کشور و نظام جمهورى اسلامى دمیده خواهد شد؛ حرکت تازه‌اى براى او پیش خواهد آمد، نشاط تازه‌اى پیدا خواهد کرد؛ همچنان که همه‌ى انتخاباتها همین جور است. انتخابات مظهر حضور مردم است؛ مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود است.


 انتخابات باید سالم باشد، رقابتى باشد. رقابت غیر از خصومت است، رقابت غیر از تهمت‌زنىِ متقابل است؛ اینها را باید همه مواظب باشیم. رقابت این نیست که کسى اثبات خود را متوقف بر نفى دیگرى بداند. رقابت این نیست که کسانى بیایند براى  جلب نظر مردم، وعده‌هاى خلاف قانون اساسى، خلاف قوانین عادى بدهند؛ اینها نباید باشد. کسانى که وارد عرصه‌ى انتخابات میشوند، چه از طرف مجریان و مسئولان، چه از طرف کسانى که نامزد میشوند، بایستى به آداب و شروط یک حرکت عمومىِ سالم پایبند باشند، متعهد باشند؛ این لازم است.

 

هیچ چیزى از قانون بالاتر و عزیزتر نیست. در دنیا معروف است، میگویند قانون بد هم از بى‌قانونى بهتر است. بعید نیست آدم این را قبول داشته باشد؛ چون بى‌قانونى، هرج و مرج است؛ قانون بد لااقل یک ضابطه‌اى است؛ خب، انسان اصلاحش میکند. خوشبختانه قوانین انتخاباتى ما قوانین خوبى است؛ ممکن است بعدها کاملتر و بهتر هم بشود.


کسانى هم که وارد عرصه‌ى انتخابات میشوند، باید یک تقیداتى، تعهداتى داشته باشند. این، خطاب به همه‌ى کسانى است که به عنوان نامزد وارد عرصه‌ى انتخابات میشوند، و خطاب به همه‌ى مردم است. مردم عزیزمان در سراسر کشور این رفتارها را در نامزدهاى انتخابات تفرس کنند، دنبال کنند، دقت کنند. نامزد انتخابات باید با قصد خدمت وارد شود. اگر با قصد قدرت‌طلبى و جمع‌کردن پول و مسائل گوناگون و انگیزه‌هاى ناسالم دیگر وارد شود، به کشور خدمت نمیکند. نامزد انتخابات باید با انگیزه‌ى خدمت وارد شود؛ این را باید تشخیص داد، باید فهمید، باید حدس زد. اگر چنانچه نامزدها به مراکز ثروت و قدرت متصل شوند، کار خراب میشود؛ همچنان که امروز در به‌اصطلاح دموکراسى‌هاى دنیا، در آمریکا و غیر آمریکا این رسم هست؛ کمپانى‌ها و پولدارها به نامزد انتخابات در ریاست جمهورى یا در انتخابات کنگره پول میدهند، ولى او در مقابل آنها متعهد است. آن رئیس جمهورى که با پول دستگاه‌هاى گوناگون و مراکز ثروت سر کار بیاید، در مقابل آنها متعهد است. آن نماینده‌ى مجلسى که با پول فلان شرکت و فلان کمپانى و فلان ارباب و فلان پولدار توى مجلس بیاید، مجبور است آنجائى که آنها لازم میدانند، قانون جعل کند، قانون بردارد، توسعه و تضییق در قانون بکند. این نماینده به درد مردم نمیخورد. نه باید به مراکز ثروتهاى شخصى متصل بود، و نه به طریق اولى‌ به ثروتهاى عمومى. کسى بیاید از پول بیت‌المال مصرف کند، براى اینکه به وکالت مجلس برسد؛ این دو برابر اشکال دارد، اشکال مضاعف دارد. اینها را باید مردم مراقب باشند. البته هر کسى را هم نمیشود متهم کرد. بگوئیم آقا این وابسته‌ى به فلان‌جاست، این وابسته‌ى به فلان کس است، این فلان پول را خرج کرده؛ باید اینها هم روشن شود، باید ثابت شود.


ما اگر از خدا بخواهیم، وارد بشویم، تک تک ما احساس مسئولیت کنیم، قصدمان این باشد که نظام اسلامى و اسلام و ملت ایران را سربلند کنیم، خوشبخت کنیم، سعادت براى دنیا و آخرتمان فراهم کنیم، راه الهى بسته نیست. ما اگر چنانچه قدم برداریم، خداى متعال راه را باز میکند؛ عمده این است که ما همت کنیم، تصمیم بگیریم، بنا بگذاریم.

نظرات 2 + ارسال نظر
کنگاور آنلاین سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:27 ب.ظ

کنگاور آنلاین شما را لینک نمود لینک بفرمائیدhttp://k-anlain.blogfa.com/

با سلام
لینک فرمودیم:)
مؤید باشید.

محمد سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:42 ب.ظ

چرا نماینده مجلس هشتم کنگاور کاندیدای دور نهم مجلس تائید صلاحید نشد آیا نامبرده مرتبت با کانو نهای قدرت و ثروت بود یا مرتبت با جریانات انحرافی و اینکه عدم التزام به ولایت فقیه یا اینکه مردم باید در نیت نامزدهایی که میلیاردی هزینه می‌کنند، شک کنند . یا عملکرد و مواضع نامبرده در طی چند ساله گذشته جای تردید دارد . بهر حال آنچه که شورای محترم نگهبان در نظر گرفته نظر جمیع مردم سه حوزه خواهد بود . شاید مردم بدانند که عملکرد نامناسب حمایت از کانونهای قدرت و ثروت تلاش برای ابقای فرمانداران پروازی ابقای دست نشاندان بزرگ همچون ایرج صادقی بخشدار عزیزی فرماندار اصلاحاتی و پیرو جریانان اصلاحاتی با سابقه سئوال بر انگیز ابقای زنگنه تبار معاونت منفعل نصب پیرو و حامی از خود گذشته رحمت جعفری که هیچگونه اختیاری از خود ندارد همایون غفور معاون آموزش و پرورش دفتر دار یک مدرسه که تا کنون هیچگونه ابتکاری نداشته نسب شاه حسین دهنوی در کانون مائد جهت آماده سازی برای تصدی پست بخشداری در آینده حمایت بی دریغ از جواد سلطان آبادی که هروز بعداز به قدرت رسیدن یک نمایند دائیه حمایت از آن را سر می زند نسب روئسای بانکها

دادن امتیاز جایگا ه های سی ان جی تحقیر مردم و غیر ... سئوالاتی است که باید جواب داده شود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد