««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

گدایی رأی در شأن نماینده مجلس نیست

گدایی رأی در شأن نماینده مجلس نیست


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTrgvSgyr8f2n4kPLf0TBcg7cGFk7EZqVs-YiV3i_aKPHy0ZNUw3IVKJ0aQ

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: وکیل نباید به دنبال موکل خود برود و گدایی رأی کند.

به گزارش فارس آیت‌الله عبدالنبی نمازی یکشنبه شب در جمع مدیران شهرستان کاشان در سالن شهدای پاسدار سپاه کاشان اظهار داشت: به لحاظ اخلاق انتخاباتی باید به درجه‌ای از کمال و اوج برسیم تا افرادی که توانایی نامزدی مجلس را دارند وارد عرصه انتخابات شوند نه افرادی که برای گرفتن صندلی ریاست به دنبال رایزنی و التماس کردن هستند.

وی افزود: نماینده اصلح کسی است که حرص و آرزوی نماینده شدن در وجودش نیست، طمع صندلی سبز و سرخ مجلس را ندارد و کیسه‌ای برای رفتن به مجلس ندوخته است.


امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای اصلح بودن افراد این است که این اشخاص تمایلی برای نماینده شدن ندارند بنابراین این افراد را باید برای نمایندگی مجلس تشویق و ترغیب کرد تا آنان که کمبود شخصیت دارند و برای رسیدن به پست و مقام مداوم در حال چانه‌زنی هستند راهی مجلس نشوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر فرد اصلح نیرومند و دارای تجربه به مجلس رفت و منشأ آثار و خدمات شد همه در آثار و خدمات او شریک هستند و اگر فرد غیر اصلحی نیز به مجلس رفت همه در اعمال ناصالح او سهیم هستند.

نمازی ادامه داد: برای معرفی یک نامزد اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید معیارهای کلی را بیان کرد تا در شرایط کنونی منطقه و جهان، انتخاباتی سالم که نشانه مترقی بودن نظام جمهوری اسلامی است برگزار شود.

وی افزود: نظامی که مبتنی برجهان بینی اسلامی باید به دنبال افرادی باشد که حرص و طمع مال دنیا و پست و مقام ندارند.

به گفته وی برگزاری انتخابات حداکثری آرام و بدون تنش نشاندهنده پیشرفته بودن ملت اسلامی ایران است.   

امام جمعه کاشان همچنین به ابعاد مهم انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات دارای یک فقه انتخاباتی، یک اخلاق انتخاباتی و یک قانون انتخاباتی است که رعایت و شناخت واجبات و محرمات، بایدها و نبایدهای اخلاقی و احترام به قوانین انتخاباتی را بر همه از جمله نامزدها، هواداران آنان، مدیران دستگاه‌های شهرستان لازم و ضروری می‌سازد.

نمازی با اشاره به امکان مراجعه برخی نامزدهای انتخابات به مدیران برای رایزنی‌ بیان داشت: مدیران دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های شهرستان کاشان در اینگونه موارد تنها باید تابع مقررات و قانون اسلامی باشند و در هر انتخاباتی فقط بدنبال فرد اصلح باشند.

وی شرکت در انتخابات را واجب و فریضه دانست و با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک واجب عینی در برابر واجب کفایی است ابراز داشت: شرکت در انتخابات واجب کفایی نیست و برای همه افرادی که واجد شرایط رأی هستند یک واجب عینی است.

عضو خبرگان رهبری همچنین شرکت در انتخابات را یک فریضه سیاسی و جبهه جهاد سیاسی خواند و ابراز داشت: 

دشمن تلاش می‌کند با استفاده از افرادی که در گروه اپوزیسیون هستند مردم را از شرکت در انتخابات منع کنند.

وی یادآور شد: ملت می‌توانند با حضور خود آنان را ناامید کنند چراکه هر رأی مردم به اندازه یک تیری است که به سوی دشمن رها می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد