««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

نامه ابراهیم یزدی به راشدالغنوشی : امیدوارم اشتباهات ما را نکنید

نامه ابراهیم یزدی به راشدالغنوشی : امیدوارم اشتباهات ما را نکنید!


http://www.img4up.com/up2/34643933080159954567.jpg

متهم کردن جمهوری اسلامی به استبداد و اختناق از سوی ابراهیم یزدی در حالی است که سران گروهک نهضت آزادی به توصیه برخی اعضای شورای انقلاب و موافقت حضرت امام خمینی(ره)، مامور تشکیل اولین دولت-موقت- جمهوری اسلامی شدند.

رئیس گروهک نهضت آزادی نسبت به پیامدهای درازمدت پیروزی اسلامگرایان در انتخابات تونس ابراز نگرانی کرد.
ابراهیم یزدی در نامه ای خطاب به راشد الغنوشی رئیس حزب النهضه نوشت: پیروزی حزب شما تحسین برانگیز است اما این پیروزی بار سنگینی بر دوش شما گذاشته است. من در حالی که شدیدا تحت تاثیر بلوغ سیاسی مردم تونس قرار گرفته ام، به طور جدی نگران پیامدهای درازمدت آن هستم. ما مسلمانان برای تحقق حقوق اساسی و آزادی و حق حاکمیت خود مبارزه می کنیم اما تجربه کافی با دموکراسی نداریم و استبداد را از بین نمی بریم. این همان چیزی است که برای ما اتفاق افتاده است!

وی خواستار توجه به تنوع و تکثر و تسامح و تساهل و سازگاری میان کنشگران در صحنه سیاست تونس شد و نوشت: نمونه ای باشید از سعه صدر و به رسمیت شناختن حقوق دگراندیشان. من از خدا می خواهم شما را از ارتکاب اشتباهاتی که ما در ایران دچار شدیم یا موارد مشابه، حفظ نماید.

متهم کردن جمهوری اسلامی به استبداد و اختناق از سوی ابراهیم یزدی در حالی است که سران گروهک نهضت آزادی به توصیه برخی اعضای شورای انقلاب و موافقت حضرت امام خمینی(ره)، مامور تشکیل اولین دولت-موقت- جمهوری اسلامی شدند. با این حال آنها ارتباطات خود با لانه جاسوسی آمریکا را گسترش دادند و از ایجاد تقابل و بن بست درون نظام مضایقه نکردند. این طیف البته پس از انتشار اسناد لانه جاسوسی توسط دانشجویان، مجبور به استعفا و کناره گیری از دولت جمهوری اسلامی شدند بی آن که محاکمه و مجازات شوند.

با وجود این رأفت اسلامی در قبال کسانی چون یزدی و امیرانتظام و...، 

خیانت های نهضت آزادی به ملت ایران پایانی نداشت. آنها ضمن حفظ پیوند خود با گروهک های دیگر نفاق، در روزگار سخت دفاع مقدس نقش ستون پنجم را در جنگ روانی علیه ملت ایران ایفا می کردند و در مقاطع انتخاباتی نیز غالبا خواستار تحریم این فرآیند مشارکت شدند. بعدها برخی از اعضای این طیف در انتخابات شورای شهر- با اغماض خیانت آمیز اصلاح طلبان- اجازه پیدا کردند نامزد انتخابات شوند اما با فضاحت تمام، دست خالی از صحنه اعتماد مردم برگشتند. این طیف همچنین یکی از تحریک کنندگان به فتنه و اغتشاش و تقابل با جمهوریت طی دهه گذشته بوده اند.
با این اوصاف باید پرسید کدام طرف سعه صدر و کرامت به خرج دهد و کدام طرف از این بزرگواری ها، نهایت سوء استفاده را برای استبداد رای و خیانت و بازگرداندن استعمار به کشور کرد؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد