««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

9 تذکر وحدت آفرین رهبر انقلاب در دیدار با فراکسیون انقلاب

9 تذکر وحدت آفرین رهبر انقلاب در دیدار با فراکسیون انقلاب  

 

تذکرتان را بدهید، نهی از منکر اگر منکری می‎بینید بکنید، امر به معروف اگر چنان‎چه معروفی هست که زمین مانده بکنید. اما این موجب نشود که این منکر را یا این نقطه منفی را آدم بهانه قرار بدهد و راهش را جدا کند یا فرض کنید که فاصله ایجاد بشود یا تعارض کند یا تخریب کند کما این‎که بعضی‎ها هم همین‎جورند. 

به گزارش جهان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱/ ۱۰ / ۸۸ نکات وحدت بخش بسیار راه‎گشایی را مطرح کردند که مرور مجدد آن برای این روزها آموزه ها و عبرتها دارد.

علی رضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در یادداشتی به طرح بخش هائی از این دیدار پرداخته است که در ادامه آمده است.در انتهای این متن نیز لینک متن کامل سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

در بخش هائی از یادداشت زاکانی آمده است:

... حداقل در فرمایشات رهبر انقلاب ۹ محور برجسته است. آغاز سخن با اظهار خشنودی از حضور افراد آرمان‎گرا و با انگیزه در مجلس است، آقا می‎فرمایند: «این مشی که شما دارید یعنی احساس تکلیف، شناخت تکلیف و بعد پای فشردن بر آن‎چه که احساس شده لازم است و وظیفه شماست و ملاحظه چیزی را نکردن، این همان جوهر نمایندگی است این خیلی چیز باارزشی است.» و ذکر می‎کنند که این حق‎طلبی الان آسان است و برای شرایط سخت‎تر باید آماده شد. مضمون فرمایشات این است که الان این حرف‎هایی که شما می‎زنید ممکن است هزینه‎ای نداشته باشد یا کم‎هزینه باشد اما زمانی ممکن است بیان همین مواضع هزینه بالایی داشته باشد. «یک‎وقت همین موضع هزینه‎‎های سنگینی را برای انسان تحمیل می‎کند، باید برای آن شرایط هم آماده بود.» و به زیبایی ادامه می‎دهند زندگی مجاهدانه یعنی همین که انسان خود را برای عرصه‎‎های سخت آماده کند.

محور دوم فرمایشات معظم‎له پیرامون اهمیت مجلس و مسئولیتی است که در مواقع خطیر کشور این نهاد دارد، با این مضامین ادامه می‎دهند: ما سال ۵۸ خدمت امام رسیدیم، آن‎جا عرض کردیم که برای ریاست‎جمهوری شهید بهشتی را در نظر داریم که امام فرمودند بروید و مجلس را بگیرید، مجلس مهم است، امام پیش‎بینی می‎کردند که امکان دارد چالش و درگیری پیش بیاید یک سنگر مهم لازم است آن را به ما توصیه می‎کردند و آن مجلس است مجلس این‎قدر مهم است. «یعنی واقعا در همه اوضاع و احوال پایگاه مجلس را باید حفظ کرد.» یک بخش از استدلال معظم‎له در این قسمت به‎خاطر شرایط خطیر کشور و جایگاه مجلس است و بخش دوم آن از منظر اصلاح کشور با اصلاح مجلس است. تأکید بر اهمیت مجلس و توصیه به آن را مجددا رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس در خرداد ماه امسال نیز بیان فرمودند، پس باید در این امر مهم و سرنوشت‎ساز هوشیارانه عمل کرد و بی‎دقتی نکرد.

نکته سوم، فرمودند که توقع خود را از افراد تعدیل کنید چون جز معصومین (علیهم‎السلام) کسی را مصون از خطا نداریم، و در ادامه بر ضرورت تحمل یکدیگر تأکید کردند. حضرت آقا فرمودند «این پایداری، این ایستادگی، این پافشاری بر مبانی این خیلی چیز خوبی است... بنابراین از اصرار بر امر صحیح و حق ولو با یک هزینه‎‎هایی هم همراه باشد شما هرگز نبایستی پشیمان باشید که نیستید... . بحث، بحث اثبات و تثبیت آن حقی است که این کشور و این ملت برای او قیام کرده است.» به‎عنوان یک مطلب کلی این تکمله فرمایشات آقاست: «یک مطلب کلی را ما باید در نظر داشته باشیم و آن این است که توقع کم گذاشتن در به اصطلاح کاسه و وزنه حق را از همه‎کس باید داشت... انسان کامل و بی‎عیب و نقص، که انسان هیچ راهی برای اشکال بر او نداشته باشد پیدا نمی‎کنیم، به جز معصومین.» خوب توجه کنید معظم‎له از آرمان‎گرایی و تأکید بر آن و آماده بودن برای زندگی مجاهدانه در شرایطی حتی سخت‎تر از شرایط فعلی آغاز کردند و ضمن بیان اهمیت مجلس در بزنگاه‎‎های حساس انقلاب و سازندگی و اصلاح امور ذکر فرمودند که غیر معصومین (علیهم‎السلام) همه دارای نقصند پس باید توقع‎مان تعدیل شود و همدیگر را تحمل کنیم «من حاصل عرضم این است، یک مقداری باید تحمل کرد یک مقداری بایستی پذیرفت و الا انسان اگر با دیدن یک ناهنجاری در یک عملکردی در یک شخصی آن‎چنان به هم بریزد که دچار یأس بشود، دچار آشفتگی بشود، دچار مثلا افسردگی بشود، این‎که خب کار نمی‎گذرد... . آرمان‎گرایی باید ما را به‎سمت بالا بکشاند جوری نباشد که به‎خاطر دیدن برخی از ناهنجاری‎‎ها که با آرمان‎گرایی ما مخالف است حرکت ما دچار توقف بشود یا دچار اشتباه و انحراف بشود یا از آن مسیری که دارد به‎جای دیگری سرش گرم بشود و مشغول بشود. با این نگاه، نگاه کنیم.»

محور چهارم، حضرت آقا می‎فرمایند: راجع به افراد و گروه‎‎ها جمع‎بندی داشته باشید، کار خوب و بد را جمع‎بندی کنید و برآیند آن را ببینید چقدر به‎نفع انقلاب است. «من این را بار‎ها گفتم، ما اثبات یا نفی‎مان نسبت به اشخاص ناشی است از جمع بندی‎ای که ما داریم.» و ادامه می‎دهند: «تذکرتان را بدهید، نهی از منکر اگر منکری می‎بینید بکنید، امر به معروف اگر چنان‎چه معروفی هست که زمین مانده بکنید. اما این موجب نشود که این منکر را یا این نقطه منفی را آدم بهانه قرار بدهد و راهش را جدا کند یا فرض کنید که فاصله ایجاد بشود یا تعارض کند یا تخریب کند کما این‎که بعضی‎ها هم همین‎جورند... . این اشکالات برخی هست. برخی کوچک هم نیست، ممکن است بزرگ هم باشد منتها در عین‎حال باید جمع‎بندی را ملاحظه کرد.»

سرفصل پنجم این‎که بیان می‎دارند که راه حمل بر صحت را نبندید و پیرامون گلایه‎‎های دوستان است که می‎فرمایند: ممکن است کسی چیزی به‎نظر شما نادرست گفته باشد، راه حمل بر صحت را نبندید.» عزیزان توجه کنید نکات ذکر شده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب همه ملاک و معیار است که با آن باید خود را محک بزنیم و میزانی برای حرکت در جامعه کسب کنیم.

در نکته ششم که بسیار مهم است، می‎فرمایند: «این مجموعه اصول‎گرا و انقلابی‎ای که امروز در مجلس هستند بحمدالله در کشور هم اکثریت قاطعی دارند به‎دلیل همین انتخابی که انسان می‎بیند انجام گرفته. خب، این نشانه این است که مردم دوست می‎دارند این جهت‎گیری و راه را، این را حتی‎المقدور نگذارید متشتت بشود، این وحدت مهم است، حالا ما در سطح کشور هم معتقد به وحدتیم، در این مجموعه معتقد به ارزش‎ها و اصول هم معتقد به وحدتیم. این را باید حفظ کرد، ولو با یک اغماض‎هایی، بعضی از این اغماض‎‎ها ممکن است اعتراض برخی دیگر را متوجه انسان بکند ولی خب بکند آدم حق را باید ببیند چیست، یک جا‎هایی باید برخی از اغماض‎‎ها را انجام داد برای یک مصلحت بزرگ‎تری که حالا در این مورد بحث ما مصلحت اتحاد و اتفاق و عرض کنم با هم بودن و یک صدا داشتن و این‎هاست»

سپس در محور هفتم ضرورت همکاری دولت و مجلس را با تأکید بر اقتضائات کاری دولت و با ضرورت حفظ استقلال مجلس گوشزد میکنند.

در محور هشتم با بیان فتنه سال ۸۸ و اقتدار نظام در عبور از توطئه‎‎ها و عظمت حضور مردم در دفاع از انقلاب، توجه به‎سختی گردنه‎‎ها داده‎‎‎اند و مطالبه حرکت با دقت و هضم بالا و با اولویت بخشی در امور را دارند که می‎فرمایند آرمان‎گرایی خوب است اما باید با توجه و هوشیاری و واقع‎بینی از درون این واقعیت‎‎ها با اولویت‎بندی به‎سمت اهداف عبور کرد
و نهایتا به‎عنوان نکته نهم و آخر هم بر ضرورت بصیرت بخشی در جامعه تأکیداتی بیان می‎فرمایند. به‎نظر این ملاک‎‎ها تکلیف معتقدان به اصول و ارزش‎ها را روشن کرده و وظیفه کاملا مشخص است.

متن کامل سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی به نقل از هفته نامه 9 دی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد