««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

هفته محک دولت در التزام به گفتمان واقع بینی؛

بهترین هدیه هفته دولت به مردم چیست؟


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTRhA2AGLPAuAw1diEgPFy30YAGwKaqEjDkux-9nz2Yl0-dANlzyJER4HRWlQ

هفته دولت فرا رسیده است و همچون همیشه، دولتمردان کشور فرصت هایی می یابند تا در سایه آنها به بیان عملکردها و سیر کارهای انجام شده برای خدمت به مردم بپردازند.

واقعیتی ضروری و البته مطلوب که به برکت شهادت شهیدان رجایی و باهنر در ایران اسلامی متجلی شده و هر ساله در مقطعی خاص، دولتیان مترصد این هستند تا اقدامات انجام شده برای مردم را برای آنها بازگو کنند و از طرفی مردم نیز، هر سال و هر سال در پی نگاه هایی منطقی می گردند که عملکرد دولت و خدمات ملموس آن را در فضایی از آکنده از واقعیت همراه با پذیرفتن نقدهای صحیح بیان کند.

اما همین هفته با چنین ظرفیت های مثبتی ممکن است در سایه برخی تنگ نظری ها و تعمدات قرار گیرد و سبب شود تا فرکانس های نامطلوبی از آن و عملکردهای بیان شده در آن به ذهن مخاطبان اصلی یعنی مردم مخابره شود.در واقع مقصود اصلی از هفته دولت، بیان عملکردها و خدمات دولتی به زبانی مردم فهم و البته واقع گرا است.

افکار عمومی اگرچه شاید معنای ثقیل برخی صحبت ها را درک نکند و تابلوهای آمار و عملکردهای نمایشگاه های هفته دولت برای همه مردم مفهوم قابل قضاوتی نباشد اما این مردم هستند که در تفکیک خدمترسانی و فرافکنی بسیار موفق عمل می کنند.

این مسئله یکی از زوایای مفهوم بزرگی است که در بیان رهبر فرزانه انقلاب از آن با عنوان "واقع بینی" یاد می شود. گفتمانی که لایق تر از همه برای عمل به آن، دولت و مدیران دولتی اند. به این تعبیر که تمسک به این گفتمان و مبنا قرار دادن آن سبب شود تا هفته دولت نه تبدیل به هفته ای برای بستن چشم به روی انتقادات، ضعفها و کارهای نکرده شود که هفته ای باشد برای در منصه قراردادن تمام آنچه که دولت در یکسال گذشته در چنته داشته و برای خدمت به مردم به بروز رسانیده است.و صد البته همین مفهوم است که می تواند عمل خدمترسانی را در کام مردم شیرین تر جلوه دهد زیرا سرشار از مفاهیم واقعی است و مخاطبان از دانستن آنها لذت می برند.

در عین حال از نقش رسانه ها و به ویژه رسانه ملی نیز در این رابطه نباید غافل شد. 

از صدا و سیما و همه رسانه های کشور انتظار است که در عمل به گفتمان "واقع بینی" مقام معظم رهبری در محک خدمات دولت، کم نگذارند.رسانه ها نیز می توانند تعیین کنند هفته دولت هفته مداحی های گسترده دولتی ها از خودشان و از یکدیگر باشد یا به عوض آن هفته ای شود سرشار از تبلور واقع بینی و خودانتقادی مسئولان در کنار بیان خدمات دولت به مردم.

هفته دولت می تواند هفته ای باشد از حضور مسئولانی که در عرصه افکار عمومی به راحتی ظاهر می شوند و حرف می زنند و به مردم می گویند که همانطور که در بیان اقدامات انجام شده برای خدمت، شتاب دارند در بیان کاستی ها و راه های نرفته نیز در محضر مردم ابایی ندارند.و این واقع بینی در محضر مردم شاید شیرین ترین اثر و هدیه ای باشد که هفته دولت می تواند با خود برای مردم به همراه داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد