««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

از زبان بهجت عارفان؛

ذکری که بهجت عرفا بر آن تاکید داشت


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT7lTH7I9higJPm3UPGb9-U14kxW5i1E9osNw9gw06Vi1CCXwdrxnOK273a

حضرت آیةالله بهجت، رضوان‌الله تعالی علیه در پاسخ به عده‌ای که از ایشان برای سلوک معنوی و تکامل روحی خواستار ذکر بوده‌اند، ذکری را معرفی کرده‌اند که برترین اذکار است.

ر جلد اول کتاب پرسش‌های شما و پاسخ‌های آیةالله بهجت، چنین می‌خوانیم که شخصی از آن پیر روشن‌ضمیر تقاضای ذکر می‌کند. حضرت آیةالله بهجت در پاسخ می‌فرمایند: "هیچ ذکری بالاتر از ذکر عملی نیست. هیچ ذکر عملی بالاتر از ترک معصیت در اعتقادات و عملیات نیست؛ و ظاهر این است که ترک معصیت به قول مطلق، بدون مراقبه دائمیه صورت نمی‌گیرد."

سپس از ایشان خواسته شد که "پس ما را موعظه کنید." آیةالله بهجت رضوان‌الله تعالی علیه فرمودند: "گفتم که الف، گفت دگر؟ گفتم هیچ؛ در خانه اگر کس است، یک حرف بس است. بارها گفته‌ام و بار دگر می‌گویم: کسی که بداند هر که خدا را یاد کند، خدا همنشین اوست، احتیاج به هیچ وعظی ندارد، می‌داند چه باید بکند و چه باید نکند. می‌داند که آنچه را که می‌داند باید انجام دهد و آنچه که نمی‌داند باید احتیاط کند."

آنان که به دنبال ذکر و موعظه‌اند، باید از این سخنان آن عارف بزرگوار بهترین ذکر و بهترین موعظه را شناخته باشند و خوشا به سعادت آنان که به کار بندند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد