««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

کاهش ۴۰ درصدی تولید لبنیات با حذف یارانه شیر

کاهش ۴۰ درصدی تولید لبنیات با حذف یارانه شیر  

 

پس از اجرای هدفمندی یارانه ها همه توقع داشتند وضعیت صنایع بهتر شود، اما با عدم تحقق وعده های دولت برای اختصاص ۲۰ درصد از درآمدهای حاصل از هدفمندکردن یارانه ها به امر تولید، امروز صنایع در حال تولید با پائین ترین ظرفیت بوده و روزهای خوبی را سپری نمی کنند. 
 پس از هدفمند کردن یارانه شیر که قرار بود در عرض ۵ سال حذف شود ولی در یک عمل غافلگیرانه به یکباره حذف شد صنایع لبنی کشور را با مشکل مواجه کرده است. رئیس اتحادیه لبنی کشور در این زمینه گفت: صنایع با اجرای هدفمند کردن یارانه ها نهایت همکاری را با دولت انجام دادند. با افزایش قیمت حامل های انرژی به عنوان یکی از نهاده های تولید هیچ افزایش قیمتی در لبنیات اتفاق نیفتاد.

محمد علیداد ادامه داد:

در سال ۹۰ از دولت درخواست کردیم با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید، قیمت لبنیات ۲۰ درصد افزایش یابد که در نهایت در تیرما با ۱۰ درصد، آن هم با موافقت استانداران صورت گرفت. یکی از درخواست های دیگر ما فرستادن یارانه شیر به سمت نهاده های تولید شیر خام بود که دراین صورت می توانستیم این موضوع را تا حدودی تحمل کنیم.

وی افزود: در همین کش و قوس تصمیم گیری برای افزایش قیمت لبنیات، قیمت نهاده ها به دلیل عدم اختصاص یارانه ها افزایش یافت که ضرر بیشتری به صنایع لبنیات وارد آمد.

علیداد تاکید کرد: در کارگروهی که برای تعیین قیمت شیر تشکیل شده بود شیر با کیفیت عالی را ۵۲۰ تومان در هر لیتر قیمت گذاری کرد که هیچ کدام از زوایای تولید را ندیده بودند و به افزایش قیمت نهاده های تولید توجهی نکردند.

رئیس اتحادیه لبنی گفت: دامداران با توجه به با صرفه بودن تولید شیر خشک، شیر خام را با قیمت بالاتر به این کارخانه ها می فروشند که این موضوع در حالی اتفاق می افتد که واردات شیر خشک ممنوع است و به نفع این قشر خواهد شد.

وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هم اکنون حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت کارخانجات لبنی در کشور کاهش پیدا کرده که به همین میزان نیز از کارگران این صنایع بیکار شده اند.

علیداد در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره فروش شیر خام به امارات با قیمت ۶۰۰ تومان گفت: این یک حرکت نمایش برای بالا بردن قیمت شیر خام است.

وی افزود: با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت شیر می توان گفت نه این موضوع در توان تولید کننده است و نه در توان مصرف کننده که باید گفت در همین چند هفته حدود ۵۰ درصد از مصرف شیر کاهش یافته است.

محمد علیداد در خصوص یارانه صنعت تا کید کرد: قرار بوده است به جای یارانه نقدی به تولید کنندگان از تسهیلات با سود کم استفاده شود که تا کنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.

وی در پایان تا کید کرد: مشکل اصلی صنایع لبنی کشور عدم پرداخت یارانه سال ۸۹ است که هنوز و تا امروز به این کارخانه ها پرداخت نشده و بسیاری از کارخانه داران به دامداران بدهکار می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد