««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

اوباما در مراسم افطاری چه گفت؟

اوباما در مراسم افطاری چه گفت؟   

 

رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم افطار کاخ سفید خطاب به مسلمانان آمریکا تصریح کرد که کشور آمریکا نباید به سادگی افرادی با عقاید و پیش‌زمینه‌های متفاوت را بپذیرد و آمریکا باید تنها برای مردم خود تلاش کند. 
خبرگزاری فرانسه نوشت: "باراک اوباما " رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در مراسم افطار کاخ سفید، از کشته‌شدگان حملات 11 سپتامبر یاد کرد.

وی در این مراسم به آندسته از مسلمانان آمریکایی که در حملات 11 سپتامبر کشته شدند نیز اشاره کرد و گفت: در این ماه، ما دهمین سالگرد آن حملات وحشتناکی که درد و غم را به قلب‌های ما آورد، یادآور می‌شویم.

وی همچنین یادآور آندسته از مسلمانان آمریکایی شد که در برجهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک عبادت می‌کردند و تصریح کرد:

آنها خیلی زود از ما جدا شدند و امروز خانواده‌های آنها و مردم آمریکا با عشق به این افراد زندگی می‌کنند و آنها را هرگز فراموش نمی‌کنند.

اوباما همچنین از آندسته از آمریکایی‌های مسلمان که پس از حمله 11 سپتامبر به ارتش آمریکا پیوستند، تقدیر کرد و گفت: امسال و هرسال ما باید از خود این سوال را بپرسیم: چگونه آن میهن‌پرستان را گرامی می‌داریم، آنهایی که کشته شدند و خدمت کردند. در این جلسه یادبود، پاسخ این سوال همان پاسخی است که 10 سال پیش نیز بود. ما باید کشوری باشیم که آنها برای آن زندگی کردند، مردند و قربانی شدند. باید آمریکایی باشیم که به سادگی مردمی با پیش‌زمینه‌ها و عقاید متفاوت را نمی‌پذیرد بلکه تنها گونه‌هایی متفاوت از داخل خود آمریکا را بپذیریم و با آن غنی شویم. اینجا در آمریکا ما جمله "برای آنها " یا "برای ما " نداریم و فقط "برای ما " (برای کشور آمریکا) داریم.

رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی مدعی شده است که تنها گونه‌های داخل آمریکا را می‌پذیرد که جدیدترین نظرسنجی انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که دست کم نیمی از مسلمانان در این کشور از تبعیض نژادی و مذهبی رنج می‌برند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی حدود 48 درصد از مسلمانان شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که طی یکسال گذشته در مقایسه با پیروان دیگر ادیان در آمریکا از تبعیض نژادی و مذهبی رنج برده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد