««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

رای دادگاه تجاوز گروهی به زنان در خمینی‌شهر صادر شد

رای دادگاه تجاوز گروهی به زنان در خمینی‌شهر صادر شد 

 

 

رای دادگاه تجاوز گروهی به تعدادی از زنان در خمینی‌شهر اصفهان صادر شد و به موجب آن چهار نفر از متهمان اصلی این پرونده محکوم به اعدام در ملأعام شدند.
به گزارش  ایسنا، نشست خبری رئیس کل دادگستری استان اصفهان صبح روز پنج‌شنبه برگزار شد و طی آن «انصاری» به توضیح درباره جزئیات رای صادره در طی دو جلسه دادگاه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پرداخت.

انصاری در این‌باره گفت: مطابق رای صادره متهمان ردیف اول تا هشتم، با اتهام 1- مشارکت در آدم‌ربایی با وسیله نقلیه نسبت به شش نفر خانم، 2- حبس غیرقانونی نسبت به هشت نفر آقا، 3- ایراد ضرب و جرح عمدی نسبت به کلیه شکات که 14 نفر هستند، 4- سرقت مقرون به آزار، 5- زنای به عنف و اکراه، متهم شده‌اند.

وی ادامه داد: این اتهامات به کلیه متهمان تفهیم شد و با نظر وکلای شکات نسبت به موضوع ایراد ضرب و جرح عمدی و جنبه خصوصی سرقت مقرون به آزار برای متهمان ترک تعقیب صادر شد.

انصاری گفت:

برای متهمان ردیف اول تا ششم با موضوع اتهامی حبس غیرقانونی هرکدام به سه سال حبس تعزیری محکوم شدند. در مورد اتهام سرقت مقرون به آزار از جنبه عمومی آن نیز متهمان ردیف اول تا ششم به 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شده‌اند. هم‌چنین در مورد مشارکت در آدم‌ربایی با وسیله نقلیه نیز متهمان تا ردیف ششم به 15 سال حبس محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: متهم ردیف هفتم به دلیل اینکه مداخله و مباشرت وی در حصول جرم ضعیف‌تر بوده است با استناد به تبصره ذیل ماده 42 قانون مجازات اسلامی در مورد اتهام حبس غیرقانونی به یک سال حبس تعزیری و در مورد سرقت مقرون به آزار به سه سال حبس و 50 ضربه شلاق و در موضوع مشارکت در آدم‌ربایی با وسیله نقلیه به 5 سال حبس محکوم شد.

انصاری افزود: متهمان ردیف اول تا چهارم در موضوع اتهامی زنای به عنف و اکراه محکوم به اعدام به صورت دارآویختن در ملأعام در یکی از میادین اصلی خمینی‌شهر محکوم شدند.

به گفته وی متهمان ردیف پنجم و ششم، به جهت نیاز به تحقیقات بیشتر و عندالزوم مواجهه آنها با محکومی که اخیرا دستگیر شده و سایر متهمان فراری، پرونده آنها همچنان مفتوح خواهد بود.

رئیس دادگستری استان اصفهان اعلام کرد: در خصوص اتهام متهم ردیف هفتم با موضوع زنای به عنف و اکراه و متهم ردیف نهم (باغبان) با موضوع معاونت در آدم‌ربایی و زنای به عنف و اکراه به لحاظ کافی بودن دلایل بر برائت آنها، رای بر برائت صادر شده است.

وی افزود: در مورد متهم ردیف هشتم و با توجه به اینکه کلیه اتهامات مطروحه در کیفرخواست و زنای به عنف و اکراه و با توجه به انکار متهم و اینکه هیچ‌یک از شکات و متهمان دیگر حضور وی را در باغ اول و دوم تائید نکرده و نام‌برده توسط شکات نیز مورد شناسایی قرار نگرفته است و به لحاظ عدم وجود دلیل کافی رای بر برائت وی صادر شد.

انصاری افزود: رای صادره به کلیه شکات و متهمان ابلاغ شده است و متهمان ظرف 20 روز مهلت اعتراض دارند.

به گزارش ایسنا، موضوع تجاوز گروهی به تعدادی از زنان در خمینی‌شهر اصفهان در سوم خرداد 90 و در باغی در اطراف خمینی‌شهر اتفاق افتاد که طی آن تعدادی افراد شبانه وارد باغ شده و به گفته رئیس کل دادگستری استان اصفهان با به کار بردن الفاظی مانند حاجی، سید، برادر و غیره سعی در معرفی خود به عنوان نیروهای بسیجی داشتند که در پایان با جداسازی زنان و مردان، زنان را با خودروی سمند حاضر در محل به باغ دیگری منتقل کرده و در آنجا به آنها تجاوز کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد