««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

نعناع ضد درد و مسکن قوی است

نعناع ضد درد و مسکن قوی است  

 

نعناع فلفلی ضد اسپاسم گوارشی، ضد نفخ، مسکن، ضدعفونی کننده،‌ ضد سرفه، ضد خارش، ضد درد و مسکن قوی است. 
نعناع فلفلی دارای طبیعی گرم و خشک بوده و همچنین ضد ورم و صفراست.

* فواید نعناع فلفلی

نعناع فلفلی ضد اسپاسم گوارشی، ضد نفخ، مسکن، ضدعفونی کننده،‌ عرق‌آور، خلط‌آور، ضد سرفه، ضد خارش، آرام‌بخش، بی‌حس کننده موضعی، خنک‌کننده پوستی، گرم‌کننده بدن، رقیق‌کننده خون و صفرا آور است.

*خواص گوارشی نعناع

از خواص گوارشی نعناع می‌توان به رفع سوء هاضمه و نفخ،‌ رفع آروغ و سکسکه، کم کننده ترشح مخاط معدی، اشتها آور، رفع دل‌درد، رفع تهوع، صفرا آور، رفع تهوع صبحگاهی، تقویت معده رفع سنگ کیسه صفرا اشاره کرد. این گیاه همچنین ضد سرفه، خلط‌آور و ضد سرماخوردگی است و برای رفع آنفلوانزا، گلودرد، برونشیت و آسم مفید است.

همچنین نعناع خنک‌کننده پوست،

بی‌حس کننده، رفع خارش، اگزما و کهیر پوستی، ضد گزش حشرات است و برای رفع مارگزیدگی مفید است.

محمد صالحی سورمقی، استاد فارماکولولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می‌دارد: گیاه دارویی نعناع فلفلی از سالیان دور به اشکال مختلف خوراکی، موضعی و تنفسی به عنوان یک داروی ایده‌آل و بدون عوارض جانبی مصرف می‌شده است.

* نعناع برای رفع خستگی و ایجاد آرامش مفید است

به گفته وی اسانس داروی نعناع فلفلی «منتول» نام دارد که در تسکین عوارض سرماخوردگی، دردهای موضعی، رفع خستگی و ایجاد آرامش و نشاط به کار برده می‌شود؛ منتول ضد احتقاق و ضد دردهای موضعی است و برای سردرد و دردهای موضعی سر و صورت و گردن مصرف می‌شود.

صالحی سورمقی می‌گوید: سرماخوردگی موجب بروز سردرد، دردهای موضعی، خستگی، کوفتگی، کسالت و احتقان بینی مصرف می‌شود و عاملی مانند مشغله‌های کاری، ترافیک، آلودگی هوا این عوارض را تشدید می‌کند که استفاده از داروی گیاهی منتول می‌تواند این دردها را تسکین بخشد.

مریم مراداف، متخصص تغذیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس‌ «توانا» اظهار می‌دارد: نعناع مقوی معده، ضد اسپاسم و گرفتگی عضلات، ضد نفخ، تقویت کننده معده و بدن است همچنین برای هضم و سنگینی معده می‌تواند مفید باشد و به دلیل داشتن ویتامین B۱ ،B۲، B۳ اشتها‌آور و سرشار از فولات است.

به گفته وی فولات موجود در نعناع برای کسانی که فقر آهن دارند، می‌تواند مفید باشد. همچنین نعناع دارای پتاسیم است و برای کسانی که مبتلا به پرفشاری خون هستند، مفید است.

*اسانس نعناع ضد درد و ضد میکروب است

این متخصص تغذیه می‌افزاید: نعناع دارای اسانس منتول است که تسکین دهنده است و برای دردهای موضعی مفید و ضدعفونی کننده است. از نعناع اسانس، روغن گرفته می‌شود. همچنین اسانس نعناع دارای خواص ضد درد، ضد میکروب، ضد اسپاسم، ضد احتقان بینی و محرک هضم غذا است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد