««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

کاهش سن بلوغ جنسی

کاهش سن بلوغ جنسی    

 

روان شناسان و جامعه شناسان معتقدند؛ فیلم‌های نامناسب شبکه‌های ماهواره‌ای، استفاده پنهانی برخی کودکان از فضاهای مجازی و فیلم‌های مستهجن سن بلوغ جنسی را کاهش می‌دهند و موجب رواج هرزگی در جامعه می‌شوند.

غلامعلی افروز، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می گوید:   

نگاه های نفسانی جنسی در جامعه بیشتر شده و این در حالی است که میانگین سن بلوغ جنسی در کشور کاهش یافته است به طوری که قبلاً در پسران 15 سال و در دختران 14 سال بود اما در حال حاضر میانگین بلوغ جنسی دختران 9.5 سال و پسران 12سال است و البته 10 درصد پسران در شهر تهران زودتر از دختران یعنی زودتر از سن 5/9 سالگی  بالغ می شوند که در صورت صحت، بسیار با اهمیت است.

 

رعایت نکردن اصول اخلاقی و بهداشتی در استفاده از فضاهای مجازی و هجمه دشمنان کشور، نظام تعلیم و تربیت را متزلزل کرده است و با کاهش سن بلوغ و تبعات آن روی زندگی افراد، اجتماع و مدرسه تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

افروز ادامه داد: این مسائل به طور عمده بر مدرسه و زندگی اجتماعی کودکان و نوجوانان سایه افکنده و ناهنجاری‌های بسیاری را سبب شده است.

وی افزود:

ما باید این مسائل را به چشم تهدید نگاه نکرده بلکه فرصتی برای اصلاح روش‌ها و بهبود فضاها بدانیم و نهایت استفاده را از آن ببریم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور تصریح کرد: این خانواده‌ها هستند که شرایط بحرانی را با نداشتن آگاهی از فرآورده‌های مجازی و قرار دادن آن در دسترس کودکان و نوجوانان به سهولت ایجاد کرده و آنها را به گرداب انحراف می‌کشانند.

 

اصغر مهاجری، جامعه‌شناس ، اظهار می دارد: زمانی که تمام برنامه‌ها در کشور خانواده‌محور شود، بستری فراهم خواهد شد که کارکردهای فراوانی داشته و آثار و نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت و با زمینه‌های هجمه سایر فرهنگ‌ها به فرهنگ کشور مقابله می‌کند.

وی افزود: اگر برنامه‌های اجرا شده خانواده‌محور نشود، شرایط برای هر گونه اثرپذیری فرهنگی در جامعه فراهم می‌شود؛ باید توجه داشت آمریکا که طبق فرهنگ خود مدت‌ها از خانواده گریزان بود، هم‌اکنون برای حل مسائل اجتماعی و فرهنگی به بنیان خانواده توجه دارد.

اگر پدر و مادر برای فرزند محبوب شدند فرزند عاشق خانواده می شود و در آن خانواده آرامش می گیرد، اگر این کار انجام شد معضلات اینترنتی رنگی نخواهد داشت چرا که بچه هایی به سراغ موارد غیراخلاقی اینترنت می روند که خلاء عاطفی دارند و پدر و مادر خود را دوست ندارند

همچنین رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور، می گوید : لازمه مصونیت فرهنگی مصونیت عاطفی است و مقدمه مصنونیت عاطفی دلبستگی عاطفی فرزند به پدر و مادر است مثلاً خانم به بچه اش بگوید که پدرت بهترین بابای دنیاست و مرد به فرزندش بگوید که مادرت بهترین مادر است اما اگر زن و شوهر با هم با زبان تهدید و تحقیر صحبت کنند فرزند به هیچ کدام دل نمی بندد و در نهایت به کسی دل می بندد که در بیرون از خانواده پیدا می کند.

 

وی اضافه می کند: بچه هایی که در محیط امن خانواده، بزرگ و تکریم می شوند آسیب پذیر نمی شوند چرا که امیر المومنین علی (ع) فرمودند: “هر کس شخصیت خویش را شریف بدارد از گناهان و لغزش ها مصون می ماند “.

اگر پدر و مادر برای فرزند محبوب شدند فرزند عاشق خانواده می شود و در آن خانواده آرامش می گیرد، اگر این کار انجام شد معضلات اینترنتی رنگی نخواهد داشت چرا که بچه هایی به سراغ موارد غیراخلاقی اینترنت می روند که خلاء عاطفی دارند و پدر و مادر خود را دوست ندارند.

 

مهاجری ادامه داد: اگر برنامه‌‌ریزی‌ها در کشور خانواده‌محور باشد، زمانی که پدر و مادر شاغل هستند، حقوقی به آنها پرداخت می‌شود که کفاف زندگی آنها را بدهد و دیگر نیازی نیست تا آنها شغل دوم داشته باشند؛ از این رو می‌توانند بیشتر در کنار خانواده باشند و مسئولیت‌های بیشتری را می‌پذیرند اما زمانی که والدین برای تأمین هزینه‌‌های زندگی دو شغله شوند، ارتباط آنها با فرزندانشان کمتر می‌شود و در چنین شرایطی الگوهای صادرشده از رسانه‌های غربی راحت‌تر در میان جوانان نفوذ پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه زمانی که محققان و صاحبنظران از غنای فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور استفاده کافی نکرده و آن را به یک برنامه کاربردی تبدیل نمی‌کنند، شرایط و بسترها برای نفوذ الگوهای غربی در قالب هجمه و شبیخون فرهنگی به کشور فراهم می‌شود، عنوان کرد: این نفوذ فرهنگی در شهرهای بزرگ بیشتر مؤثر واقع می‌شود و به تدریج الگوهای فرهنگی سایر کشورها در جامعه رواج یافته و موجب انحراف و آسیب اجتماعی شده و با برهم زدن تعادل فرهنگی شاهد رفتارهای خشن جنسی و گروهی می‌شویم.

غلامعلی افروز، رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور ،همچنین از مسئولان خواست تا در برنامه‌های منسجم شش ماهه و همگام با مسئولان فرهنگی و آموزشی، همکاری خانواده‌ها را جلب کرده و با زبانی مشترک، فرآورده‌های فضای مجازی را که در خلوت کودکان و نوجوانان به آنها توجه می‌شود بررسی کنند و به مکان عمومی خانواده انتقال دهند تا مورد کنکاش قرار گیرد.

افروز با تاکید بر اینکه باید زمینه استفاده از فرآورده‌های مجازی را به حداقل رساند، ادامه داد: باید با ایجاد مصونیت فرهنگی در کودکان و نوجوانان، امنیت را در جامعه بیش از پیش تامین کرد.

وی گفت: دست دشمنان فرهنگ اسلامی و ایرانی در کار است تا فرهنگ بومی ملت ما را از بین ببرند و به سطح کشورهای اروپایی و آمریکایی نزدیک کنند. شناخت هرچه بیشتر فضاهای مجازی و پیامدهای ناشی از آن و نیز شناسایی راهکارهای منطقی برای تبدیل آسیب‌ها به فرصت‌های سودمند از مهم‌ترین اهداف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد