X
تبلیغات
رایتل

تهیه و توزیع فیلم غیراخلاقی جدید در سایه اهمال مسئولان  

 

در سایه کم کاری و بی توجهی مسئولان، بار دیگر عناصر غربزده داخلی فیلمی را روانه بازار قاچاق کرده اند که همزمان با پمپاژ ابهامات سکسی و شهوانی به جوانان، به القای یک تصویر جنسی غیرواقعی و هرج و مرج گونه از ایران می پردازد. 
این فیلم "در بازار س-ک-س" نام دارد و توسط زنی به نام "سودابه مرتضایی" تهیه شده است. این دومین کار رضایی است. اولین کار او با عنوان "بچه‌های پیامبر" نیز در ایران فیلم‌برداری شده است.

"در بازار س-ک-س" تاکنون در بیش از ۱۰ جشنواره بین‌المللی فیلم به نمایش درآمده است. این فیلم نامزد دریافت جایزه‌ی اول "آکادمی فیلم اتریش" در سال ۲۰۱۱ نیز شده است. 

استقبال محافل غربی از این فیلم قبال توجه است چنانکه سینماهای آلمان از ماه آینده میزبان این فیلم سفارشی اند. 

بازار س-ک-س از محتوای قابل توجهی برخوردار نیست اما تلاش شده که مخاطب درگیر سوال و ابهام های مختلف شود تا آن جا که فیلم ساز تنها کاری که می کند همراهی کوچه به کوچه با "حاج آقا" است. 


در فیلم از "حاج آقا" اسمی برده نمی شود اما نشان داده می شود که او عاقدی است که برای "حمایت از خانم‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست" دفتری دایر کرده، بار اصلی انتقال شناسه‌‌های "عقد متعه" را به بیننده‌ (به ویژه بیننده‌ ی غربی) به عهده دارد، در نماهای بعدی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با "خرج پول" ، جواز ورود از آن "در پشتی" را به‌دست آورد. 

پرداختن به زندگی چند زن و وارد شدن به زندگی خصوصی آنان، صحنه هایی در آرایشگاه های زنانه و سوالاتی که پی در پی ذهن بیننده را گرفتار خود می کند گوشه های دیگری از این مستند است، فیلم ساز این روایت را تا به اوج رسیدن سوالات پیش می برد اما آن جا که زمان پاسخ گویی فرا می رسد با نگاهی مغرضانه مستند را به پایان می رساند. گویی پاسخگویی را به ذهن بیننده غربی و بیننده کم اطلاع داخلی می سپارد در حالی که در پایان مستند در ذهن مخاطب ناآگاه چیزی جز "آشفتگی جنسی در جامعه ی ایران امروز" نقش نبسته است.

زنانی که تصویر آنان در فیلم منتشر شده؛ به عنوان کسانی که به دنبال "مرد" می گردند با به نوعی تن‌فروش می کنند






به نوشته سایت ضد ایرانی دویچه وله "نمایش متن ماده‌ های قانونی ممنوعیت "نزدیکی بین زن و مرد ، خارج از چارچوب ازدواج" و مجازات‌های شلاق و سنگسار در صورت سرپیچی از آن‌‌ها، پیش ‌زمینه دستمایه فیلم را (عقد متعه) مشخص می‌کند."

تهیه چنین فیلم های سفارشی و منطبق با فرهنگ غربی در شرایطی به طور آزادانه و در پناه بی توجهی مسئولان مربوطه تهیه و برای تبلیغ و انتشار گسترده روانه محافل غربی می شود که برخی دیگر از عناصر خودفروخته داخلی هم پیش از این دست به تهیه چنین فیلم هایی زده اند.

محور همه این فیلم ها هجمه به فرهنگ ناب ایرانی-اسلامی و زیر سوال بردن احکام مترقی اسلام درباره تقویت پایه های خانواده و همزمان حمایت و ترویج فرهنگ غربی است.

غرب در کنار انبوه فیلم و برنامه هایی که با هدف تغییر باورها و فرهنگ ایرانی-اسلامی مردم کشورمان تدارک دیده است، حمایت سیاسی و مالی ویژه ای را هم از عناصر غربزده داخلی و فیلم های غبرحرفه ای آنان به عمل آورده و آنان را به بهره برداری منفی از امکاناتی که به واسطه ایرانی بودن در اختیار دارند، تشویق می کند.

نتیجه این سرمایه گذاری بزرگ که با کم توجهی مسئولان داخلی به اجرای قوانین مهمی چون "عفاف و حجاب" و تقویت و تبیین احکام اسلامی همزمان شده است، چندین سال است که زنگ خطر ورود بی‌همابانه فرهنگ غربی به کشور را به صدا در آورده است.

بازخوانی اندیشه مطهر

"من بر خلاف بسیاری از افراد، از تشکیکات و ایجاد شبهه‏ هائی که در مسائل اسلامی میشود با همه علاقه و اعتقادی که باین دین دارم به هیچ وجه‏ ناراحت نمیشوم . بلکه در ته دلم خوشحال میشوم . زیرا معتقدم و در عمر خود بتجربه مشاهده کرده‏ام که این آئین مقدس آسمانی در هر جبهه از جبهه‏ ها که بیشتر مورد حمله و تعرض واقع شده ، با نیرومندی و سرفرازی و جلوه و رونق بیشتری آشکار شده است . خاصیت حقیقت همین است که شک و تشکیک بروشن شدن آن کمک می کند ، شک ، مقدمه یقین ، و تردید ، پلکان تحقیق است . در رساله زنده بیدار از رساله میزان العمل غزالی نقل میکند که : " . . گفتار ما را فائده این‏ بس باشد که ترا در عقاید کهنه و موروثی بشک می افکند . زیرا شک پایه‏ تحقیق است و کسی که شک نمی کند درست تأمل نمی کند . و هر که درست ننگرد خوب نمی‏ بیند و چنین کسی در کوری و حیرانی بسر میبرد " . بگذارید بگویند و بنویسند و سمینار بدهند و ایراد بگیرند ، تا آنکه‏ بدون آنکه خود بخواهند وسیله روشن شدن حقایق اسلامی گردند . یکی از قوانین درخشان اسلام از دیدگاه مذهب جعفری که مذهب رسمی کشور ماست اینست که ازدواج به دو نحو میتواند صورت بگیرد : دائم و موقت : ازدواج موقت و دائم در پاره‏ای از آثار با هم یکی هستند و در قسمتی‏ اختلاف دارند . آنچه در درجه اول ، این دو را از هم متمایز میکند یکی‏ اینست که زن و مرد تصمیم می گیرند بطور موقت با هم ازدواج کنند و پس از پایان مدت ، اگر مایل بودند تمدید کنند تمدید میکنند و اگر مایل نبودند از هم جدا میشوند . دیگر اینکه از لحاظ شرایط ، آزادی بیشتری دارند که بطور دلخواه بهر نحو که بخواهند پیمان می‏بندند . مثلا در ازدواج دائم خواه ناخواه مرد باید عهده‏دار مخارج روزانه و لباس و مسکن و احتیاجات دیگر زن از قبیل دارو و طبیب بشود ، ولی در ازدواج موقت بستگی دارد بقرارداد آزادی که میان‏ طرفین منعقد می گردد . ممکن است مرد نخواهد یا نتواند متحمل این مخارج‏ بشود ، یا زن نخواهد از پول مرد استفاده کند . در ازدواج دائم ، زن خواه ناخواه باید مرد را به عنوان رئیس خانواده‏ بپذیرد و امر او را در حدود مصالح خانواده اطاعت کند . اما در ازدواج‏ موقت بسته بقراردادی است که میان آنها منعقد میگردد . در ازدواج دائم ، زن و شوهر خواه ناخواه از یکدیگر ارث میبرند . اما در ازدواج موقت چنین نیست . پس تفاوت اصلی و جوهری ازدواج موقت با ازدواج دائم در اینست که‏ ازدواج موقت از لحاظ حدود و قیود " آزاد " است ، یعنی وابسته باراده‏ و قرارداد طرفین است . حتی موقت بودن آن نیز در حقیقت نوعی آزادی بطرفین می بخشد و زمان را در اختیار آنها قرار می دهد . در ازدواج دائم ، هیچکدام از زوجین بدون جلب رضایت دیگری حق ندارند از بچه‏دار شدن و تولید نسل جلوگیری کنند ، ولی در ازدواج موقت جلب‏ رضایت طرف دیگر ضرورت ندارد . در حقیقت این نیز نوعی آزادی دیگر است‏ که به زوجین داده شده است . اثری که از این ازدواج تولید می‏شود یعنی فرزندی که بوجود می‏آید با فرزند ناشی از ازدواج دائم هیچگونه تفاوتی ندارد . مهر ، هم در ازدواج دائم لازم است و هم در ازدواج موقت . با این‏ تفاوت که در ازدواج موقت ، عدم ذکر مهر موجب بطلان عقد است و در ازدواج دائم ، عقد باطل نیست . مهرالمثل تعیین می شود . همانطوریکه در عقد دائم ، مادر و دختر زوجه بر زوج ، و پدر و پسر زوج‏ بر زوجه حرام و محرم میگردند در عقد منقطع نیز چنین است و همانطوریکه‏ خواستگاری کردن زوجه دائم بر دیگران حرام است ، خواستگاری زوجه موقت‏ نیز بر دیگران نیز حرام است ، همانطوریکه زنای با زوجه دائم غیر ، موجب‏ حرمت ابدی میشود ، خواستگاری زوجه موقت نیز بر دیگران ابدی میشود ، زنای با زوجه موقت نیز موجب حرمت ابدی می شود . همانطور که زوجه دائم‏ بعد از طلاق باید مدتی عده نگهدارد ، زوجه موقت نیز بعد از تمام شدن مدت‏ یا بخشیدن آن باید عده نگهدارد . با این تفاوت که عده زن دائم سه نوبت‏ عادت ماهانه است و عده زن غیر دائم دو نوبت یا چهل و پنج روز . در ازدواج دائم جمع میان دو خواهر جایز نیست ، در ازدواج موقت نیز روا نیست . اینست آنچیزی که بنام ازدواج موقت یا نکاح منقطع در فقه شیعه آمده است و قانون مدنی ما نیز عین آنرا بیان کرده است . بدیهی است که ما طرفدار این قانون با این خصوصیات هستیم ، و اما اینکه مردم ما بنام این قانون سوء استفاده‏هائی کرده و می کنند ، ربطی‏ به قانون ندارد . لغو این قانون ، جلوی آن سوء استفاده‏ها را نمی گیرد بلکه‏ شکل آنها را عوض می کند . به علاوه صدها مفاسدی که از خود لغو قانون‏ برمی خیزد . ما نباید آنجا که انسان ها را باید اصلاح و آگاه کنیم به دلیل عدم عرضه و لیاقت در اصلاح انسان ها مرتبا به جان مواد قانونی بیفتیم ، انسانها را تبرئه کنیم و قوانین را مسئول بدانیم . اکنون ببینیم با بودن ازدواج دائم ، چه ضرورتی هست که قانونی به نام‏ قانون ازدواج موقت بوده باشد ، آیا ازدواج موقت به قول نویسندگان زن روز با حیثیت انسانی زن و با روح اعلامیه حقوق بشر منافات دارد ؟ آیا ازدواج‏ موقت اگر هم لازم بوده است در دوران کهن لازم بوده است . اما زندگی و شرایط و اقتضای زمان حاضر با آن موافقت ندارد؟" (نظام حقوق زن در اسلام ، متفکر شهید استاد مرتضی مطهری صفحه ۵۸)

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد